Μενού Ροή
"Φωτιά" η τιμή της βενζίνης - Που οφείλονται οι αυξήσεις την άνοιξη

Η τιμή της βενζίνης στην αντλία έχει πάρει ξανά την ανιούσα προκαλώντας πονοκέφαλο στους ειδικούς. Αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά κάθε χρόνο τέτοια περίοδο η τιμή της βενζίνης αυξάνεται. Η μοναδική περίοδος που μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου δεν ανέβηκαν οι τιμές ήταν το 2020 εξαιτίας του κορωνοϊού.

Το φθινόπωρο συμβαίνει το αντίστροφο. Σχεδόν κάθε χρόνο, μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, οι τιμές της βενζίνης μειώνονται. Σύμφωνα με αναλυτές υπάρχει ένας εποχιακός παράγοντας πίσω από τις αλλαγές στις τιμές της βενζίνης. Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) ρυθμίζει στρατηγικά τα μείγματα βενζίνης εποχιακά για να ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές, ιδιαίτερα εκείνες που συμβάλλουν στην αιθαλομίχλη, επειδή η βενζίνη εξατμίζεται. Η EPA επιτυγχάνει αυτόν τον κανονισμό μέσω εποχιακών ορίων σε κάτι που ονομάζεται πίεση ατμού Reid (RVP). Η προδιαγραφή RVP εξαρτάται από τη θερμοκρασία επειδή οι ρυθμοί εξάτμισης αυξάνονται σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
 

Για να μειωθούν οι ρυθμοί εξάτμισης της βενζίνης, η EPA απαιτεί χαμηλότερα επίπεδα RVP κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ενώ τα συγκεκριμένα όρια RVP διαφέρουν ανάλογα με την πολιτεία, τα 7,8 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα (psi) είναι ένα κοινό όριο σε μεγάλο μέρος των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Η θερινή ημερομηνία συμμόρφωσης με τη βενζίνη για τα διυλιστήρια και τους τερματικούς σταθμούς προϊόντων είναι η 1η Μαΐου. Οι έμποροι λιανικής έχουν προθεσμία έως την 1η Ιουνίου για να ολοκληρώσουν τη μετάβαση. Αυτό σημαίνει ότι τα διυλιστήρια περνούν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο κάνοντας την αλλαγή, επομένως οι δεξαμενές τους συμμορφώνονται με την προθεσμία της 1ης Μαΐου.

Υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους αυτή η μετάβαση σχετίζεται γενικά με τις υψηλότερες τιμές της βενζίνης. Πρώτον, είναι πιο ακριβό να παράγεις βενζίνη το καλοκαίρι. Ένας βασικός λόγος για αυτό είναι το βουτάνιο. Το βουτάνιο, με υψηλό RVP 52 psi, μπορεί να αναμιχθεί σε βενζίνη με υψηλότερους ρυθμούς στα χειμερινά μείγματα, καθώς η συνολική τάση ατμών της βενζίνης μπορεί να είναι υψηλότερη. Το βουτάνιο είναι οικονομικά αποδοτικό καθώς συχνά διαπραγματεύεται με έκπτωση $1/γαλόνι σε αργό πετρέλαιο ή βενζίνη. Αυξάνει επίσης τις προμήθειες βενζίνης προσθέτοντας ένα γενικά άφθονο συστατικό στη δεξαμενή ανάμειξης βενζίνης.
 

Το καλοκαίρι, τα αυστηρά όρια RVP καθιστούν την ανάμειξη σημαντικών ποσοτήτων βουτανίου μη πρακτική. Η αφαίρεση του βουτανίου σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί με ακριβότερα εξαρτήματα, επομένως η τελική βενζίνη γίνεται πιο ακριβή. Η περιορισμένη δυνατότητα προσθήκης βουτανίου στα καλοκαιρινά μείγματα μειώνει επίσης τη συνολική παροχή συστατικών ανάμειξης βενζίνης.

Ο δεύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση των τιμών είναι ότι αυτή η μετάβαση στα καλοκαιρινά μείγματα συμβαίνει ακριβώς τη στιγμή που ξεκινά η καλοκαιρινή περίοδος υψηλής ζήτησης. Συνδυάστε το υψηλότερο κόστος παραγωγής με τις χαμηλότερες προμήθειες και τη μεγαλύτερη ζήτηση, και αυτό είναι μια συνταγή για υψηλότερες τιμές βενζίνης σχεδόν κάθε χρόνο.

Υπάρχουν περιστασιακά εξωτερικοί παράγοντες όπως οι τυφώνες στον Κόλπο του Μεξικού, γεωπολιτικά γεγονότα ή μια παγκόσμια πανδημία που μπορεί να διαταράξουν αυτές τις εποχιακές τάσεις. Αλλά τις περισσότερες φορές οι τιμές της βενζίνης ακολουθούν αυτή την εποχική τάση.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας