Υπερδιπλασιασμό της επιδότησης για την αντικατάσταση ταξί με νέα ηλεκτρικά οχήματα προβλέπει πρόγραμμα που δρομολογεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στη δράση αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Σκρέκας, κατά τη συνάντησή του χτες με την αναπληρώτρια πρωθυπουργό και υπουργό Εξωτερικών του Βελγίου, Sophie Wilmès. Όπως είπε, το πρόγραμμα είναι ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά την αντικατάσταση έως και 2.000 ταξί με νέα, ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο του οποίου η επιδότηση θα υπερδιπλασιαστεί και θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ, μαζί με την απόσυρση, από 10.500 ευρώ που είναι τώρα.
Υπενθυμίζεται ότι την αύξηση είχε προαναγγείλει με πρόσφατη της συνέντευξη η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου. Όπως είχε πει «είναι βέβαιο ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχουν οι πόροι. Ο Πρωθυπουργός εξάλλου δήλωσε ότι αν χρειαστεί θα βρούμε και άλλους πόρους. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω για τουλάχιστον διετή παράταση του προγράμματος, δεσμεύομαι δηλαδή και για το 2022 και το 2023».
«Έχουμε επεξεργαστεί ένα πακέτο βελτιώσεων στο πρόγραμμα. Παράδειγμα, αυξάνουμε τον αριθμό οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μία επιχείρηση, από 3 στα 10 οχήματα. Καταργείται επίσης η υποχρεωτική αγορά του οχήματος μετά την λήξη της χρονομίσθωσης. Αυξάνουμε τον αριθμό των οχημάτων που μπορεί κάποιος να αποσύρει, επιδοτούμε την εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών και από τα νομικά πρόσωπα, ενώ μέχρι τώρα ίσχυε μόνο για τα φυσικά πρόσωπα. Προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε κάποια στοιχεία του προγράμματος, για να γίνει πιο ελκυστικό, δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή αν το ανώτατο ποσό επιδότησης των 6.000 ευρώ θα αυξηθεί. Θέλουμε να δούμε πώς κατανέμονται οι πόροι».
«Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό ποδήλατο, θα είναι πλέον επιλέξιμο και για νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως οι εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, τα ξενοδοχεία ή εταιρείες διανομών. Και δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα ταξί, ενισχύοντας τα ποσοστά των επιδοτήσεων».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου το 2020 έκλεισε με μερίδιο στις ταξινομήσεις 2,6% και στους πρώτους μήνες του 2021 το ποσοστό έχει ανέβει στο 5,5%. Την πενταετία 2015-2019 είχαν κυκλοφορήσει μόνο 1.145 ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου, «μέσα από τη δέσμη των μέτρων που έχουμε θεσπίσει με το νόμο της ηλεκτροκίνησης, παρέχουμε ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων τα οποία βοηθούν κυρίως τους εταιρικούς στόλους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με ηλεκτρικά. Μέχρι τώρα το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχει δεχτεί συνολικά κοντά στις 14.000 αιτήσεις. Είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτό το γεγονός».