Είναι πιθανό 8.000 άτομα να χάσουν τη δουλειά τους στο μέλλον, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερο εργατικό δυναμικό από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προειδοποίησε η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία SEAT, σύμφωνα με την εφημερίδα Cinco Dias.
Η SEAT – μέλος του γερμανικού ομίλου Volkswagen – προειδοποίησε ότι, στο εγγύς μέλλον, θα χρειαστεί 30% λιγότερες ώρες εργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει 8.000 εργαζόμενους, κυρίως στα εργοστάσιά της στη Βαρκελώνη, όπου εργάζονται περίπου 15.000 άτομα.
Με βάση αυτό το ποσοστό, τα συνδικάτα της SEAT προειδοποίησαν ότι το μέλλον 2.400 άμεσων θέσεων εργασίας θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο, ενώ άλλες 5.600 έμμεσες θέσεις εργασίας θα μπορούσαν επίσης να διακινδυνεύσουν να χαθούν.
Ο πρόεδρος της SEAT, Wayne Griffiths, τόνισε τον Φεβρουάριο του 2021 ότι η εταιρεία και η ισπανική κυβέρνηση βρίσκονται σε «πολύ προχωρημένες συζητήσεις», ώστε το εργοστάσιο Martorell (στη Βαρκελώνη) να μπορεί να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο SEAT μέχρι το 2025.
Ωστόσο, κάλεσε την ισπανική κυβέρνηση να δεσμευτεί για την ηλεκτροκίνηση και να μπορέσει να έχει ένα εργοστάσιο μπαταριών «κοντά», είχε αναφέρει η το ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων.
«Η εταιρεία μίλησε για 30% λιγότερο εργατικό δυναμικό στην παραγωγή (…) πρέπει να εξηγήσουν από πού αντλούν τα στοιχεία τους. Αν όχι, τα πράγματα θα γίνουν πολύ περίπλοκα», δήλωσε στην εφημερίδα ο Matías Carnero, εκπρόσωπος των συνδικάτων της SEAT.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι ενώ είναι αλήθεια ότι η αυτοκινητοβιομηχανία, γενικά, θα χρειαστεί 30% λιγότερες ώρες εργασίας για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, «αυτό δεν σημαίνει ότι θα οδηγήσει (άμεσα) σε μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 30%».
«Εργαζόμαστε για να αυξήσουμε τον όγκο παραγωγής τα επόμενα χρόνια για να αντισταθμίσουμε εν μέρει αυτή τη μείωση. Για τον σκοπό αυτό, θέλουμε να επικεντρωθούμε στην αύξηση του όγκου των σημερινών και μελλοντικών μοντέλων μας», δήλωσαν πηγές της SEAT στο Cinco Días.
Η Ισπανία κατατάσσεται σήμερα στην όγδοη θέση διεθνώς και στη δεύτερη θέση στην ΕΕ όσον αφορά στον αριθμό των παραγόμενων οχημάτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το 2018 έως το 2019. Περίπου 570.000 άνθρωποι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.
Η πανδημία είδε τη ζήτηση για οχήματα να πέφτει κατακόρυφα όταν υπήρξε έλλειψη μικροτσίπ και ημιαγωγών, αναγκάζοντας τον κλάδο να εφαρμόσει προγράμματα διαθεσιμότητας για να αποφύγει τις μόνιμες μαζικές απολύσεις.