Μία από τις πιο εξελιγμένες συστοιχίες μπαταριών ενσωματώθηκε πρόσφατα στο νέο πλοίο διπλού καυσίμου με LNG «Saint Malo» της Brittany Ferries. Με τη μεγαλύτερη στον κόσμο μπαταρία που εγκαταστάθηκε ποτέ σε πλοίο, το «Saint Malo», χωρητικότητας 30.000 GT, διαθέτει την ικανότητα να λειτουργεί υπό πλήρη ηλεκτρική πρόωση, καθιστώντας το ιδανικό για είσοδο και έξοδο από τα λιμάνια του Πόρτσμουθ στο Ηνωμένο Βασίλειο και του Σεν Μαλό στη Γαλλία.
Οι μπαταρίες του πλοίου, οι οποίες έχουν συναρμολογηθεί από την AYK Energy, αποτελούν την καρδιά της τεχνολογίας. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Κρις Κρούγκερ, δήλωσε ότι το σύστημα καταλαμβάνει τέσσερις αίθουσες στο πλοίο, προσφέροντας υψηλή αξιοπιστία και δυνατότητα μετάβασης σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.
Σύμφωνα με τον Κρούγκερ, οι μπαταρίες είναι σχεδιασμένες για εφαρμογές ισχύος, προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα περίπου 80 watt-hour ανά κιλό. Η συγκεκριμένη προσέγγιση εστιάζει στη διασφάλιση ισχύος κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, όπως η είσοδος και η έξοδος από λιμάνια. Σε περίπτωση ανάγκης, όπως διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, το πλοίο μπορεί να διατηρήσει ταχύτητα 14 κόμβων αποκλειστικά με χρήση μπαταριών.
Το σύστημα εξαλείφει την ανάγκη για χρήση των παραδοσιακών γεννητριών diesel που λειτουργούν σε κατάσταση ετοιμότητας, μειώνοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων. Η φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια, μέσω συστημάτων ηλεκτροδότησης από την ξηρά που εγκαθίστανται στο Πόρτσμουθ στο πλαίσιο του προγράμματος Sea Change. Οι μπαταρίες δεν απαιτούν πλήρη φόρτιση λόγω της λειτουργικής στρατηγικής του πλοίου, γεγονός που βελτιώνει τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Η AYK Energy έχει ήδη αναλάβει την προμήθεια παρόμοιων μπαταριών για ένα δεύτερο πλοίο της Brittany Ferries που βρίσκεται υπό κατασκευή και αυτό στο ναυπηγείο China Merchants Jinling.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά