Τη σύσταση για «αγορά» της μετοχής της Motor Oil με τιμή στόχο τα 29,9 ευρώ επαναλαμβάνει η Optima σε ανάλυσή της εν όψει της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων 2024 της εταιρείας την Τετάρτη 2 Απριλίου και της τηλεδιάσκεψης που θα ακολουθήσει το απόγευμα της Πέμπτης 3 Απριλίου.
Οι αναλυτές της τράπεζας εστιάζουν στο πολύ ελκυστικό, όπως το χαρακτηρίζουν, P/E 5,9 που διαπραγματεύεται η μετοχή της MOH, πολύ κάτω από τα επίπεδα του μέσου κύκλου, και προβλέπουν μέρισμα 1,4 ευρώ/μετοχή για το 2024, που σημαίνει τελικό μέρισμα 1,1 ευρώ/μετοχή καθώς έχει καταβληθεί ήδη προμέρισμα 0,3 ευρώ/μετοχή.
Προβλέπουν επίσης τα «προσαρμοσμένα» EBITDA ομίλου για το 2024 σε 997 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά -32,7% ετησίως λόγω δύσκολης βάσης σύγκρισης και τα «προσαρμοσμένα» καθαρά κέρδη στα 523 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά -40,6%
Για το 4ο τρίμηνο του 2024 αναμένουν «προσαρμοσμένα» EBITDA στα 176 εκατ. ευρώ, μείωση -48,4% σε ετήσια βάση και «προσαρμοσμένα» καθαρά κέρδη 62 εκατ. ευρώ από «προσαρμοσμένα» καθαρά κέρδη 178 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 23.
Για τον τομέα της διύλισης εκτιμούν ότι οι επιδόσεις του κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου αναμένεται να επηρεαστούν αρνητικά από τη διόρθωση του περιβάλλοντος διύλισης μετά από συνεχόμενα τρίμηνα με σταθερά υψηλά περιθώρια κέρδους και σε μικρότερο βαθμό από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο (από τις 16 Σεπτεμβρίου η μία από τις δύο μονάδες απόσταξης αργού είναι εκτός λειτουργίας), η οποία επιβάρυνε την παραγωγή του διυλιστηρίου.
Πιο συγκεκριμένα, υπολογίζουν ότι το «καθαρό» μικτό περιθώριο κέρδους της ΜΟΗ διαμορφώθηκε στα 9,6 δολάρια/βαρέλι το 4ο τρίμηνο 2024 από 9,4 δολάρια/βαρέλι το 3ο τρίμηνο του 24 και 14,7 δολάρια/βαρέλι το 4ο τρίμηνο του 23, παραμένοντας ωστόσο πάνω από το μέσο όρο της 10ετίας, τα 7,5 δολ/βαρέλι περίπου.
Οι κινήσεις στην αγορά συναλλάγματος υποδηλώνουν ισχυρότερο USD σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 23 (μέσος όρος EUR/$ στο 1,066 το 4ο τρίμηνο του 2024 έναντι 1,077 το 4ο τρίμηνο του 2023 και 1,10 το 3ο τρίμηνο του 2024). Όσον αφορά τη λειτουργία του διυλιστηρίου, αναμένουν ότι η πυρκαγιά θα επιβαρύνει τα ποσοστά χρησιμοποίησης του διυλιστηρίου κατά τη διάρκεια του τριμήνου (επί του παρόντος λειτουργεί περίπου στο 80% της ονομαστικής δυναμικότητας), με τον όγκο πωλήσεων να διαμορφώνεται σε 3,1 εκατ. τόνους, μειωμένος κατά 15% σε ετήσια βάση (αναμένουν αυξημένο όγκο συναλλαγών).
Επιπρόσθετα, υποθέτοντας ελαφρώς υψηλότερα opex σε ετήσια βάση λόγω του ενεργειακού κόστους, αναμένουν ότι το «προσαρμοσμένο» EBITDA του κλάδου διύλισης θα διαμορφωθεί στα 116 εκατ. ευρώ έναντι 249 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2023 και 125 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2024. Ακόμη, έχουν συνυπολογίσει κέρδη ύψους 44 εκατ. ευρώ από αποθέματα.
Στον τομέα της εμπορίας εκτιμούν ότι η ισχυρή εγχώρια ζήτηση με υγιή περιθώρια κέρδους στο δίκτυο λιανικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό υποδηλώνουν αύξηση κατά 43% των EBITDA σε ετήσια βάση για το τμήμα μάρκετινγκ της MOH, τα οποία υπολογίσουν στα 47 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα του power & gas, εκτιμούν τη συνεισφορά της θυγατρικής της MOH στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, NRG, σε EBITDA ύψους 2 εκατ. ευρώ επισημαίνοντας ότι το νέο μοντέλο στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια του 2024 έχει οδηγήσει σε χαμηλότερα περιθώρια κερδών για τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Όσον αφορά τις ΑΠΕ, αναμένουν ότι η εγκατεστημένη ισχύς των 839 MW μέχρι το τέλος του 3ου τριμήνου του 2024 (από 772 MW πριν από ένα χρόνο) θα έχει δημιουργήσει EBITDA ύψους 34 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, αναμένουν ένα σταθερό τρίμηνο για το Motor Oil, λαμβάνοντας υπόψη την απότομη διόρθωση του διυλιστηρίου και τη χαμηλότερη παραγωγή λόγω της κατεστραμμένης μονάδας, τα οποία αντισταθμίστηκαν σε κάποιο βαθμό από τις μοναδικές ιδιότητες του διυλιστηρίου (Δείκτης Nelson στο 12,61) σε συνδυασμό με την πρόσφατη αναβάθμιση της δυναμικότητας επεξεργασίας σε 200 χιλ. βαρέλια/ημέρα.
Κοιτάζοντας προς το 2025, οι επενδυτές εστιάζουν στην έγκαιρη αποκατάσταση του διυλιστηρίου, την εξέλιξη των περιθωρίων διύλισης αλλά και στις προσθήκες δυναμικότητας ΑΠΕ.