Μια απίστευτη ιστορία «ενεργειακού παραλογισμού» και ταλαιπωρίας των πολιτών έφερε στο φως η ανάρτηση στη Διάυγεια από πλευράς της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, μιας απόφασής της, επί μιας υπόθεσης ρευματοκλοπής.
Στην καταγγέλλουσα και προσφεύγουσα στη ΡΑΕ, είχε επιδικαστεί από τον ΔΕΔΔΗΕ να πληρώσει ένα ποσό άνω των 5.000 ευρώ για μια υποτιθέμενη ρευματοκλοπή.. που από τα στοιχεία της υπόθεσης φαίνεται ότι διενεργήθηκε με ευθύνη του ίδιου του ΔΕΔΔΗΕ.
Η υπόθεση ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2015, όταν η καταγγέλλουσα, κάλεσε την τότε ΔΕΗ να αναφέρει μια βλάβη. Το συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που επιλήφθηκε της υπόθεσης έκρινε ότι ο μετρητής προκαλούσε το πρόβλημα και ως προσωρινό μέτρο μέχρι να βρεθεί λύση επέλεξε να συνδέσει απευθείας την παροχή με το δίκτυο. Η υπόθεση τοποθέτησης του μετρητή παραπέμφθηκε στις καλένδες.
Άλλο συνεργείο
Τρία χρόνια μετά τον Ιούλιο του 2018, άλλο συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που πραγματοποιούσε ελέγχους για ρευματοκλοπή και ενώ αγνοούσε τις προ τριετίας κινήσεις του πρώτου συνεργείου, διαπίστωσε την «παράνομη» επέμβαση στον μετρητή. Αυτό που οι συναδελφοί τους είχαν αποσυνδέσει τον Μάρτιο του 2015. Κάπου εκεί ξεκίνησε η νέα φάση της ταλαιπωρίας της καταναλώτριας.
Δύο χρόνια μετά, τον Μαίο του 2020, της επιβλήθηκε το πρόστιμο 5.447,97 ευρώ και η ίδια ξεκίνησε τις ενστάσεις. Μεταξύ των επιχειρημάτων της, ήταν και ο έλεγχος της τηλεφωνικής αναγγελίας της βλάβης. Δύο μήνες μετά η καταγγέλουσα προσέφυγε με αναφορά της στην ΡΑΕ, η οποία ξεκίνησε τις σχετικές διαδικασίες ελέγχου προς τον ΔΕΔΔΗΕ.
Παρά την παρέμβαση της ΡΑΕ ο ΔΕΔΔΗΕ συνέχιζε να μην αποστέλει εγγράφως στη ρυθμιστική αρχή το αποτέλεσμα των δικών του εσωτερικών ελέγχων. Τελικά ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε ανάκληση της απόφασης χρέωσης τον Φεβρουάριο του 2021, χωρίς και πάλι να κοινοποιήσει στην ΡΑΕ την απόφαση. Το σχετικό κείμενο προσκομίστηκε από την ίδια την καταγγέλλουσα στην ΡΑΕ.
Ολιγωρία και παρακώλυση
Στην απόφασή της, που έλαβε τον Απρίλιο και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 14 Ιουλίου, η ΡΑΕ επισημαίνει σε αρκετά δεικτικό τόνο ότι:
Α) Διαπιστώνεται παραβίαση της υποχρέωσης του Διαχειριστή για ανταπόκριση στα αιτήματα της ΡΑΕ περί παροχής πληροφοριών. Η συμπεριφορά αυτή του Διαχειριστή κατατείνει σε παρακώλυση του έργου και της άσκησης των αρμοδιοτήτων της Αρχής, ιδίως στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελιών.
Β)Ο Διαχειριστής οφείλει να διασφαλίζει ότι κάθε πρόβλημα που διαπιστώνεται σε μετρητή Δικτύου ή σε μετρητική διάταξη, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων όπου απαιτείται ρύθμιση, επισκευή ή αντικατάσταση της μετρητικής διάταξης ή μέρους αυτής, αντιμετωπίζεται άμεσα, ώστε η μετρητική διάταξη να λειτουργεί εντός των προκαθορισμένων ορίων ακρίβειας το συντομότερο δυνατό από τη διαπίστωση του προβλήματος. Εν προκειμένω, από τα πραγματικά περιστατικά που γνωστοποιήθηκαν στη ΡΑΕ εν συνόλω, οίκοθεν συνάγεται η ολιγωρία του Διαχειριστή να προβεί σε τοποθέτηση νέου μετρητή στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του ακινήτου της Καταγγέλλουσας., σε συνέχεα της από 30.03.2015 αναγγελίας βλάβης και του επιγενόμενου επιτόπιου ελέγχου, κάτι που κατά τους ισχυρισμούς της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. εκ παραδρομής δεν επισυνέβη. Συνεπώς, διαπιστώνεται ότι ο Διαχειριστής δεν προέβη άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να αντικατασταθεί η μετρητική διάταξη της Καταγγέλλουσας, σε συνέχεια της αναγγελθείσας βλάβης.