Τριμερής συνεργασία των Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), Namura Shipbuilding Co. Ltd. και Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. στοχεύει στην υιοθέτηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου.
Πρόκειται για ένα πλοίο που ταυτόχρονα μεταφέρει αμμωνία και χρησιμοποιεί την ίδια την αμμωνία ως καύσιμο, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Διαθέτει μεγαλύτερες δεξαμενές φορτίου από τα τυπικά πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGCs) και πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLACs), εξασφαλίζοντας υψηλότερη χωρητικότητα φορτίου και χαμηλότερες εκπομπές. Παράλληλα, είναι σχεδιασμένο ώστε να πληροί τις απαιτήσεις εισόδου στους μεγαλύτερους σταθμούς παραγωγής ενέργειας στην Ιαπωνία, διατηρώντας τις προδιαγραφές που επιτρέπουν τη συμβατότητα με τα υφιστάμενα δίκτυα σύνδεσης και εφοδιασμού αμμωνίας.
Ο νηογνώμονας ClassNK έχει ήδη εκδώσει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) στον σχεδιασμό του πλοίου. Η διαδικασία αυτή περιλάμβανε διεξοδική μελέτη αναγνώρισης κινδύνων (HAZID), με κύρια έμφαση στην τοξικότητα της αμμωνίας. Τα αποτελέσματα αυτών των αναλύσεων ενσωματώθηκαν στον σχεδιασμό, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του πλοίου.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά