Μενού Ροή
Η ώρα της αλήθειας για την ηλεκτροκίνηση – Μία φούσκα που θα σκάσει;

Η πολυδιαφημισμένη επανάσταση της ηλεκτροκίνησης παραμένει ζωντανή, όπως δείχνουν οι τάσεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται σε καλό δρόμο και προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο μέχρι το τέλος του έτους, μία αύξηση 50% από έτος σε έτος. Συνεπώς για ακόμη χρονιά αποτελούν το 10% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα. Η Κίνα οδηγεί την κούρσα, με το ένα τρίτο όλων των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν φέτος να είναι ηλεκτρικά, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 33%.

Με μία πιο προσεκτική ματιά κάτω από το «περιτύλιγμα» αποκαλύπτεται μια πολύ πιο σκοτεινή πραγματικότητα και δείχνει  ότι η εποχή της ταχείας υιοθέτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μπορεί να πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι άνθρωποι που μέχρι στιγμής απέχουν από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πιθανώς ευαίσθητοι στις τιμές, αγοραστές, διστακτικοί να κάνουν σημαντικές προσαρμογές για να υιοθετήσουν μια εντελώς νέα τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών φόρτισης και των εγκαταστάσεων οικιακού εξοπλισμού. «Η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να προχωρήσει στην επόμενη φάση της – που απαιτεί πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τη μαζική αγορά – αφού δεν είναι τόσο ενθουσιώδης η  αγορά όσο στην αρχή», δήλωσε η Jessica Caldwell, διευθύντρια πληροφοριών στο Edmund.

Τα σημάδια δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να γίνονται όλο και πιο δύσκολο να πωληθούν. Οι μετοχές του εμβληματικού κατασκευαστή ηλεκτροκίνητων, της Tesla Inc.  ξεπουλήθηκαν μετά την υποπαράδοση της εταιρείας στην τελευταία τριμηνιαία έκθεσή της. Η Tesla ανέφερε EPS για το τρίτο τρίμηνο εκτός GAAP 0,66 $, χάνοντας τη συναίνεση της Wall Street κατά 0,07 $, ενώ τα έσοδα 23,35 δισεκατομμυρίων $ (+8,9% ετησίως) έχασαν κατά 790 εκατομμύρια $. Η εταιρεία με έδρα το Όστιν παρήγαγε 430.488 οχήματα και παρέδωσε 435.059 οχήματα κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κατηγορώντας τη διαδοχική μείωση του όγκου στους χρόνους διακοπής λειτουργίας για τις εργοστασιακές αναβαθμίσεις. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι τα περιθώρια κέρδους της Tesla συρρικνώθηκαν σε ένα πολύ ανησυχητικό κλιπ: το λειτουργικό περιθώριο έφτασε στο 7,6% των πωλήσεων, 200 μονάδες βάσης χαμηλότερα από το προηγούμενο τρίμηνο και ασύγκριτο με 17,2% ένα χρόνο πριν. Το συνολικό μικτό περιθώριο GAAP ήταν 17,9% έναντι 25,1% πριν από ένα χρόνο και 18,2% το προηγούμενο τρίμηνο. Η Tesla μείωσε τις τιμές σε πολλές περιπτώσεις τον περασμένο χρόνο, οδηγώντας σε συρρίκνωση των περιθωρίων. Η πτώση των ASP είναι συνήθως το αποτέλεσμα του αυξανόμενου ανταγωνισμού και της μείωσης της ισχύος των τιμών. Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Zachary Kirkhorn, είχε δηλώσει νωρίτερα ότι το μικτό περιθώριο κέρδους θα πρέπει να παραμείνει πάνω από το 20% με τις μέσες τιμές πώλησης στο υψηλό εύρος των $40.000, κάτι που σαφώς δεν συμβαίνει.

Το κόστος παραμένει ένα σημαντικό σημείο που κρατά τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων: Τον Αύγουστο του 2023, η μέση τιμή συναλλαγής για ένα νέο αυτοκίνητο (οποιουδήποτε συστήματος κίνησης) ήταν 48.451 $, σε σύγκριση με 53.376 $ για τα EV (για νέα αυτοκίνητα). Η τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται παράλληλα με την πτώση των τιμών των μπαταριών. Επιπλέον, αυτή η τάση είναι πιθανό να διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς οι τιμές του λιθίου συνεχίζουν να πέφτουν από τα πρόσφατα υψηλά όλων των εποχών.

Μόνη στην κορυφή η Τesla

Η General Motors ανέστειλε τις εκτοξεύσεις παραγωγής πολλών ηλεκτρικών φορτηγών και SUV, συμπεριλαμβανομένων των Chevy Silverado, GMC Sierra Denali EV και Equinox EV. Η Ford MotorCompany ανέστειλε την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, επικαλούμενη την μείωση ζήτηση την πιο αργή ζήτηση των πελατών. Η Honda Motor Co. (NYSE:HMC) και η GM ακύρωσαν το σχέδιό τους να αναπτύξουν από κοινού μια σειρά προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, λέγοντας ότι τα οικονομικά δεν λειτουργούν.  Η Volkswagen AG (OTCPK:VWAGY) ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να παράγει τα ID.3 και Cupra’s Born, επικαλούμενη επιδοτήσεις και ανταγωνισμό από την Κίνα.

Δημοφιλή τα υβριδικά

Χαμόγελα στις τάξεις των επενδυτών ορυκτών καυσίμων θα φέρει αναμφίβολα η ζήτηση των υβριδικών αυτοκινήτων. Σχεδόν 3 εκατομμύρια υβριδικά πωλήθηκαν το 2022, ικανοποιητικό ποσοστό για σχεδόν το 30% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν. Τα υβριδικά παραμένουν δημοφιλή επειδή κάνουν σημαντική εξοικονόμηση αερίου και μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα χωρίς το συνοδευτικό άγχος φόρτισης που συνοδεύει τα καθαρά ηλεκτρικά. Σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο, υπάρχει ένα εξάρτημα ICE και ένας ηλεκτροκινητήρας, με ενέργεια αποθηκευμένη στην μπαταρία. Ωστόσο, ένα υβριδικό δεν μπορεί να συνδεθεί για φόρτιση. Αντίθετα, φορτίζεται με το αναγεννητικό φρενάρισμα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η επιπλέον ισχύς που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί ενδεχομένως να επιτρέψει έναν μικρότερο κινητήρα, προσθέτοντας κάποιο περιβαλλοντικό όφελος. Η μπαταρία μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει βοηθητικά φορτία και να μειώσει το ρελαντί του κινητήρα όταν σταματά, σύμφωνα με το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων.

 
 
 
 
 
 
 
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας