Η Tesla αναζητά τοπικούς προμηθευτές εξαρτημάτων στο Μεξικό, καθώς ετοιμάζεται να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο στη χώρα, δήλωσε την Παρασκευή αξιωματούχος της εταιρείας, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο Eουτζένιο Γκράντιο, ο οποίος συμβάλλει στην επίβλεψη του σχεδίου για την κατασκευή εργοστασίου στη βόρεια μεξικανική πολιτεία Nuevo Leon που θα παράγει ένα ηλεκτρικό όχημα επόμενης γενιάς, δήλωσε ότι ο συνιδρυτής Έλον Μασκ θέλει να συνεργαστεί με τοπικές εταιρείες που μπορούν να αναπτυχθούν μαζί με την Tesla.
"Θα υπάρξουν πολλές δυνατότητες για εταιρείες από όλο τον κόσμο που θα έρθουν στο Μεξικό, θα ενωθούν μαζί μας και θα δημιουργήσουν επίσης ταλέντα που θα μπορούσαν να καινοτομήσουν εσωτερικά για να μας βοηθήσουν να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε", δήλωσε ο Γκράντιο κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η Bolsa Mexicana de Valores στην Πλάγια ντελ Κάρμεν του Μεξικού.
Ο Γκράντιο, ο οποίος στο παρελθόν εργαζόταν στο BMW Group Mexico, δήλωσε ότι άρπαξε την ευκαιρία να ενταχθεί στην Tesla όταν αυτή εισήλθε στο Μεξικό. "Έκανα αίτηση για όλες τις θέσεις εργασίας: πωλητής, τεχνικός, οτιδήποτε, μόνο και μόνο για να πάρω μια συνέντευξη", είπε, προσθέτοντας ότι αρχικά προσλήφθηκε για να αναπτύξει σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα.
"Πήγα με αυτοκίνητο στο Κερετάρο και παραλίγο να μείνω μετέωρος. Και είπα, πρέπει να το διορθώσουμε αυτό", είπε. "Μετά από δύο χρόνια είχαμε εγκαταστήσει 1. 500 φορτιστές σε όλη τη χώρα"
Η απόφαση της Tesla να κατασκευάσει μια εγκατάσταση στο Μεξικό έχει θεωρηθεί ως μέρος της λεγόμενης τάσης του "nearshoring", όπου οι εταιρείες επιδιώκουν να βρίσκονται πιο κοντά στους Αμερικανούς καταναλωτές και να αποφύγουν τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού που αντιμετώπισαν με τη διεθνή ναυτιλία κατά την πανδημία.
Υπάρχει ήδη ένας "καταπληκτικός" αριθμός προμηθευτών αυτοκινήτων στο Μεξικό, όπου η παράλληλη μεταφορά συγκρούεται με τον "ριζικό μετασχηματισμό" της αυτοκινητοβιομηχανίας, είπε. "Υπάρχουν πολλές πιθανότητες όπου ορισμένοι παλαιότεροι προμηθευτές που συνήθιζαν να κατασκευάζουν εξαρτήματα για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα μεταβούν σε ηλεκτρικά"
Ο Γκράντιο δήλωσε ότι "το τραπέζι είναι στρωμένο" για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Κίνα έχουν εφαρμόσει κανονισμούς, όπως όρια στην πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή φορολογικές πιστώσεις. Η Λατινική Αμερική "δεν μπορεί να μείνει πίσω" και πρέπει επίσης να εξετάσει τη λήψη παρόμοιων μέτρων για την προώθηση της υιοθέτησης της ΕΥ, είπε.
"Αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάζονται, αλλά δεν πωλούνται στο Μεξικό", είπε. "Πρέπει να εντείνουμε τη ρύθμισή μας"
Ο Γκράντιο ανέφερε μια ιστορία που, όπως είπε, ο πρώην υπουργός Εξωτερικών του Μεξικού Μαρσέλο Εμπράρντ αρέσκεται να διηγείται για τις συζητήσεις του με τον Μασκ κατά τη διάρκεια των διακοπών λειτουργίας του κοροναϊού. Ο Mασκ τηλεφώνησε στον Έμπραρντ για να του πει πώς χρειαζόταν το Μεξικό για να επιτρέψει στους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων να επαναλάβουν τη λειτουργία τους, προκειμένου να μπορέσει να επανεκκινήσει το εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας. Ο Έμπραρντ ζήτησε έναν κατάλογο προμηθευτών, αναμένοντας ότι θα ήταν το πολύ 10 ή 20.
"Όταν είδε ότι είχαμε ήδη 130 προμηθευτές, αιφνιδιάστηκε και είπε "ουάου"", είπε ο Γκράντιο.