Μενού Ροή
ilektriko-leoforeio
Η αγορά των 1.050 νέων λεωφορείων, οι επιδοτήσεις του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και το μήνυμα για «πράσινα ταξί»

«Γκάζι» στην ηλεκτροκίνηση με το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με επιδότηση που υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ πατάει η κυβέρνηση, την ώρα που προωθεί πρόγραμμα- μαμούθ αγοράς 1050 λεωφορείων (700 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, 300 με συμπιεσμένο φυσικό αέριο-CNG και 50 υδρογόνου).

Προβληματισμός, πάντως επικρατεί για την πολύ χαμηλή ανταπόκριση οδηγών ταξί στο πρόγραμμα επιδοτούμενης αγοράς ηλεκτροκίνητου οχήματος με απόσυρση του παλαιού.

Το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» έρχεται με αυξημένη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα στις 9.000 ευρώ από 8.000 ευρώ μέχρι τώρα και ενίσχυση του ποσού για την απόσυρση του παλαιού οχήματος πάνω από τα 1.000 ευρώ που ήταν στον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος. Συνεπώς, η επιδότηση πρόκειται να ξεπεράσει τις 10.000 ευρώ, ενώ με επιπλέον 500 ευρώ θα επιδοτηθούν όσοι εγκαταστήσουν και φορτιστή.

Αντίθετα, για τις εταιρείες η επιδότηση θα είναι μειωμένη, στις 6.000 από 8.000 ευρώ για την αγορά/μίσθωση 1-20 αυτοκινήτων και στις 4.000 από 6.000 ευρώ για 21 και περισσότερα οχήματα. Παράλληλα, απλοποιούνται οι διαδικασίες για να συντμηθεί ο χρόνος καταβολής της επιδότησης σε εκείνους που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Στο δρόμο 250 ηλεκτρικά λεωφορεία – προωθείται η αγορά 1.050

Στο μεταξύ, στους δρόμους του λεκανοπεδίου Αττικής κυκλοφορούν τα πρώτα 46 ηλεκτρικά λεωφορεία από την περασμένη Παρασκευή, ενώ από χθες Δευτέρα κυκλοφορούν τα πρώτα 17 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, εξυπηρετώντας τις δυτικές συνοικίες της. Έως το τέλος Ιουνίου πρόκειται να κυκλοφορούν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που προμηθεύτηκε η Ελλάδα από την κινέζικη εταιρεία YUTONG αντί 137 εκατομμυρίων ευρώ, που προήλθαν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Έως το 2027 προωθείται η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλαιών λεωφορείων με νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία θα διαθέτουν σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά, ράμπες για τους συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα, αυτόματο κλιματισμό, ακόμα και θύρες USB για τη φόρτιση φορητών ψηφιακών συσκευών.

Εκτός από τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία πρόκειται να παραληφθούν από τον Ιούλιο του 2024 έως τις αρχές του 2025 άλλα 300 λεωφορεία που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Μετά τις ευρωεκλογές θα τεθούν σε διαβούλευση τα τεύχη δημοπράτησης του δεύτερου μεγάλου διαγωνισμού, για την προμήθεια 700 επιπλέον οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, στα οποία θα προστεθούν και τουλάχιστον 50 λεωφορεία υδρογόνου

Επιμένουν στο πετρέλαιο οι οδηγοί ταξί

Αντίθετα, χαμηλή είναι η συμμετοχή των ιδιοκτητών ταξί στο πρόγραμμα επιδοτούμενης απόσυρσης των ταξί παλαιάς τεχνολογίας και αντικατάστασής τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» έχουν ενταχθεί μέχρι τώρα μόλις 87 ταξί, ενώ η επιδότηση μόλις που ξεπερνά το 1,8 εκατ. ευρώ. 

Στα συναρμόδια υπουργεία υπάρχει προβληματισμός για τη μικρή ανταπόκριση στο πρόγραμμα και σχεδιάζεται εκστρατεία ενημέρωσης με μηνύματα ευαισθητοποίησης των οδηγών ταξί καθώς άλλωστε ο «κίτρινος στόλος» είναι αυτός που κάνει τα περισσότερα χιλιόμετρα στα μεγάλα αστικά κέντρα.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας