Η ιταλική κυβέρνηση επεξεργάζεται έναν νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας για να ανταποκριθεί στη στατιστική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, εστιάζοντας στα ηλεκτρικά πατίνια, ανακοίνωσε την Τρίτη ο Ιταλός υπουργός Υποδομών Ματέο Σαλβίνι.
Οι προτάσεις του υπουργού περιλαμβάνουν αυστηρότερες ποινές για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, αλλαγές στα όρια ταχύτητας και οδική εκπαίδευση για τους νέους. Όσον αφορά τα σκούτερ, θα μπορούσαν να εισαχθούν νέα όρια ταχύτητας και υποχρεωτικές πινακίδες κυκλοφορίας.
«Για όσους χρησιμοποιούν σκούτερ: κράνος, άδεια κυκλοφορίας, ασφάλεια και καλή οδική συμπεριφορά», δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και ηγέτης της Λέγκας (ID) Ματέο Σαλβίνι.
«Πέρυσι υπήρξαν 3.120 θάνατοι στους δρόμους της Ιταλίας. Αυτό είναι αδύνατο (να συνεχίσει να συμβαίνει): θα εργαστούμε για έναν νέο κώδικα οδικής κυκλοφορίας», ανακοίνωσε.
Οι δηλώσεις του Σαλβίνι έρχονται στον απόηχο της τελευταίας τραγωδίας στη Ρώμη: ένας 24χρονος νεαρός άνδρας παρασύρθηκε και σκοτώθηκε από φορτηγό ενώ επέστρεφε στο σπίτι του με σκούτερ. Πρόκειται για το 58ο θύμα από την αρχή του 2023.
Η έξαρση της χρήσης των ηλεκτρονικών σκούτερ ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 το 2020 και μέσα σε ένα χρόνο ο αριθμός των ατυχημάτων τετραπλασιάστηκε, συχνά λόγω υπερβολικής ταχύτητας (36%).
Από το 2020 έως το 2021, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής (Istat), τα τροχαία ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια αυξήθηκαν από 564 σε 2.101 και οι τραυματισμοί από 518 σε 1.980. Από αυτούς, οι 1.903 ήταν οδηγοί, 77 επιβάτες και 127 πεζοί. Το 2021 υπήρξαν 10 θύματα, εκ των οποίων το ένα ήταν πεζός.
Ο αριθμός των ατυχημάτων με ποδήλατα (691 το 2021 έναντι 240 το 2020) και των νεκρών (13 το 2021 έναντι 6 το 2020) επίσης τριπλασιάστηκε.
Τα στοιχεία της ISTAT δείχνουν επίσης ότι στην Ιταλία, το 2021, μόνο το 13% των χρηστών ηλεκτρικών σκούτερ μετακινούνταν προηγουμένως με αυτοκίνητο. Πριν από την έλευση των σκούτερ, οι περισσότεροι πολίτες πήγαιναν με τα πόδια, χρησιμοποιούσαν ποδήλατο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: euractiv.gr