Η "μάχη" των παρόχων για τα νέα τιμολόγια συνεχίζεται, με την ΡΑΑΕΥ να μοιράζει ήδη επιστολές σε τέσσερις εταιρείες προμήθειας καταλογίζοντάς τους παραπλάνηση της αγοράς, αθέμιτες πρακτικές και καθυστέρηση στην ανακοίνωση των εκπτώσεων.
Μόλις 16 ημέρες μετά την πρεμιέρα των νέων τιμολογίων, οι καταναλωτές παραμένουν χαμένοι στην μετάφραση, εταιρείες φέρονται να επιστρατεύουν κάθε μέσον προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές που δεν επέλεξαν τον προηγούμενο μήνα κάποιο τιμολόγιο και μετέπεσαν στο πράσινο υποχρεωτικά, να αλλάξουν και να βρεθούν στο κίτρινο ή μπλε τιμολόγιο. Τα τιμολόγια του Ιανουαρίου αποτέλεσαν έκπληξη ακόμη και στα μπλε τιμολόγια, αυτά των σταθερών χρεώσεων. Στα 12,3 λεπτά είναι η τιμή της κιλοβατώρας στη Φυσικό Αέριο ελληνική εταιρεία ενέργειας και η ΕΛΙΝ ακολουθεί με 14,9 λεπτά.
Δυσαρέσκεια υπάρχει και από την πλευρά της ηγεσίας του ΥΠΕΝ, αλλά και από παράγοντες της αγοράς. Ο Θεόδωρος Σκυλακάκης πρόκειται να πραγματοποιήσει σύσκεψη σήμερα τόσο με την ηγεσία της ΔΕΗ όσο και με τους στενούς του συνεργάτες, πριν παγιωθεί αυτή η κατάσταση στην αγορά. Στην ηγεσία του υπουργείου επικρατεί έντονη ανησυχία πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση κάθε πάροχος θα εφαρμόζει μικρές διαφοροποιήσεις των τιμολογίων της επιτείνοντας τη σύγχυση των καταναλωτών και οδηγώντας σε αποτυχία την προσπάθεια να υπάρξει ένα τουλάχιστον τιμολόγιο - το πράσινο - στο οποίο ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει τελικές τιμές.
Αλαλούμ με την έκπτωση συνέπειας
Στο μικροσκόπιο της ΡΑΑΕΥ βρίσκονται οι εταιρείες που προχώρησαν μεν σε υψηλή έκπτωση συνέπειας, παραπλανώντας όμως τους καταναλωτές.
Στα "ψιλά" γράμματα της έκπτωσης είναι η συνέπεια για ένα ολόκληρο εξάμηνο και όχι για κάθε μήνα ξεχωριστά. Ακόμα, σύμφωνα με τον νόμο η ανακοίνωση των τιμολογίων θα πρέπει να γίνεται την 1η κάθε μήνα, ιδιωτική εταιρεία ανακοίνωσε την υψηλή έκπτωση συνέπειας πολύ αργότερα από την αρχική ανακοίνωση των τιμολογίων.
Η απάντηση των προμηθευτών
Οι προμηθευτές ενέργειας από την πλευρά τους υπεραμύνονται της εμπορικής πολιτικής τους, αφού όπως υποστηρίζουν αυτό που έχει σημασία είναι η πτώση των τιμών, κάτι που συμφέρει την τσέπη των καταναλωτών.