Μεγάλη άνοδο σημείωσαν τον Ιούνιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, με ενεργειακά οχήματα να έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό.
Η BYD, με τις σειρές ηλεκτρικών οχημάτων Dynasty και Ocean και plug-in υβριδικών, πρωτοστάτησε με 341.658 πωλήσεις τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 35% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου έφτασαν τα 1,61 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 28,46% από έτος σε έτος. Η BYD έχει επιτύχει το 44,64% του στόχου πωλήσεών της για το 2024, που είναι να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 20% ή περισσότερο, όπως τον έχει διατυπώσει ο πρόεδρος Wang Chuanfu. Με τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η επίτευξη του στόχου θα πρέπει να είναι εύκολη.
Η Chery πούλησε 200.412 οχήματα τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 38% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις των NEV (νεά ενεργειακά οχήματα, από ηλεκτρικά έως plug-in υβριδικά) αυξήθηκαν κατά 230,6% στις 44.851 μονάδες τον συγκεκριμένο μήνα. Πάνω από το 80%ων νέων προϊόντων που κυκλοφόρησε η Chery φέτος είναι NEV. Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο όμιλος πούλησε 1,1 εκατομμύρια οχήματα, αυξημένα κατά 48,4% από έτος σε έτος, σπάζοντας το όριο του 1 εκατομμυρίου για πρώτη φορά. Μεταξύ αυτών, σχεδόν οι μισές – 532.158 μονάδες – εξήχθησαν, σημειώνοντας αύξηση 29,4% από έτος σε έτος.
Η Geely Auto, συμπεριλαμβανομένων των Lynk & Co και Zeekr, πούλησε 166.100 οχήματα τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 24% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις της NEV αυξήθηκαν κατά 88% στις 66.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 40% των συνολικών πωλήσεων. Το πρώτο εξάμηνο, οι σωρευτικές πωλήσεις της Geely έφθασαν τις 955.700 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 41 τοις εκατό από έτος σε έτος. Η αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε τον στόχο πωλήσεών της για το 2024 κατά 5%, από 1,9 εκατομμύρια μονάδες σε 2 εκατομμύρια μονάδες, την περασμένη εβδομάδα, χάρη στις ισχυρές επιδόσεις πωλήσεων.
Η premium μάρκα EV Zeekr παρέδωσε περισσότερα από 20.000 αυτοκίνητα για πρώτη φορά τον Ιούνιο με αύξηση 89% από έτος σε έτος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Zeekr, An Conghui, δήλωσε την Τετάρτη ότι η Zeekr στοχεύει να επιτύχει έναν μηνιαίο στόχο πωλήσεων 20.000 μονάδων το τρίτο τρίμηνο και να κορυφωθεί στις 30.000 μονάδες σε έναν μόνο μήνα το τέταρτο τρίμηνο. Η εταιρεία είναι σίγουρη ότι θα επιτύχει τον στόχο πωλήσεων του 2024 των 230.000 μονάδων. Το πρώτο εξάμηνο, η Zeekr παρέδωσε 87.870 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 106 τοις εκατό από έτος σε έτος.
Οι πωλήσεις της Li Auto στο πρώτο εξάμηνο έφτασαν τις 188.981 μονάδες, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μεταξύ των νεοφυών επιχειρήσεων NEV, αμέσως μετά την Harmony Intelligent Mobility Alliance της Huawei, η οποία πούλησε 194.207 οχήματα κατά τη διάρκεια της περιόδου. Μόνο τον Ιούνιο, η HIMA, η οποία περιλαμβάνει τον Aito, πούλησε 46.141 αυτοκίνητα.
Η Nio παρέδωσε 21.209 οχήματα τον Ιούνιο, σημειώνοντας άλμα 98% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις του από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο έφτασαν τις 87.400 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 60,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Η startup ξεκίνησε τις προπωλήσεις του προσιτού Onvo L60 coupe SUV της, το οποίο θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο. Το L60 αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις της Nio το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Leapmotor ανέφερε παράδοση περισσότερων από 20.000 οχημάτων για πρώτη φορά τον Ιούνιο με 52,3 τοις εκατό αύξηση από έτος σε έτος.
Η Xpeng πούλησε 10.668 μονάδες τον Ιούνιο, σημειώνοντας αύξηση 24 τοις εκατό από έτος σε έτος. Η εταιρεία έχει πέσει έξω από την πρώτη πεντάδα σε πωλήσεις μεταξύ των εμπορικών σημάτων NEV. Έκανε το ντεμπούτο του M03 την Τετάρτη, το πρώτο μοντέλο της σειράς Mona, με τιμή κάτω από 200.000 γιουάν (27.500 $). Το ηλεκτρικό σεντάν, που θα λανσαριστεί τον Αύγουστο, θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την ανάπτυξη των πωλήσεων της Xpeng.
Για την Xiaomi Auto, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε ένα κρίσιμο στάδιο αύξησης της παραγωγικής ικανότητας, οι παραδόσεις αυξήθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες, ξεπερνώντας τα 10.000 αυτοκίνητα τον Ιούνιο. Έχει επιτύχει το 25,69 τοις εκατό του στόχου του 2024 των 100.000 μονάδων.
Αν και οι περισσότερες νεοσύστατες εταιρείες NEV είδαν αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο, δεν κατάφεραν να επιτύχουν το ήμισυ του στόχου πωλήσεων για το 2024, φτάνοντας συνήθως μόνο περίπου το 30%.
Η υποαπόδοση στην επίτευξη των στόχων πωλήσεων επηρεάζει επίσης τις αντιπροσωπείες, με μόνο το 18,4% από αυτές να επιτυγχάνουν τους στόχους πωλήσεών τους το πρώτο εξάμηνο. Εν τω μεταξύ, το 13,5% από αυτούς δεν πέτυχαν το 50% των στόχων τους, με βάση έρευνα της Ένωσης Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας.