Μενού Ροή
Επέκταση των διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ Γαλλίας, Ιρλανδίας, Ιταλίας

Οι ρυθμιστικές αρχές ενέργειας της Ιρλανδίας και της Γαλλίας επιβεβαίωσαν ότι η διασύνδεση Celtic Interconnector θα ολοκληρωθεί έως το 2027, παρά τη σημαντική επανεκτίμηση του κόστους του έργου. Ο γαλλικός διαχειριστής δικτύου επιβεβαίωσε επίσης τη μερική έναρξη της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σαβοΐας-Πιεμόντε.

Οι διαχειριστές δικτύου που βρίσκονται πίσω από το έργο Celtic Interconnector, μια ηλεκτρική σύνδεση μεταξύ της Γαλλίας και της Ιρλανδίας, ενημέρωσαν στις 30 Σεπτεμβρίου τις αντίστοιχες ρυθμιστικές αρχές ενέργειας ότι το κόστος του έργου που θα ολοκληρωθεί θα ξεπεράσει τα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 75% σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις για το 2019, οι οποίες ανέρχονταν σε 930 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά την επανεκτίμηση του έργου, η γαλλική ρυθμιστική αρχή ενέργειας CRE και η αντίστοιχη ιρλανδική CRU επιβεβαίωσαν την Πέμπτη (10 Νοεμβρίου) ότι το έργο θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί το 2027.

«Το έργο παρουσιάζει ισχυρό οικονομικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον, παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους», δήλωσε η CRE.

Το έργο αυτό, το οποίο έχει αναγνωριστεί ως έργο κοινού ενδιαφέροντος (PCI) από την ΕΕ, θα συνδέσει το La Martyre στη Βρετάνη με το Knockraha στην Ιρλανδία μέσω ενός καλωδίου μήκους 575 χιλιομέτρων για εγκατεστημένη ισχύ 700 μεγαβάτ (MW).

Μια νέα κατανομή του κόστους

Αρχικά, ο ιρλανδικός διαχειριστής δικτύου, EirGrid, ήταν υπεύθυνος για το 65% του κόστους, ενώ ο γαλλικός διαχειριστής δικτύου RTE ήταν υπεύθυνος για το υπόλοιπο 35%. Όμως, η αύξηση του κόστους αλλάζει την εικόνα.

Πρώτον, οι ρυθμιστικές αρχές έπρεπε να επανεκτιμήσουν το αρχικό κόστος του έργου υπό το πρίσμα του εκτιμώμενου πληθωρισμού μεταξύ του παρόντος και της προγραμματισμένης θέσης του σε λειτουργία το 2027, μια αύξηση από 930 εκατ. ευρώ σε 1,178 δισ. ευρώ. Μέχρι το ποσό αυτό, η κατανομή του κόστους θα παραμείνει η ίδια.

Τα υπόλοιπα 445 εκατ. ευρώ θα κατανεμηθούν εξίσου, μετά την αναπροσαρμογή της αξίας πάνω από 1,6 δισ. ευρώ.

Η ΕΕ συμφώνησε επίσης να επιδοτήσει το έργο με 530 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την CRE, «το έργο έχει σημαντικό στρατηγικό ενδιαφέρον», καθώς καθιερώνει μια άμεση σύνδεση μεταξύ γαλλικών και ιρλανδικών δικτύων «στο πλαίσιο του Brexit και της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ».

Γαλλία και Ιταλία

Πέραν του ιρλανδικού έργου, η ηλεκτρική διασύνδεση Σαβοΐας-Πιεμόντε μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας τέθηκε σε μερική λειτουργία (50%) τη Δευτέρα (7 Νοεμβρίου).

Πρόκειται για το πρώτο βήμα προς την θέση πλήρους λειτουργίας το 2023 της δυναμικότητας 1.200 MW της μεγαλύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος στον κόσμο, σύμφωνα με τον φορέα εκμετάλλευσης RTE.

Αν και το έργο αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και κοστίζει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ, η πρόεδρος της CRE Emmanuelle Wargon δήλωσε ικανοποιημένη που «η αμοιβαία βοήθεια μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας γίνεται κάθε μέρα ισχυρότερη».

Τελικά, το έργο θα αυξήσει τη δυναμικότητα των ηλεκτρικών ανταλλαγών μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας σε 4.450 MW, μια αύξηση 40% σε σύγκριση με τη δυναμικότητα που είναι εγκατεστημένη σήμερα.

Η Γαλλία διαθέτει σήμερα 50 διασυνοριακές ηλεκτρικές διασυνδέσεις.

Διασυνδέσεις φυσικού αερίου

Όσον αφορά τις διασυνδέσεις φυσικού αερίου, η Γαλλία συνεχίζει να προωθείται, λόγω της κρίσης εφοδιασμού που τροφοδοτείται από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Στις 20 Οκτωβρίου, η Γαλλία και η Ισπανία συμφώνησαν να εγκαταλείψουν το έργο του αγωγού φυσικού αερίου MidCat και να το αντικαταστήσουν με το έργο του αγωγού υδρογόνου BarMar, μεταξύ Βαρκελώνης και Μασσαλίας.

Η ευρύτερη φιλοδοξία είναι να συμβάλει στην κατασκευή μιας ευρωπαϊκής ραχοκοκαλιάς υδρογόνου που θα συνδέει 21 χώρες μέσω 39.700 χιλιομέτρων υποδομής υδρογόνου έως το 2040.

Ένα τέτοιο έργο, είτε πρόκειται για φυσικό αέριο είτε για υδρογόνο, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τη Γερμανία, η ενεργειακή στρατηγική της οποίας βασίζεται εν μέρει στη μετεγκατάσταση της παραγωγής και τη διαφοροποίηση των παραγωγών και, ως εκ τούτου, στην επέκταση των διασυνοριακών διασυνδέσεων.

Επιπλέον, από τις 13 Οκτωβρίου, η Γαλλία στέλνει φυσικό αέριο στη Γερμανία μέσω της αντιστροφής της ροής στη διασύνδεση Obergailbach/Medelsheim.

Στόχος είναι η προμήθεια 100 γιγαβατώρων (GWh) φυσικού αερίου ημερησίως στη Γερμανία, δηλαδή τόση ενέργεια όση τέσσερις πυρηνικοί αντιδραστήρες, σύμφωνα με τον Thierry Trouvé, διευθύνοντα σύμβουλο της GRTGaz, ο οποίος παρουσίασε το σχέδιο στις 14 Σεπτεμβρίου κατά την παρουσίαση των χειμερινών προοπτικών της.

Πηγή: euractiv.gr
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας