Μενού Ροή
LEXUS
Η LEXUS οδηγεί τις εξελίξεις της τεχνολογίας BEV, εισάγοντας το σύστημα STEER-BY-WIRE και τη χειροκίνητη αλλαγή εικονικών ταχυτήτων

Η Lexus επιβεβαίωσε εκ νέου τη στρατηγική της θέση ως ηγέτης στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ανακοινώνοντας τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα φέρει του χρόνου στην ευρωπαϊκή αγορά BEV.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας του νέου πολυτελούς ηλεκτρικού SUV RZ που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Forum Kenshiki στις Βρυξέλλες, η εταιρεία αποκάλυψε ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο θα παρουσιαστούν δύο σημαντικές καινοτομίες: το σύστημα steer by wire και το Interactive Manual Drive, με το τελευταίο να βασίζεται σε ένα λογισμικό που αναπαραγάγει την εμπειρία των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων. Αυτές οι καινοτομίες καταδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο η Lexus συνδυάζει το προηγμένο hardware και το καινοτόμο software προκειμένου να υλοποιήσει τις φιλοδοξίες της για την ανάπτυξη οχημάτων που βασίζονται σε λογισμικό.

Το RZ θα είναι ένα από τα τρία νέα BEV που θα λανσάρει η Lexus μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Οι ανακοινώσεις αυτές έγιναν με φόντο τα επιτεύγματα ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων της Lexus αλλά και της εντυπωσιακής αύξησης της ζήτησης από τους πελάτες για τα και plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα με μπαταρία.

Μιλώντας στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ο Pascal Ruch, Lexus Europe and Value Chain Vice President, δήλωσε: «Η συμβολή της Lexus σε αυτή την στρατηγική είναι καθοριστική, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των οχημάτων, αλλά και την προώθηση των εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών. Είτε εστιάζουμε στον εξηλεκτρισμό και την παροχή γνήσιας οδηγικής απόλαυσης, είτε στη δημιουργία νέων οδηγικών εμπειριών, παραμένουμε πάντα σε επαγρύπνηση, αφουγκραζόμενοι την φωνή των πελατών μας. Με αυτό κατά νου, υιοθετούμε την αρχή: “το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη τοποθεσία, τη σωστή χρονική στιγμή, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν μένει πίσω”.»

Επίδοση ρεκόρ στην αγορά

Επωφελούμενη από την ισχυρότερη γκάμα μοντέλων της, η πολυτεχνολογική στρατηγική της Lexus να προσφέρει στους πελάτες μία σειρά επιλογών εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης συνέβαλε στην επίτευξη ρεκόρ πωλήσεων τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως. Καθιστώντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων στην περιοχή, το 2024 οι επιδόσεις της Lexus στην Ευρώπη σημείωσαν νέο ρεκόρ, με αύξηση έως και 20% σε σύγκριση με το σύνολο του προηγούμενου έτους, ξεπερνώντας τις 88.000 μονάδες. Αυτά τα αποτελέσματα εξασφάλισαν επίσης μερίδιο αγοράς 2,5% - το μεγαλύτερο που έχει καταγράψει η Lexus μέχρι σήμερα.

Βασικοί συντελεστές αυτής της επιτυχίας ήταν το νέο συμπαγές crossover LBX, το οποίο πούλησε σχεδόν 24.000 μονάδες το 2024, τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV), που αντιπροσώπευαν το 20% των συνολικών πωλήσεων, καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, τα οποία διπλασίασαν τον όγκο των πωλήσεών τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Οι ισχυρές επιδόσεις στην Ευρώπη συνέβαλαν σημαντικά στην επίτευξη νέου ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων για τη μάρκα, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 3,3% σε περισσότερα από 850.000 οχήματα.

Η δυναμική των πωλήσεων συνεχίστηκε και το 2025, με τα αποτελέσματα των δύο πρώτων μηνών να δείχνουν ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν και πάλι κατά περισσότερο από 20%.

Το νέο Lexus RZ

Το νέο RZ έχει πραγματοποιήσει βήματα εξέλιξης σε όλους τους τομείς, αντικατοπτρίζοντας το ρόλο της Lexus ως ηγέτη του ομίλου TOYOTA στις τεχνολογίες ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, με στόχο να αναβαθμίσει την εμπειρία οδήγησης, φέρνοντας καινοτομία και ενθουσιασμό .

Είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρει το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus.

Αυτό παρέχει εύκολο, ομαλό και διαισθητικό έλεγχο με δυνατότητα εύρους γωνίας διεύθυνσης περιστροφής περίπου 200 μοίρες από τέρμα σε τέρμα.

Ντεμπούτο κάνει επίσης το νέο Interactive Manual Drive της Lexus. Πρόκειται για ένα σύστημα χειροκίνητης αλλαγής εικονικών ταχυτήτων. Αυτό θα είναι διαθέσιμο στο RZ 550e F SPORT, το μοντέλο ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της νέας γκάμας. Ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα paddles σαν να χειρίζεται ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης.

Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με το πίσω eAxle να προσφέρει πλέον ισχύ συγκρίσιμη με αυτήν του εμπρόσθιου,  υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην  κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω.

Η πλήρης αναθεώρηση του συστήματος ηλεκτροκίνησης του RZ περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 77,0 kWh, η οποία αυξάνει την αυτονομία κατά επιπλέον 100 χιλιόμετρα (ανάλογα με το μοντέλο και την τελική πιστοποίηση).  Επιπλέον, η νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας και ο ισχυρότερος ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW θα συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου φόρτισης.

Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με την αυξημένη ισχύ του πίσω eAxle, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω, γεγονός που ενισχύει τη σταθερότητα και την πρόσφυση, προσφέροντας παράλληλα υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης στον οδηγό.

Το νέο RZ θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από  το φθινόπωρο του 2025.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας