Μενού Ροή
Ελληνόκτητα πλοία LNG - Κομβικός ο ρόλος του ελληνικού εφοπλισμού στην πορεία απεξάρτησης από το Ρώσικο αέριο

Κομβικός είναι ο ρόλος που καλείται να παίξει στο φόντο των τελευταίων εξελίξεων στις ενεργειακές αγορές ο ελληνόκτητος στόλος.

Συγκεκριμένα τα πλοία LNG των Ελλήνων εφοπλιστών αναμένεται να λειτουργήσουν ως “γέφυρες” μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) είτε ως πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης.

Ήδη χθες μετά τη σύσκεψη της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης στο Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώθηκε ότι έως την Παρασκευή ο ΔΕΣΦΑ θα υποβάλει πρόταση στο ΥΠΕΝ για την προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.

Η Dynagas

Επίσης η εταιρεία του Dynagas του Γιώργου Προκοπίου συζητά, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, να ναυλώσει στη γερμανικών συμφερόντων Uniper δύο πλοία, FSRU, που θα λειτουργήσουν ως πλωτές αποθήκες. Πρόκειται για τα Transgas Force και Transgas Power χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU.

Κυριαρχούν στο LNG

Υπενθυμίζεται ότι στα πλοία LNG κυριαρχούν οι Έλληνες. Πιο συγκεκριμένα το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι σε ελληνικά χέρια. Δηλαδή, Ελληνόκτητα είναι τα 135 από τα συνολικά 640 πλοία LNG, ενώ από τα 127 πλοία αυτού του τύπου που ναυπηγούνται αυτή την περίοδο τα 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Vessels Value, εταιρείας αποτίμησης της αξίας εμπορικών πλοίων, τον Νοέμβριο του 2021 η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηση φτάνει τα 19,5 δισ. δολάρια.

Συνάντηση Μητσοτάκης - ΕΕΕ

Στο φόντο αυτό ιδιαίτερη σημασία είχε, τόσο σε συμβολικό όσο και σε ουσιαστικό επίπεδο, η συνάντηση που έγινε χθες  μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του νέου δ.σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ετέθη επί τάπητος ο ρόλος που μπορεί να παίξει η ελληνική ναυτιλία στη νέα στρατηγική ενεργειακής αυτονομίας της ΕΕ αλλά και το πώς μπορεί να συμβάλλει στην απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και μήνες ο κ. Μητσοτάκης έχει καταθέσει μια δέσμη ιδεών σε επίπεδο ΕΕ. Ειδικά σε επιστολή του προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει επισημάνει μεταξύ άλλων ότι η πορεία προς την απανθρακοποίηση μετά το 2030 ενέχει ασάφειες και κινδύνους.  Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έχει προτείνει τη δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Εναλλακτικών Θαλάσσιων Καυσίμων και Τεχνολογιών της Ε.Ε. με την  ΕΕΕ να υποστηρίζει σταθερά τη συγκεκριμένη πρόταση.

Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός για “πρασίνισμα” των μεταφορών της ΕΕ έχει συναντήσει τον έντονο προβληματισμό της ναυτιλιακής κοινότητας διεθνώς. Παράγοντες του κλάδου έχουν τονίσει ότι νέα περιβαλλοντικά μέτρα για τη ναυτιλία, θα πρέπει, μεν,  να εξασφαλίζουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου, αλλά και την οικονομική βιωσιμότητα ενός κλάδου που μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Κάτι που στο φόντο των εξελίξεων στο Ουκρανικό και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αποκτά νέο περιεχόμενο και σημασία.

Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση έλαβαν μέρος επίσης ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕ Μιχαήλ Χανδρής, ο γραμματέας Νικόλαος Βενιάμης, ο ταμίας Ιωάννης Ξυλάς, ο αναπληρωτής ταμίας Κωνσταντίνος Καρούσης, η γενική διευθύντρια της Ένωσης Κατερίνα Πέππα, ο νομικός σύμβουλος Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος και ο επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας