Μενού Ροή
Φωτογραφία των εγκαταστάσεων του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022. Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι μία από τις τρεις πηγές τροφοδοσίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας και ως εκ τούτου μία από τις σημαντικότερες υποδομές ενέργειας της χώρας. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών του σταθμού είναι συνολικά 225.000 κμ φυσικού αερίου και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1400 κμ LNG την ώρα.
Οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 63% το 2022, σύμφωνα με τον ΔOE

Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αυξήθηκαν κατά 63% το 2022, ώστε να αντισταθμιστεί η διακοπή της ροής από τους ρωσικούς αγωγούς, σύμφωνα με μια έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Αυτή η ισχυρή ζήτηση εκ μέρους της Ευρώπης ώθησε προς τα επάνω τις τιμές, οδηγώντας την παγκόσμια αγορά LNG να διπλασιαστεί σε αξία, φτάνοντας το ποσό-ρεκόρ των 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μολονότι σε όγκο δεν αυξήθηκε παρά μόνο κατά 6%. Για το 2023, ο ΔΟΕ προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς κατά 4,3%.

Η Ευρώπη ήταν η βασική κινητήρια δύναμη για την αύξηση της ζήτησης LNG, καθώς απομακρύνθηκε από τους ρωσικούς αγωγούς φυσικού αερίου. «Τα φορτία LNG που παραδόθηκαν στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 63% πέρσι», υπογραμμίζει ο ΔΟΕ.

Ο όγκος του LNG που εισήχθη στην Ευρώπη αυξήθηκε έτσι κατά 66 δισεκ. κυβικά μέτρα, κάτι που ωφέλησε κατά κύριο λόγο τις ΗΠΑ, χώρα η οποία παρείχε τα δύο τρίτα (43 δισεκ. κυβικά μέτρα) αυτού του επιπρόσθετου όγκου. Η Ευρώπη συμπλήρωσε τις ποσότητες που αναζητούσε από άλλους παρόχους: το Κατάρ (5 δισεκ. κυβικά μέτρα), την Αίγυπτο (5 δισεκ. κυβικά μέτρα), τη Νορβηγία (3 δισεκ. κυβικά μέτρα), την Αγκόλα (2 δισεκ. κυβικά μέτρα) και το Τρίνινταντ και Τομπάγκο (2 δισεκ. κυβικά μέτρα). Άλλα 2 δισεκ. κυβικά μέτρα προήλθαν από τη Ρωσία.

Στα τέλη του έτους, στο απόγειο αυτής της κούρσας εξασφάλισης LNG, μολονότι οι αποθήκες ήταν γεμάτες και ο χειμώνας ήπιος, «περισσότερα από 30 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου» περίμεναν «να συνδεθούν σε εγκαταστάσεις αεριοποίησης στην Ευρώπη αντί να πάνε να πουλήσουν το φορτίο τους φθηνότερα αλλού», σχολίασε ο ΔΟΕ.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτόξευσε επίσης τις ανάγκες για τερματικούς σταθμούς υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου και για δεξαμενόπλοια μεταφοράς. Οι παραγγελίες για τάνκερ υπερδιπλασιάστηκαν (+130% σε σύγκριση με το 2021) και έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ 165 το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας οικονομικών δεδομένων Refinitiv, τα οποία επικαλείται ο ΔΟΕ. Κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων παραγγελιών.

Συνολικά, η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου (σε μορφή LNG ή μέσω αγωγών) μειώθηκε κατά 1,6% το 2022, πέφτοντας στα 4,042 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Φέτος ο ΔΟΕ εκτιμά ότι θα μείνει στάσιμη, επισημαίνοντας τις αβεβαιότητες που υπάρχουν στην αγορά αυτή και, κυρίως, στην κινεζική οικονομία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας