Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK, για τον σχεδιασμό ενός πλοίου με κινητήρα διπλής καύσης κάνοντας χρήση μεθανόλης. Ο σχεδιασμός τους ως αποτέλεσμα προηγμένης τεχνολογικής μελέτης, σε συνεργασία με το Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, αφορά τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.
Η επιλογή της μεθανόλης δεν ήταν τυχαία. Πρόκειται για καύσιμο σε υγρή μορφή, σε θερμοκρασία και πίεση περιβάλλοντος, γεγονός που απλοποιεί την αποθήκευση και τη διαχείρισή του επί του πλοίου. Παράλληλα, προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σχέση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, καθιστώντας την έναν από τους πλέον υποσχόμενους φορείς ενέργειας στη ναυτιλία του αύριο.
Η πρόκληση που τέθηκε στους μηχανικούς ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν νέες δεξαμενές μεθανόλης σε υπάρχοντα bulk carriers, χωρίς να επηρεαστεί η ήδη υπάρχουσα δομή του πλοίου. Η λύση δόθηκε μέσω προηγμένων εργαλείων σχεδιασμού, λεπτομερούς ανάλυσης δομικής αντοχής και αξιολόγησης πολλαπλών διατάξεων (πρυμναίες, κεντρικές, κάτωθεν), καταλήγοντας τελικά στην εγκατάσταση των δεξαμενών εντός του χώρου φορτίου.
Η τεχνική αξιολόγηση από τον ClassNK, μαζί με τη διεξαγωγή μιας μελέτης HAZID (Hazard Identification Study), επιβεβαίωσαν την τεχνική εφικτότητα και την ασφάλεια του σχεδιασμού. Το έργο αυτό αποδεικνύει πώς η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά σε υφιστάμενα πλοία, επιταχύνοντας την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά