Πειραϊκές επιχειρήσεις συναντήθηκαν με τους «leaders» της κρουαζιέρας στην πρόσφατη Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής που διοργάνωσε στην Γένοβα, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας «CLIA».
Αυτό γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σχετικά με τις επιχειρηματικές επαφές που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συνόδου, ενώ όπως σημειώνει, στο ίδιο πλαίσιο, «η CLIA αποκάλυψε ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δισ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια».
Ωστόσο, αυτό το οποίο απασχολεί τον κλάδο, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, είναι ότι ζητάει την αύξηση παραγωγής και προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας «CLIA» απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να αυξήσουν την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πλοίων.
Με βάση την κατανάλωση του 2023, η CLIA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για απανθρακοποίηση το 2030.
Ακόμη, τονίζεται ότι τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα, αλλά και αυτά που κατασκευάζονται, είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην ιστορία, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ.
Η CLIA, λοιπόν, καλεί τους εθνικούς φορείς να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα. Εκτιμά ότι είναι μια κρίσιμη αλλαγή και πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα. Απαιτείται να ενισχυθούν συνεργασίες με λιμενικές Αρχές, κυβερνήσεις και τοπικές κοινότητες για την πλήρη υλοποίηση της πράσινης μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα.
Τέλος, η CLIA καλεί τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU Emissions Trading Scheme) για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και η ανάπτυξη λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA ξεκινά μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050. Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Άλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Απαριθμεί 55 μέλη- εταιρείες κρουαζιέρας, με 294 υπερωκεάνια κρουαζιερόπλοια, που αντιπροσωπεύουν το 95% του τομέα της κρουαζιέρας. Εκ μέρους των μελών και των συνεργατών του, ο Οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για εκατομμύρια επιβάτες που επιλέγουν την κρουαζιέρα ετησίως. Φέτος, προβλέπεται ότι ο ετήσιος αριθμός επιβατών παγκοσμίως θα φθάσει τα 35 εκατ. Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ