Εν μέσω ταχείας ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου πλοίων διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG, η Ναυτιλιακή και Λιμενικής Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) προχώρησε σε μια νέα στρατηγική κίνηση, προκειμένου να διατηρήσει τα ηνία ως ο μεγαλύτερος κόμβος ναυτιλιακών καυσίμων παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, η MPA ανακοίνωσε την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου την εκκίνηση διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος (EOI), προκειμένου να συγκεντρώσει προτάσεις για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων της στον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG. Επιπλέον, αναμένονται προτάσεις σχετικά με την επέκταση των δυνατοτήτων αποθήκευσης LNG στην ξηρά, καθώς και για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με e-μεθανόλη και βιομεθανόλη.
Βάσει της σχετικής ανακοίνωσης, οι προτάσεις διακρίνονται στους ακόλουθους τρεις τομείς:
1. Προτάσεις διεύρυνσης των δυνατοτήτων ανεφοδιασμού στη θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων ship-to-bunker barge LNG.
2. Προτάσεις προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων LNG, όπως η υγροποιημένη βιομεθανόλη.
3. Προτάσεις για την ανάπτυξη πλωτών πλατφορμών για την ενίσχυση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας του ανεφοδιασμού.
Σημειώνεται ότι οι προτάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος της ολίσθησης μεθανίου, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της MPA, την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 περισσότεροι από 385.000 τόνοι καυσίμου LNG χρησιμοποιήθηκαν για τον ανεφοδιασμό πλοίων στον λιμένα της Σιγκαπούρης, επίπεδα ήδη υπερδιπλάσια από εκείνα του 2023.
Πηγή: ot.gr