Την παραχώρηση νέου επιδόματος και την επαναφορά άλλων δύο που παγοποιήθηκαν από το 2011 αποφάσισε η ΑΗΚ. Όπως εντόπισε ο «Φ», στον προϋπολογισμό της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου για το 2025 συγκαταλέγονται τρία επιδόματα, δύο εκ των οποίων είχαν μπει στο συρτάρι εδώ και πάνω από μία δεκαετία, μετά από εσωτερική συμφωνία μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΗΚ και των συντεχνιών.
Ειδικότερα, στον προϋπολογισμό της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου περιλαμβάνεται η θέσπιση νέου επιδόματος για «κατ’ αποκοπή υπερωριακή αμοιβή». Όπως περιγράφεται στην επιστολή του Γενικού Διευθυντή της ΑΗΚ προς το Υπουργείο Ενέργειας, το νέο επίδομα συμφωνήθηκε μεταξύ Διεύθυνσης της ΑΗΚ και της συνδικαλιστικής πλευράς.
Το ύψος του επιδόματος θα υπολογίζεται με βάση την πρώτη βαθμίδα των κλιμάκων A1 μέχρι Α7, ενώ, όπως πληροφορείται ο «Φ», θα εφαρμόζεται για προσωπικό της ΑΗΚ που θα απαιτηθεί να εργαστεί σε έκτακτες περιπτώσεις εκτός ωρών εργασίας και εκτός του τομέα της καθημερινής απασχόλησης του, με την προϋπόθεση όμως πως κατέχει τις γνώσεις για τη φύση της εργασίας που θα απαιτηθεί.
Επιπλέον, επαναφέρονται δύο επιδόματα, «Πάγιο Οδοιπορικό Επίδομα» και το «Επίδομα Βάρδιας επί Υπερωριών», τα οποία είχαν «κοπεί» το 2011, μετά από εσωτερική συμφωνία.
Συγκεκριμένα, το «Πάγιο Οδοιπορικό Επίδομα» αφορά επίδομα για όσους υπαλλήλους της ΑΗΚ υποχρεώθηκαν να χρησιμοποιήσουν το προσωπικό τους όχημα για μετάβαση σε χώρο υπηρεσίας, είτε λόγω απουσίας υπηρεσιακού οχήματος, είτε λόγω έκτακτης ανάγκης, ενώ το «Επίδομα Βάρδιας επί Υπερωριακής» αφορά προσωπικό των σταθμών παραγωγής της ΑΗΚ.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο αυτά επιδόματα, είχαν αποφασιστεί όπως επανέλθουν το 2024, ωστόσο, μετά από σύσταση του Υπουργείου Οικονομικών αποφασίστηκε όπως η επαναφορά τους γίνει το 2025.
Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός της ΑΗΚ για το 2025 προβλέπει δαπάνες ύψους €1.883.004.000 ενώ τα συνολικά έσοδα της ΑΗΚ 2025 προϋπολογίζονται σε €1.387.691.000.
Οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν την αγορά καυσίμων και την αγορά ρύπων, που φτάνουν σχεδόν τα 800 εκατομμύρια ευρώ. Ειδικότερα, από τον προϋπολογισμό των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, τα 564 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τις δαπάνες καυσίμων, ενώ τα 277 εκατομμύρια ευρώ αφορούν την αγορά δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων.
Επίσης, σημαντικό σημείο, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή, είναι ότι το κόστος του προσωπικού της ΑΗΚ είναι στο 8,5% του συνολικού προϋπολογισμού.
Τον Ιούλιο του 2025… υπολογίζει η ΑΗΚ
Να σημειωθεί πως ο προϋπολογισμός της ΑΗΚ και το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο για το 2025-2027 ετοιμάστηκαν με τις εξής προϋποθέσεις:
⦁ Η Αγορά Ηλεκτρισμού θα έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025
⦁ Ανταγωνισμός στη συμβατική παραγωγή από το έτος 2026
⦁ Ανταγωνισμός στην Προμήθεια με μερίδιο αγοράς 9%, 10% και 10% για τα έτη 2025, 2026 και 2027 αντίστοιχα
⦁ Τερματισμός των μονάδων ατμού στον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Δεκέλειας περί τα τέλη του 2029
⦁ Διαθεσιμότητα της μονάδας αρ. 6 στον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Βασιλικού τον Ιανουάριο του 2026
⦁ Διαθεσιμότητα φυσικού αερίου για σκοπούς ηλεκτροπαραγωγής τον Ιούλιο του 2025
Πηγή: philenews.com