Μενού Ροή
ΒΟΑΚ: Από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η υψηλότερη προσφορά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναδεικνύεται ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, ο οποίος κατεβαίνει αυτόνομα στο σχετικό διαγωνισμό. Υπενθυμίζεται ότι σε αυτόν συμμετείχαν, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και AVAX-Egis Meridiam.

Κατά τη σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ», διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού. 

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Ο ΒΟΑΚ μήκους 194,5 χιλιομέτρων θα έχει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους σχεδόν 35 χιλιομέτρων και 11 χιλιόμετρα γέφυρες.

Για το συνολικό μήκος του τμήματος που θα παραχωρηθεί, από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο, υπάρχει προαίρεση για την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά. Για το έργο προβλέπεται επίσης να λειτουργήσουν σκιώδη διόδια που θα επιδοτούνται από το κράτος λόγω των εκτιμώμενων χαμηλών διελεύσεων που καθιστούν μη βιώσιμο το έργο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας