Μενού Ροή
Επιτάχυνση από ΑΔΜΗΕ και TERNA για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας

Τον δρόμο της επιτάχυνσης της δεύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που θα τριπλασιάσει την μεταφορική ικανότητα ηλεκτρισμού μεταξύ των δυο χωρών (στα 1500 MW από 500 που είναι σήμερα),  θα «πυκνώσει» το δίκτυο ηλεκτρισμού στη Νότια Ευρώπη, δημιουργώντας ακόμα έναν διάδρομο για τη μεταφορά καθαρής ενέργειας προς τον Βορρά και θα ενισχύσει τα οφέλη της σύζευξης των αγορών ηλεκτρισμού Ελλάδας-Ιταλίας αναζήτησαν οι Διοικήσεις του ΑΔΜΗΕ και του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Ιταλίας, TERNA, που συναντήθηκαν την Τρίτη στην Αθήνα.

Επικεφαλής της διοικητικής ομάδας της TERNA η Διευθύνουσα Σύμβουλος Giuseppina di Foggia, που ανέλαβε καθήκοντα την άνοιξη του 2023 -στο πλαίσιο της αλλαγής φρουράς σε σειρά δημόσιων επιχειρήσεων της Ιταλίας μετά την έλευση της Τζόρτζια Μελόνι στην πρωθυπουργία της χώρας. Η κ. di Foggia είναι πτυχιούχος ηλεκτρολόγος μηχανικός του πανεπιστημίου La Sapienza της Ρώμης με μεγάλη εμπειρία σε υψηλόβαθμες  κυρίως σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών,  η οποία πριν αναλάβει τα ηνία του «ιταλικού ΑΔΜΗΕ» ήταν επικεφαλής της Nokia Ιταλίας.

Όπως αναφέρεται στις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο του ΑΔΜΗΕ όσο και της ίδιας της TERNA, το βασικού «μενού» της συνάντησης ήταν η «GR-ITA 2» όπως αποκαλείται στην «αργκό» των Διαχειριστών η δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας, project που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2031.  Η όδευση της νέας διασύνδεσης που θα είναι συνεχούς ρεύματος, με υπερσύγχρονη τεχνολογία μετατροπέων πηγής τάσης (Voltage Source Converters - VSC) είναι Θεσπρωτία- Melendugno- Galatina. Tο υποβρύχιο μήκος της διαδρομής υπολογίζεται σε 220 χλμ. και σε 55 χλμ. το μήκος της όδευσης των υπογείων τμημάτων σε Ελλάδα και Ιταλία.  Η διασύνδεση θα καταλήγει σε ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) που προβλέπεται να κατασκευάσει ο ΑΔΜΗΕ στη Θεσπρωτία και θα εξυπηρετεί επίσης τη  δεύτερη διεθνή διασύνδεση με την Αλβανία που ωριμάζει ο Διαχειριστής της Ελλάδας.

Η προετοιμασία της διασύνδεσης είχε ξεκινήσει από το 2020, καθώς τα αποτελέσματα ων μελετών για τη διερεύνηση των αναγκών της ενίσχυσης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφοράς είχαν δείξει ότι μακροπρόθεσμα η σύγκλιση των τιμών μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας προϋποθέτει την ενίσχυση της μεταξύ  τους ηλεκτρικής διασύνδεσης. Το Νοέμβριο του 2020 ΑΔΜΗΕ και TERNA συγκρότησαν Ομάδα Εργασίας για την εκπόνηση των σχετικών μελετών, μεταξύ των οποίων και η Μελέτη Σκοπιμότητας που ολοκληρώθηκε το 2022 και περιελάμβανε εκπόνηση μελετών αγοράς και δικτύου και ανάλυση κόστους-οφέλους.

Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Ιταλία είναι διασυνδεδεμένες από το 2022 με την «GR-ITA 1»,  σύνδεση συνεχούς ρεύματος  μεταφορικής ικανότητας 500 kV που συνδέει το ΚΥΤ Αράχθου με τον Υποσταθμό Galatina στην Ιταλία. Το 2022, η Ελλάδα εισήγαγε 1449 Γιγαβατώρες από τη διασύνδεση αυτή και εξήγαγε 2152 Γιγαβατώρες.

 

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας