Μενού Ροή
solar
Επιστήμονες από την Κίνα ανακάλυψαν νέα μέθοδο αφαλάτωσης με ηλιακή ενέργεια

Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Nankai του Tianjin καινοτόμησαν δημιουργώντας ένα σύστημα αφαλάτωσης με ηλιακή ενέργεια που αξιοποιεί έξυπνες υδρογέλες για παραγωγή γλυκού νερού.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση στο Science Advances , η ανακάλυψη αυτή προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα ενεργειακής απόδοσης έναντι των παραδοσιακών τεχνικών αφαλάτωσης όπως η αντίστροφη όσμωση, οι οποίες είναι ενεργοβόρες. Επιπλέον, το σύστημα είναι ικανό να εξάγει ουράνιο από το θαλασσινό νερό και να επεξεργάζεται πυρηνικά λύματα που περιέχουν ουρανύλιο.

Σε δοκιμές που διεξήχθησαν στη Θάλασσα Bohai, στη βορειοανατολική Κίνα, μια νέα ηλιακή τεχνική που χρησιμοποιεί μια μήτρα υδρογέλης DNA με οξείδιο έδειξε εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα, εξατμίζοντας νερό με ρυθμό 3,54 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο την ώρα, σύμφωνα με την ομάδα μελέτης.

Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει μελλοντικά ζητήματα λειψυδρίας χρησιμοποιώντας βιώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές. Ωστόσο, η ερευνητική ομάδα αναγνωρίζει τις προκλήσεις στην κλιμάκωση αυτής της τεχνολογίας.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται εν μέσω συνεχιζόμενων επικρίσεων για τις υπάρχουσες μεθόδους αφαλάτωσης, οι οποίες συχνά θεωρούνται δαπανηρές, αναποτελεσματικές και επιβλαβείς για τα τοπικά οικοσυστήματα. «Με την περαιτέρω ανάπτυξη της αυτοματοποιημένης σύνθεσης DNA και άλλων τεχνολογιών, το σύστημα που παρουσιάζεται σε αυτή τη μελέτη αναμένεται να δείξει δυνατότητες στην ανάπτυξη έξυπνων ολοκληρωμένων συσκευών για εφαρμογές μεγάλης κλίμακας, ειδικά στην απόκτηση γλυκού νερού και σημαντικών ορυκτών πόρων με χαμηλή ενέργεια κατανάλωση», έγραψαν οι ερευνητές το 2019 όταν εξέτασαν για πρώτη φορά τη χρήση υδρογέλης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS