Μενού Ροή
Sungrow_battery
Η παγκόσμια αγορά αποθήκευσης ενέργειας γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική το 2022

Η παγκόσμια αγορά συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών (BESS) έχει γίνει ολοένα και πιο ανταγωνιστική το 2022, με τους πέντε κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές συστημάτων να αντιπροσωπεύουν το 62% των συνολικών πωλήσεων BESS (MWh), σύμφωνα με τελευταία ανάλυση της Wood Mackenzie.

Κορυφαίος προμηθευτής, η Sungrow κυριάρχησε στην παγκόσμια αγορά με 16% μεριδίου αγοράς (MWh), ακολουθούμενη από τις Fluence (14%) και Tesla (14%), τη Huawei (9%) και την BYD (9%).

Ο κ. Kevin Shang, ανώτερος αναλυτής έρευνας της Wood Mackenzie, δήλωσε: «Καθώς οι σημαντικές πολιτικές εξελίξεις προωθούν την αγορά συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών, η βιομηχανία ολοκληρωμένων BESS γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική. Ενώ οι υπάρχοντες φορείς ολοκληρωμένων συστημάτων προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς, η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά αποθήκευσης ενέργειας έχει προσελκύσει επίσης πολλούς νεοεισερχόμενους σε αυτόν τον χώρο».

«Ένα κοινό χαρακτηριστικό πίσω από τους κορυφαίους κατασκευαστές BESS είναι ότι η παγκόσμια παρουσία τους τους επιτρέπει να έχουν πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη πελατειακή βάση και να ξεκλειδώνουν πρόσθετες ροές εσόδων. Επιπλέον, πολλοί κατασκευαστές BESS επιδιώκουν να ενισχύσουν την κάθετη ολοκλήρωση της εφοδιαστικής τους αλυσίδας.»

Σχολιάζοντας την αλυσίδα εφοδιασμού, ο κ. Shang πρόσθεσε: «Ενώ ο παγκόσμιος εφοδιασμός μπαταριών μειώθηκε το 2023, αφού αντιμετώπισε στενότητα εφοδιασμού το προηγούμενο έτος, η περιορισμένη προσφορά μετασχηματιστών έχει γίνει το νέο σημείο συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας αποθήκευσης ενέργειας. Ο κλάδος παλεύει με τη χαμηλή διαθεσιμότητα και τις αυξήσεις τιμών των μετασχηματιστών, με ελάχιστο χρόνο παράδοσης άνω του ενός έτους για όλων των μεγεθών τους μετασχηματιστές. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο καθώς οι μετασχηματιστές είναι αναπόσπαστοι για τη σύνδεση των BESS στο δίκτυο.»

 

Image removed.

Σημείωση: Ο υπολογισμός του μεριδίου αγοράς βασίζεται στους αριθμούς παραδόσεων των συστημάτων  αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών για το σύνολο του 2022. Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τις οικιακές και εμπορικές/βιομηχανικές εφαρμογές, όσο και τα έργα μεγάλης κλίμακας. Πηγή: Wood Mackenzie

Η Βόρεια Αμερική πρωτοπορεί

Η αγορά BESS της Βόρειας Αμερικής είναι συγκεντρωμένη, με τους πέντε κορυφαίους παίκτες να κατέχουν το 81% του μεριδίου αγοράς της περιοχής το 2022. Η Tesla ηγήθηκε της περιοχής με κατάταξη μεριδίου αγοράς 25% ανά αποστολή.

«Όντας ο πιο καθετοποιημένος πάροχος αποθήκευσης ενέργειας στον κόσμο, η Tesla έχει ένα βασικό πλεονέκτημα. Είναι σημαντικό ότι ενσωματώνοντας υλικό, λογισμικό και πρόσθετες υπηρεσίες, η Tesla μπορεί να προσφέρει γρήγορα συνεχείς βελτιώσεις και νέες δυνατότητες στους πελάτες».

Μετά τη Fluence (με 22%), η κινεζική εταιρεία Sungrow κατείχε την τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 13% στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2022. Αυτή η υψηλή κατάταξη αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην ανταγωνιστικότητα κόστους της εταιρείας και στα προηγμένα προϊόντα υγρής ψύξης.

«Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) και οι κρατικές πολιτικές καθαρής ενέργειας θα οδηγήσουν την ανάπτυξη στην αγορά αποθήκευσης. Προβλέπουμε ότι ο ανταγωνισμός στην αγορά ολοκληρωμένων συσκευών BESS των ΗΠΑ θα γίνει ολοένα και μεγαλύτερος τα επόμενα χρόνια. Οι εταιρείες πρέπει να ενεργούν βάσει μιας ισχυρής επιχειρηματικής στρατηγικής για να επιτύχουν σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά».

Ασία-Ειρηνικός

Η Κίνα ηγήθηκε της αγοράς συστημάτων BESS της Ασίας-Ειρηνικού, με μερίδιο αγοράς 86% το 2022.

Ο κ. Shang ανέφερε: «Η αγορά της Κίνας γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, με ιδιαίτερη πίεση από την αλυσίδα εφοδιασμού. Η παραγωγική ικανότητα σε βασικά εξαρτήματα, όπως οι κυψέλες, τα PCS, BMS και EMS, εξελίσσετε σε αναγκαιότητα και όχι απλό πλεονέκτημα, καθώς οι απαιτήσεις για τα έργα αποθήκευσης ενέργειας γίνονται πιο λεπτομερείς και αυστηρές».

Αντιμετωπίζοντας την τάση της ομογενοποίησης των προϊόντων αποθήκευσης ενέργειας, η τιμή έχει γίνει ο πιο σημαντικός παράγοντας στην περιοχή.

Ο κ. Shang πρόσθεσε: «Ο πόλεμος τιμών μεταξύ των κατασκευαστών συστημάτων έχει ξεκινήσει στην Κίνα. Παρατηρήσαμε έναν αυξανόμενο αριθμό παικτών που είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν κέρδη με αντάλλαγμα το μερίδιο αγοράς, μειώνοντας την κερδοφορία ολόκληρου του κλάδου. Ωστόσο, προβλέπουμε ότι οι επιθετικές στρατηγικές προσφοράς με μικρό περιθώριο δεν θα διατηρηθούν. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην αγορά θα καταστήσει δύσκολη την επιβίωση των εταιρειών με χαμηλή κερδοφορία και χωρίς ξεκάθαρη ανταγωνιστικότητα τα επόμενα χρόνια».

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας