Ο μεγαλύτερος κινητήρας μεθανόλης που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα υλοποιήθηκε από την ελβετική εταιρεία WinGD με το όνομα X-DF-Μ. Αυτός ο νέος κινητήρας, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., έχει σχεδιαστεί προκειμένου να παρέχει αξιόπιστη και ασφαλή πρόωση σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs.
Ο X-DF-M διακρίνεται για την ικανότητά του να λειτουργεί αποκλειστικά με μεθανόλη, ένα καύσιμο που μπορεί να παραχθεί από βιομάζα ή ανανεώσιμη ενέργεια με δέσμευση άνθρακα. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία διπλού ψεκασμού, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη καύση της μεθανόλης σε συνθήκες υψηλής απόδοσης.
Το σύστημα ανάφλεξης του X-DF-M βασίζεται σε έναν καινοτόμο μηχανισμό ελεγχόμενης καύσης, ο οποίος προσαρμόζεται δυναμικά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες λειτουργίας. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να επιτυγχάνει χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και σωματιδίων, γεγονός που τον καθιστά συμμορφούμενο με τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ. Παράλληλα, η υψηλή απόδοσή του εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, καθιστώντας τον ιδανική επιλογή για μακρινά ταξίδια σε θαλάσσιες μεταφορές.
Η τεχνολογία της καύσης μεθανόλης απαιτεί εξειδικευμένα συστήματα παροχής και διαχείρισης καυσίμου. Ο X-DF-M ενσωματώνει ένα προηγμένο σύστημα εγχυτήρων υψηλής πίεσης, το οποίο διαχειρίζεται με ακρίβεια τη ροή της μεθανόλης, εξασφαλίζοντας σταθερότητα και ασφάλεια στη λειτουργία του κινητήρα. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει επίσης ενισχυμένα εξαρτήματα, ανθεκτικά στη διάβρωση, καθώς η μεθανόλη είναι ένα καύσιμο με διαφορετικές χημικές ιδιότητες από το ντίζελ ή το LNG.
Η ανάπτυξη του κινητήρα συνοδεύτηκε από εκτεταμένες δοκιμές σε εργοστασιακές συνθήκες, οι οποίες επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία και την απόδοσή του. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτών των δοκιμών οδήγησε στην έγκριση τύπου από οκτώ διεθνείς νηογνώμονες, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογία του μπορεί να εφαρμοστεί ευρέως στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά