Η παραγωγή μη αλκοολούχου μπύρας στη Γερμανία σχεδόν διπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μπύρας, ενώ η κατανάλωση αλκοολούχου μπύρας παρουσιάζει ελαφρά πτωτική τάση.
Η μπύρα αποτελεί βασικό συστατικό της γερμανικής διατροφής.Το πρώτο εξάμηνο του 2023 μάλιστα, οι γερμανικές ζυθοποιίες πούλησαν συνολικά 4,2 δισεκατομμύρια λίτρα μπύρας, εκ των οποίων τα 3,4 δισεκατομμύρια (82%) πωλήθηκαν στο εσωτερικό της χώρας.
Μόνο αυτή η ποσότητα -δηλαδή, εξαιρουμένης της εισαγόμενης μπύρας- μεταφράζεται σε κατανάλωση περίπου 41 λίτρων ανά Γερμανό κατά μέσο όρο κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Μακροπρόθεσμα, όμως, οι πωλήσεις των γερμανικών ζυθοποιείων βρίσκονται σε ελαφρά πτωτική πορεία, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη (1 Αυγούστου) η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία. Σε σύγκριση με 10 χρόνια πριν, οι πωλήσεις του τρέχοντος εξαμήνου είναι μειωμένες κατά περισσότερο από 12%, μετά από σταδιακή μείωση κατά την τελευταία δεκαετία.
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις μπύρας παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις κατά τη διάρκεια του έτους και είναι σημαντικά υψηλότερες τους καλοκαιρινούς μήνες σε σύγκριση με το υπόλοιπο έτος.
Ωστόσο, οι εναλλακτικές λύσεις χωρίς αλκοόλ κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, σύμφωνα με τον οργανισμό.
Τα τελευταία 10 χρόνια, η παραγωγή μη αλκοολούχου μπύρας στη Γερμανία αυξήθηκε κατά 97% φτάνοντας περίπου τα 474 εκατομμύρια λίτρα το 2022. Παρά τη ραγδαία αύξηση, ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ των δισεκατομμυρίων λίτρων αλκοολούχου μπύρας που παράγονται κάθε χρόνο.
Η αυξημένη προτίμηση στη μη αλκοολούχα μπύρα έρχεται μαζί με μια ευρύτερη τάση ελαφρώς μειωμένης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα.
Ωστόσο, με μέσο όρο κατανάλωσης άνω των 10 λίτρων καθαρού αλκοόλ που καταναλώνει ένας μέσος πολίτης σε ένα χρόνο, οι Γερμανοί εξακολουθούν να είναι μεταξύ των κορυφαίων καταναλωτών αλκοόλ παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).
Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Υγείας, το οικονομικό κόστος της κατανάλωσης αλκοόλ ανέρχεται σε 57 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
Παράλληλα όμως, οι γερμανικές ζυθοποιίες παλεύουν με το υψηλό κόστος εισροών, σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών DBB.
«Όπως σχεδόν όλοι οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών, οι ζυθοποιίες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τεράστιες πιέσεις από το επίμονα υψηλό και αυξανόμενο κόστος», δήλωσε ο διευθυντής της DBB Holger Eichele σε δήλωσή του στα τέλη Ιουνίου.
Η ένωση έχει επίσης αντιταχθεί στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν κανονισμό για τις συσκευασίες και τα απόβλητα, λέγοντας ότι υπονομεύει το καθιερωμένο στη Γερμανία σύστημα εγγύησης για πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια.
Εκτός Γερμανίας, επίσης, οι ζυθοποιοί φαίνεται να αγωνίζονται. Τη Δευτέρα, ο ολλανδικός όμιλος ζυθοποιίας Heineken προσάρμοσε προς τα κάτω τις οικονομικές του προοπτικές, επικαλούμενος «ηπιότερη» από την προβλεπόμενη ζήτηση και αυξανόμενο κόστος.
Πηγή: euractiv.gr