Μενού Ροή
Τι αλλάζει στις αγορές αργού πετρελαίου εξαιτίας των Χούθι - Αναλυτές εξηγούν

Εντείνεται η ανησυχία για το αποτύπωμα της κρίσης στην Ερυθρά θάλασσα, με αναλυτές να εκτιμούν πως οι τιμές της ενέργειας για την Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν καθώς περισσότερα πετρελαιοειδή και δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου απομακρύνονται από τη Θάλασσα της Ρέας και τη Διώρυγα του Σουέζ.

 Τα μεγαλύτερα ταξίδια για τα βαρέλια της Μέσης Ανατολής που αντικατέστησαν τις ρωσικές ροές προς την Ευρώπη δημιουργούν προβλήματα εφοδιασμού και αυτό οδηγεί σε μια «αλλαγή» στις αγορές εμπορευμάτων από την Ευρώπη και σε ώθηση για τους προμηθευτές αργού στη Λεκάνη του Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Βραζιλίας, σημειώνει το CNBC.

Σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών παγκόσμιου εμπορίου Kpler, τουλάχιστον έξι δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου ακολουθούν αυτή τη στιγμή την πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής αντί για τη Διώρυγα του Σουέζ. Εξαιτίας του μεγάλου κύκλου που κάνουν τα πλοία μπορεί να παρατηρηθούν ακόμα και καθυστερήσεις 45 ημερών. Η Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο των εκτροπών, επειδή οι προμήθειες δεξαμενόπλοιων της διατρέχουν υψηλό κίνδυνο επίθεσης. «Η απόφαση για αυτές τις εκτροπές λαμβάνεται από τους ιδιοκτήτες του πετρελαίου, το οποίο είναι ευρωπαϊκό», δήλωσε ο Viktor Katona, επικεφαλής αναλυτής αργού στην Kpler.

Οι καθυστερήσεις που προκύπτουν στην παράδοση των προϊόντων — που περιλαμβάνουν αργό πετρέλαιο, diesel και προϊόντα LNG — ποικίλλουν ανάλογα με το μεταφερόμενο εμπόρευμα. Τα πλοία LNG ταξιδεύουν πιο γρήγορα από τα πετρελαιοφόρα επειδή είναι ελαφρύτερα και μπορούν να πλεύσουν έως και 21 κόμβους έναντι 12-13 κόμβων για τα δεξαμενόπλοια αργού. Πριν από τα Χριστούγεννα στην Ερυθρά Θάλασσα, ένα δεξαμενόπλοιο από το Jamnagar της Ινδίας στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας θα χρειαζόταν 24 ημέρες. Πλέοντας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, η διάρκεια του ίδιου ταξιδιού έχει αυξηθεί σε 42 ημέρες. Από τη Basrah του Ιράκ έως το Milazzo της Σικελίας, ένα ταξίδι που θα διαρκούσε 17 ημέρες θα διαρκέσει τώρα 42 ημέρες.

Οι μεγαλύτερες διαμετακομίσεις μπορούν να πιέσουν τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων, με το ταξίδι της επιστροφής τους να φορτώνεται με το προϊόν περισσότερο. «Δεν είναι μόνο η άφιξη που καθυστερεί, τα δεξαμενόπλοια έχουν μεγαλύτερη διαδρομή για το σπίτι για να γεμίσουν ξανά» είπε ο Katona. «Ψάχνετε 90 ημέρες για μία παράδοση. Αυτός είναι ένας τεράστιος χρόνος. Η αγορά υποτιμά τον αντίκτυπο της διάρκειας διαμετακόμισης».

Είπε ότι αναμένει ότι τα δεξαμενόπλοια στην αγορά spot θα δουν αύξηση στους ναύλους και σημείωσε ότι τις τελευταίες ημέρες τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν «καθαρά προϊόντα» όπως ντίζελ και βενζίνη έχουν ανέβει. Ο Katona προειδοποίησε ότι οι εκτροπές θα είναι ένα παρατεταμένο, οδυνηρό γεγονός, αλλά μια ώθηση τόσο για την ενεργειακή βιομηχανία των ΗΠΑ όσο και για τη Βραζιλία. «Βλέπουμε τους Ευρωπαίους να αναδιαμορφώνουν τα πρότυπα αγορών τους από εταιρείες στη λεκάνη του Ατλαντικού χωρίς περιορισμούς εφοδιαστικής», είπε. Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής στην ευρωπαϊκή αγορά diesel, με τις τιμές diesel να φθάνουν πρόσφατα στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά ετών.

Σύμφωνα με την Clarksons Securities, οι τιμές των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, μετά από πτώση της δραστηριότητας στην Ερυθρά Θάλασσα. Ένα δεξαμενόπλοιο μεγάλης εμβέλειας 2 (LR2) που είναι συνήθως ικανό να μεταφέρει περίπου 75.000 μετρικούς τόνους υδρογονανθρακικής νάφθας, σημείωσε αύξηση κερδών 33% την εβδομάδα σε εβδομαδιαία βάση στα 74.200 $/ημέρα, από τη Δευτέρα. Τα δεξαμενόπλοια μεσαίας εμβέλειας (MR) που συνήθως μπορούν να μεταφέρουν μεταξύ 30.000-40.000 μετρικούς τόνους βενζίνης ή πετρελαίου εσωτερικής καύσης, είδαν τα κέρδη να αυξάνονται κατά 34% την εβδομάδα σε εβδομαδιαία βάση στα 42.500 $/ημέρα. «Είναι πιο ακριβό, αλλά οι Ευρωπαίοι θα το παραλάβουν το diesel πιο γρήγορα», είπε ο Katona.

Η Ευρώπη έχει στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου με ανεφοδιασμό 90 ημερών, επομένως δεν υπάρχουν ανησυχίες για την εξάντληση πετρελαίου στην Ευρώπη, αλλά πρόσθεσε, «Η νέα πραγματικότητα είναι ότι η Ευρώπη θα πάρει το πετρέλαιο της, αλλά με ένα τρελό κόστος μεταφοράς».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας