Ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων της ναυτιλίας στο περιβάλλον συνιστά ένα μείζον θέμα, που απασχολεί σημαντικά τόσο την ίδια τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία. Παρότι επί του παρόντος στο επίκεντρο βρίσκονται ο θετικός αντίκτυπος των μέτρων που έχουν ληφθεί αλλά και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν εφεξής για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg υιοθετεί μια διαφορετική οπτική. Συγκεκριμένα, εξετάζει τον αρνητικό αντίκτυπο των μέτρων που έχουν ληφθεί, και δη του κανονισμού για τη μείωση των εκπομπών οξειδίου του θείου.
Ειδικότερα, το δημοσίευμα επικαλείται δηλώσεις επιστημόνων, βάσει των οποίων η υιοθέτηση του μέτρου για μείωση της περιεκτικότητας θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα οδήγησε σε περαιτέρω έξαρση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές θείου έχουν αντανακλαστική ιδιότητα και συνεπώς απομακρύνουν μέρος των ακτίνων του Ηλίου που κατευθύνονται στη Γη, ενώ αυξάνουν και τον σχηματισμό αντανακλαστικών σύννεφων.
Τα παραπάνω δεν συνεπάγονται ότι το δημοσίευμα υποστηρίζει πως η απόφαση του IMO ήταν λανθασμένη. Απλώς υπογραμμίζει τις δυσκολίες που συνοδεύουν το ταξίδι της ενεργειακής μετάβασης και την ανάγκη για ασφαλή σχεδιασμό και ενδελεχή εξέταση όλων των δυνητικών επιπτώσεων από τυχόν ληφθέντα μέτρα.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά