Πιστή στο δόγμα της προσαρμογής στη νέα κουλτούρα που επιτάσσει η κλιματική κρίση και στην εφαρμογή επιχειρησιακών πρακτικών που θα επιβαρύνουν ολοένα και λιγότερο το περιβάλλον, η Aegean Airlines δημιούργησε το πρώτο «πράσινο» Hangar στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Όπως τόνισε χθες στην πρώτη ξενάγηση των δημοσιογράφων στις νέες εγκαταστάσεις, που βάζουν την Ελλάδα στο χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης, «πρόκειται για μια επένδυση 140 εκατ. ευρώ, την οποία είχαμε ανακοινώσει στις αρχές του 2023 και ολοκληρώσαμε μέσα σε ένα χρόνο.
Πραγματοποιήσαμε μια εκτεταμένη ανακατασκευή του παλιού και για πάνω από δέκα χρόνια εγκαταλελειμμένου υπόστεγου της παλιάς Ολυμπιακής και προχωρήσαμε σε ενεργειακή αναβάθμιση με εγκατάσταση πάνελ, δημιουργώντας ένα μοναδικό φωτοβολταϊκό πάρκο 25km² στην οροφή».
Όπως επισήμανε ο κ. Γερογιάννης, η αλλαγή του στεγάστρου απαίτησε πολύ εξειδικευμένη εργασία αφενός για να αντέχει στις καιρικές συνθήκες και να καλύπτει τις ανάγκες του Hangar, αφετέρου να μπορεί να «κουμπώσουν» απάνω το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο.
Πιο συγκεκριμένα, στη συνολικής έκτασης 25.500 τ.μ. οροφή, έγιναν οι κατάλληλες προσαρμογές και τοποθετούνται 5.238 τεμάχια φωτοβολταϊκά πάνελ για να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο σε οροφή στην Ελλάδα. Έχει δυνατότητα παραγωγής 3 MW, ήτοι 4,5 GWh ενέργειας σε ετήσια βάση, παραγωγή ικανή να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών των εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε λειτουργία.
Ταυτόχρονα, οι χώροι εξοπλίζονται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα logistics για τη διαχείριση ανταλλακτικών και εξοπλισμού, ενώ τοποθετούνται και πιστοποιούνται, σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα, τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης για την ασφάλεια των κτηριακών εγκαταστάσεων, αλλά και του φωτοβολταϊκού πάρκου της οροφής.
Παράλληλα, η αποθήκη ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για τις εργασίες συντήρησης, η οποία καταλαμβάνει έκταση 2.300τ.μ., διαθέτει πρωτοποριακά συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης με στόχο την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη διαχείριση των 25.000 και πλέον κωδικών που χρησιμοποιούνται από τους μηχανικούς των υπηρεσιών συντήρησης.
Η επένδυση υλοποιείται στην παλαιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εμβαδού 85.000 τ.μ, την οποία παραχώρησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) στην Aegean Airlines έως το 2046.
Ποια είναι η Aegean Technics
Ο όμιλος Aegean Airlines δημιούργησε την Aegean Technics η οποία «στεγάζει» όλη τη νέα επιχειρηματική προσπάθεια της αεροπορικής, ενώ τον περασμένο Ιούλιο έλαβε πιστοποίηση από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Εντός του νέου υπόστεγου έχουν ξεκινήσει οι υπηρεσίες συντήρησης αεροσκαφών για τις ανάγκες της εταιρείας, αλλά και προς τρίτους (λίγους μήνες νωρίτερα στις εγκαταστάσεις της παλιάς τεχνικής βάσης είχαν ήδη ξεκινήσει οι πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus, TUS. κ.λπ. που στο εξής παρέχονται στη νέα τεχνική βάση).
Η νέα Τεχνική βάση διαθέτει δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών σε έως και 12 θέσεις συντήρησης, επισκευής και τεχνικού ελέγχου για αεροσκάφη και πτητικά μέσα διαφόρων τύπων. Στην πλήρη ωρίμανσή του, το δυναμικό της τεχνικής βάσης προβλέπει 500.000 ώρες βαριάς συντήρησης.
Στην Τεχνική βάση πραγματοποιείται κυρίως η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών με εργαλεία και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας στα δομικά στοιχεία και σε όλα τα συστήματα του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα, πραγματοποιούνται καθημερινές εργασίες συντήρησης, οι οποίες απαιτούν χρήση υπόστεγου.
Η αποθήκη με τους 25 χιλιάδες κωδικούς
Στον αυτοματοποιημένο χώρο αποθήκευσης εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, οι μηχανικοί δηλώνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των ανταλλακτικών και των εργασιών συντήρησης ποιο ανταλλακτικό χρειάζονται και μέσω ενός οχήματος, μέσα σε λίγα λεπτά το ανταλλακτικό βρίσκεται στο ράφι τους. Το συνεργείο επισκευής δομικών μερών αεροσκαφών διαθέτει επίσης εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για επεξεργασία και κοπή μετάλλων, με μηχανές υψηλότατης ακρίβειας, όπως απαιτείται από τους κατασκευαστές.
Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, σήμερα μόνο στην τεχνική βάση απασχολούνται περίπου 400 εργαζόμενοι (+ 20% από το αντίστοιχο τεχνικό προσωπικό την 1/1/2023 και +50% από το αντίστοιχο προσωπικό την 1/1/2019) με στόχο να αυξάνονται κατά περίπου +10% κάθε χρόνο.
Συνολικά, μαζί με τους πολύ εξειδικευμένους αεροναυπηγούς, το σύνολο των εργαζομένων σε αυτή τη νέα… βιομηχανία της Aegean εργάζονται περίπου 500 άτομα. Πρόκειται για ένα οργανισμό συντήρησης που στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, θα απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, περισσότεροι από 50 απόφοιτοι της σχολής Μηχανικών της Olympic Air εργάζονται ήδη στην Τεχνική βάση, ενώ τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.
Το εκπαιδευτικό κέντρο σε συνεργασία με την CAE
Θέλοντας να «καθετοποιήσει» ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες της και να χτίσει τους νέους πιλότους και τα πληρώματα καμπίνας του αύριο, ώστε να συμβαδίζουν με τη δική της εταιρική κουλτούρα, η Aegean Airlines σε συνεργασία με την CAE, τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης πολιτικής αεροπορίας διεθνώς, έχει δημιουργήσει το νέο εκπαιδευτικό κέντρο που ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία.
Ο λόγος για το AEGEAN CAE training center, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τον πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο και σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ, μέρος της συνολικής επένδυσης των 140 εκατ. ευρώ και στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει έως και εφτά προσομοιωτές πλήρους πτήσης, τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR.
Μέχρι σήμερα έχουν ήδη εγκατασταθεί τέσσερις προσομοιωτές πλήρους πτήσης (σε συνεργασία με την CAE, η οποία ανέλαβε την κατασκευή, τη διαχείριση και τη συντήρηση των συστημάτων) συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, με διαθέσιμο χώρο για τρεις επιπλέον προσομοιωτές πλήρους πτήσης.
Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους της Aegean, της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών. Η εκπαίδευση δίνει έμφαση σε όλα τα δύσκολα σενάρια που μπορεί να έρθει αντιμέτωπο ένα αεροσκάφος που ταξιδεύει, ενώ οι πιλότοι, εκτός από από την αρχική εκπαίδευση, περνούν και την επαναληπτική που πραγματοποιείται – απαρέγκλιτα και για όλους – κάθε έξι μήνες.
Το AEGEAN CAE training center στην πλήρη του ανάπτυξη, θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους (42.000 ώρες εκπαίδευσης πιλότων) και να υποστηρίξει τις ανάγκες εκπαίδευσης ακόμη περισσότερων πληρωμάτων καμπίνας. Στο ίδιο οικοσύστημα θα εντάσσεται και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.