Μενού Ροή
General Motors: Το κάνει όπως η… Ford – Στροφή στους φορτιστές της Tesla

Τον δρόμο της Ford αποφάσισε να ακολουθήσει η General Motors υιοθετώντας το πρότυπο φόρτισης της Tesla στη Βόρεια Αμερική και στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας οι αγοραστές των ηλεκτρικών οχημάτων της θα αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla, βάσει συμφωνίας που ανακοινώθηκε την Πέμπτη.

Η κίνηση της GM, που ήρθε λίγο μετά από ανάλογη απόφαση της Ford, σημαίνει ότι τρεις από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, έχουν πλέον συμφωνήσει σε ένα πρότυπο για τη φόρτιση των οχημάτων τους. Η συμφωνία ανακοινώθηκε από τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της GM, Μέρι Μπάρα και τον επικεφαλής της Tesla, Ιλον Μασκ, σε εκδήλωση του Twitter Spaces.

Οι επενδυτές επικρότησαν τη συμφωνία και την προοπτική ενός προτύπου φόρτισης υλικού για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Η συμμαχία μεταξύ των τριών κορυφαίων ανταγωνιστών στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έχει σημαντικές εμπορικές επιπτώσεις στη δημόσια πολιτική.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν κατέστησε την υιοθέτηση ενός ανταγωνιστικού προτύπου “συνδυασμένης φόρτισης” (CCS) ως προϋπόθεση προκειμένου οι εταιρείες να είναι επιλέξιμες για ομοσπονδιακές επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων για νέους σταθμούς φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους μήκους 12.070 χλμ. στους πιο πολυσύχναστους δρόμους της χώρας. Επομένως η συμμαχία μεταξύ Tesla, Ford και GM αμφισβητεί την κατεύθυνση του Λευκού Οίκου.

Ωστόσο, ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg είπε στο CNBC τον Μάιο μετά τη συμφωνία Ford-Tesla ότι η βιομηχανία θα συγκλίνει τελικά σε ένα σύστημα, αλλά ότι οι αντάπτορες φόρτισης θα επιτρέπουν τη διασταυρούμενη χρήση.

Η Tesla, η GM και η Ford μαζί αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% των σημερινών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Στελέχη του κλάδου βλέπουν τις διαφορετικές υποδοχές φόρτισης EV ως εμπόδιο στην ευρύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές.

«Πιστεύω ότι αυτό θα είναι ένα θεμελιωδώς σπουδαίο πράγμα για την πρόοδο των ηλεκτρικών οχημάτων», είπε ο Μασκ κατά τη διάρκεια της συνομιλίας στο Twitter Spaces με την Μπάρα. «Νομίζω ότι όλα έγιναν λίγο καλύτερα», τόνισε από τη μεριά της η CEO της GM.

Η GM θα μπορούσε να εξοικονομήσει 400 εκατομμύρια δολάρια από τη συμφωνία, όπως δήλωσε στο CNBC η Μέρι Μπάρα.

Νίκη της Tesla

Από την άποψη των καταναλωτών, οι συμφωνίες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ μοιάζουν με νίκη για την Tesla, η οποία επένδυσε πολλά για να αναπτύξει τους χαρακτηριστικούς σταθμούς γρήγορης φόρτισης σε ολόκληρη τη Βόρεια Αμερική, όταν οι περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανέθεσαν σε τρίτους αυτό το κομμάτι της δραστηριότητας.

Οι Superchargers της Tesla αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των συνολικών ταχυφορτιστών στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ.

“Αυτό είναι αρκετά τεράστιο”, δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής πολιτικής της Consumer Reports,Κρις Χάρτο. «Θα μπορούσε να είναι ένα είδος χιονοστιβάδας όπου όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μετακινούνται προς το πρότυπο της Tesla».

Για τη GM και τη Ford, οι συμφωνίες είναι ένα στοίχημα ότι τα οφέλη από την παροχή πρόσβασης στους πελάτες τους στο εκτεταμένο δίκτυο ταχείας φόρτισης της Tesla υπερτερούν του κινδύνου κάποιοι από τους  δυνητικούς πελάτες τους να ικανοποιηθούν από αυτό που βλέπουν και να επιλέξουν την Tesla για την επόμενη αγορά τους.

Η συμμαχία μεταξύ της Tesla, της GM και της Ford ασκεί πίεση σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και ανεξάρτητους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων φόρτισης που είχαν υιοθετήσει το πρότυπο CCS. Μια μετακίνηση των ΗΠΑ στο πρότυπο της Tesla θα μπορούσε να είναι δύσκολη για τους ανταγωνιστές κατασκευαστές σταθμών φόρτισης που ήδη εγκαθιστούν καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες για να κατασκευάσουν εξοπλισμό που συμμορφώνεται με τα πρότυπα CCS.

Πηγή: ΟΤ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας