Οι εταίροι βουλευτές του Ολλανδικού συνασπισμού VVD (Renew), CDA (ΕΛΚ) και D66 (Renew) κάλεσαν το Υπουργείο Άμυνας να αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την προστασία και την επιτήρηση των κρίσιμων υποδομών στη Βόρεια Θάλασσα.
Η ευθύνη για την προστασία και την επιτήρηση των υποδομών της Βόρειας Θάλασσας είναι κατανεμημένη μεταξύ επτά υπουργείων.
«Η Βόρεια Θάλασσα είναι σαν ένας αυτοκινητόδρομος καλωδίων, αγωγών και άλλων πολύ σημαντικών υποδομών. Κάνουμε πολύ λίγα πράγματα για να τα προστατεύσουμε», δήλωσε ο βουλευτής Harmen Krul (CDA), σύμφωνα με το NOS.
«Υπάρχουν ρωσικά πλοία που μένουν σε ένα σημείο στη θάλασσα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, πάνω από έναν κόμβο δεδομένων. Και δεν ξέρουμε τι παρακολουθούν», πρόσθεσε.
Οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι οι προσπάθειες για την προστασία των κρίσιμων υποδομών στη Βόρεια Θάλασσα θα ήταν πιο αποτελεσματικές εάν η προστασία και η επιτήρηση απλώς υπάγονταν στην αρμοδιότητα ενός μόνο υπουργείου. Η ολλανδική στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών (MIVD) έχει προειδοποιήσει αρκετές φορές για την απειλή σαμποτάζ μεγάλης κλίμακας στις υποδομές της Βόρειας Θάλασσας από τη Ρωσία.
Η υπουργός Άμυνας Kajsa Ollongren (D66) χαιρέτισε την πρόταση, υπογραμμίζοντας ότι οι ολλανδικές κρίσιμες υποδομές βρίσκονται σε κίνδυνο.
«Ο ολλανδικός πρέπει να το γνωρίζει αυτό. Η Ρωσία ενδιαφέρεται για τα αιολικά μας πάρκα και όχι επειδή θέλει να τα κατασκευάσει η ίδια», δήλωσε.
Η Ollongren δεσμεύτηκε περαιτέρω να εντατικοποιήσει τη συνεργασία στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, ιδίως στην ανταλλαγή πληροφοριών.
Ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Mark Habers (VVD) υπερασπίστηκε το status quo, επισημαίνοντας ότι πολλά υπουργεία εμπλέκονται λόγω του μεγάλου αριθμού των πολιτικών που συνδέονται με τη Βόρεια Θάλασσα.
Μόλις τον περασμένο μήνα, ένα ντοκιμαντέρ του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα της Δανίας DR αποκάλυψε ότι ένα ρωσικό στρατιωτικό πρόγραμμα είχε χαρτογραφήσει υπεράκτια αιολικά πάρκα, αγωγούς φυσικού αερίου και καλώδια ηλεκτρικής ενέργειας και διαδικτύου σε σκανδιναβικές χώρες, προφανώς για να πραγματοποιήσει πράξεις σαμποτάζ.
«Δεν πρέπει ποτέ να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι η Βόρεια Θάλασσα είναι 100% ασφαλής, αλλά πρέπει τώρα να συμπεράνουμε ότι είναι υπο-ασφαλής», δήλωσε ο βουλευτής Peter Valstar (VVD).
Πηγή: euractiv.gr