Μενού Ροή
Άλμα στο 10,2% του πληθωρισμού τον Απρίλιο

Στο 10,2% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως εξαιτίας της αύξησης των τιμών σε προϊόντα διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά καθώς και σε προϊόντα ένδυσης και υπόδησης (14,1%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός αυξήθηκε 10,2% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Απρίλιο 2022, σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,1% έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2020-Απριλίου 2021, παρουσίασε αύξηση 4,4% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαΐου 2020 - Απριλίου 2021 με το δωδεκάμηνο Μαΐου 2019 – Απριλίου 2020

Η εκρηκτική αύξηση του πληθωρισμού, όπως είναι εύλογο, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον κλάδο της ενέργειας, καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου εμφάνισαν άλμα 122% σε σχέση με πέρυσι, οι τιμές του ηλεκτρισμού κατέγραψαν άνοδο κατά 88%, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης είδε τις τιμές να εκτινάσσονται κατά 65%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η στέγαση να είναι ακριβότερη κατά 35,2% και οι μεταφορές κατά 15,4%.

Αίσθηση, παράλληλα, προκαλούν και οι ανατιμήσεις σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, καθώς ο κλαδικός δείκτης ενισχύθηκε κατά 10,9%. Ενδεικτικά οι καταναλωτές πλήρωσαν ακριβότερα κατά 10% το ψωμί και τα δημητριακά, κατά 14,1% τα κρέατα, κατά 11,7% τα γαλακτοκομικά, κατά 22% τα έλαια – λίπη, κατά 13,8% τα λαχανικά, καθώς και κατά 7% τον καφέ και το τσάι. 

Ως προς τις υπηρεσίες, παρατηρείται ετήσια αύξηση 17,7% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, 15,8% στα αεροπορικά εισιτήρια και 16,1% στις τιμές των ξενοδοχείων. Η ένδυση και η υπόδηση σημείωσαν, από την πλευρά τους, άνοδο κατά 1,6%. Οι τιμές στα καινούργια αυτοκίνητα ενισχύθηκαν κατά 8,9% και στα μεταχειρισμένα 11,5%. 

Αναλυτικά:

  • 10,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 1,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 35,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 4,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 3,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 0,9% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας