Μέχρι την 11η Αυγούστου 2023 μπορούν να καταθέσουν προσφορές οι ενδιαφερόμενοι για την αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος, στον διεθνή σύμβουλο που έχει αναλάβει αυτή τη διαδικασία, κατ’ εντολή της μητρικής Currys. Ουσιαστικά, τις επόμενες μέρες θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για να φανεί εάν πέρα από funds, θα υπάρξει ενδιαφέρον από επιχειρήσεις ή ομίλους που κινούνται σε παράλληλους κλάδους.
Το όλο “σταυρόλεξο” πάντως είναι δύσκολο, καθώς ο κλάδος ηλεκτρικών ειδών έχει πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, αυξημένα κόστη λειτουργίας, ενώ με βάση παράγοντες της αγοράς, η οικονομική εικόνα της “Κωτσόβολος” έχει πιάσει “ταβάνι” στα 700 περίπου εκατ. ευρώ, δημιουργώντας, μεγάλες απαιτήσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών. Αυτό καθιστά το όλο εγχείρημα δύσκολο, εάν ο ο υποψήφιος παραμείνει στο “κλασικό” επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου, αυτό της εμπορίας. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια τόσο η “Κωτσόβολος”, όσο και συνολικά ο κλάδος κινείται και στο “πεδίο” παροχής υπηρεσιών, κάτι που ίσως να είναι το “κλειδί” που ξεκλειδώνει” το όποιο ενδιαφέρον καταγραφεί, παράλληλα με το πυκνό δίκτυο φυσικών σημείων και το πελατολόγιο που διαθέτει η εν λόγω αλυσίδα.
Η αγορά
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος της αγοράς των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατά το α’ εξάμηνο 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, ανήλθε σε 1,478 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 26,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς, βέβαια, τρέχει και το πρόγραμμα αλλαγής και ανακύκλωσης συσκευών του ΥΠΕΝ. Σε σχέση με τους όγκους, ο ρυθμός ανόδου είναι μόλις 6,4%. Ο τζίρος των λευκών συσκευών στο α’ εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης αυξήθηκε κατά 49,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και αντιστοιχεί στο 23% του συνολικού τζίρου της αγοράς, λόγω και του ότι και τα ψυγεία είναι στο πρόγραμμα “Ανακυκλώνω - Αλλάζω συσκευή. Επίσης, ο τζίρος των κλιματιστικών αυξήθηκε κατά 111,9% και αντιστοιχεί στο 17,2% της αγοράς. Οι μαύρες συσκευές κατέγραψαν αύξηση τζίρου κατά 6,6% και αντιστοιχούν στο 9,3% του συνολικού τζίρου της αγοράς. Ο τζίρος των μικροσυσκευών είναι ανοδικός κατά 26,7% και αντιστοιχεί στο 9% της συνολικής αγοράς. Τα φωτογραφικά είδη κατέγραψαν επίσης άνοδο τζίρου κατά 8,4% και αντιστοιχούν στο 0,5% της συνολικής αγοράς. Τα είδη τηλεπικοινωνιών βρίσκονται σε θετικό έδαφος, στο εξάμηνο σημείωσαν αύξηση τζίρου κατά 15,1% και αντιστοιχούν στο 30,3% του συνολικού κύκλου εργασιών της αγοράς.
Οι μνηστήρες
Στο φόντο αυτό έχει ενδιαφέρον το πώς θα τοποθετηθούν “παίκτες” της αγοράς, κάποιοι από τους οποίους κάνοντας την ίδια δουλειά, όπως για παράδειγμα η εταιρεία “Πλαίσιο”, έχουν παράλληλο δίκτυο σε πολλά σημεία και άρα θα πρέπει, εάν “περπατήσει” το εκφρασμένο ενδιαφέρον τους να προχωρήσουν σε αναδιαρθρώσεις.
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Quest διατύπωσε το ενδιαφέρον της με ανακοινώσεις στο Χρηματιστήριο, χωρίς μέχρι στιγμής, ωστόσο να έχει προχωρήσει στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς.
Αναλυτικά, αναφέρεται ότι: «Η Quest Συμμετοχών Α.Ε. σε συνέχεια της από 4-8- 2023 ανακοίνωσής της και μετά από επόμενα της ως άνω ανακοίνωσης δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι δεν συμμετέχει στη διαδικασία πιθανής εξαγοράς της Κωτσόβολος, επισημαίνει ότι, ως ανέφερε στην ως άνω ανακοίνωσή της, δεν έχει καταθέσει προσφορά δεσμευτικού χαρακτήρα, για την οποία θα είχε υποχρέωση ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού.
Ειδικότερα διευκρινίζεται ότι η ”QUEST” συμμετέχει στη διαδικασία της Κωτσόβολος, η οποία σε αυτό το στάδιο είναι στη φάση κατάθεσης ενδεικτικών και μη δεσμευτικών προσφορών, έχοντας αντίστοιχα καταθέσει τη δική της ενδεικτική και μη δεσμευτική προσφορά. Έπεται η εξέλιξη της διαδικασίας, συνεπώς δεν είναι βέβαιο ότι η εν λόγω διαδικασία θα οδηγήσει σε οριστική συμφωνία με την Quest. Η Quest θα προβεί, σύμφωνα με τον νόμο, αμελλητί, στις απαιτούμενες ανακοινώσεις προς ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, εάν και εφόσον συναφθεί οιαδήποτε δεσμευτική συμφωνία».
Η ΔΕΗ
Υπενθυμίζεται ότι απάντηση σε ερώτηση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αναφορικά με τις πληροφορίες για πιθανή εξαγορά της Κωτσόβολος κατέθεσε η ΔΕΗ, αρνούμενη ότι έχει προχωρήσει στην κατάθεση σχετικής πρότασης. Σημειώνει ωστόσο, με νόημα, ότι οι εμπορικές της δραστηριότητες, στο εξής, δίνουν προτεραιότητα στον πελάτη, και άρα σε ανάπτυξη δικτύου.
Όπως αναφέρεται την ανακοίνωση:
“Η ΔΕΗ Α.Ε. (“ΔΕΗ”), σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αναφορικά με δημοσιεύματα περί πιθανού ενδιαφέροντος της ΔΕΗ για την εξαγορά της «Κωτσόβολος», διευκρινίζει ότι δεν έχει καταθέσει οποιαδήποτε πρόταση για την εξαγορά της εν λόγω εταιρείας.
Σε κάθε περίπτωση, ένας από τους πυλώνες του Στρατηγικού Πλάνου της ΔΕΗ, το οποίο παρουσιάστηκε στην επενδυτική κοινότητα στο πλαίσιο της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου το Νοέμβριο του 2021, είναι και ο επαναπροσδιορισμός των εμπορικών δραστηριοτήτων της ΔΕΗ, τοποθετώντας τον πελάτη στο επίκεντρο της προσοχής της, παρέχοντας νέα προϊόντα και ανταγωνιστικά τιμολόγια. Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΕΗ εξετάζει πιθανούς τρόπους για την επίτευξη του σκοπού αυτού ή οποία μπορεί να περιλαμβάνει και συνεργασίες ή/και τυχόν εξαγορές.”