«Η Δυτική Μακεδονία με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πιο κοντά στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων. Ο Ε65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που υλοποιείται με προγραμματική συνέπεια.", τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη Βουλή στην συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του οδικού άξονα E65. Ο ίδιος πρόσθεσε, ότι "η απεμπλοκή του Βόρειου Σκέλους και η θέση σε τροχιά υλοποίησης επιβεβαιώνει την βούληση της κυβέρνησης να μετατρέψει τις υποδομές σε βάση ανάπτυξης. Ο Ε65 είναι πράσινος δρόμος που οδηγεί στο μέλλον και τη Δ. Μακεδονία στη δίκαιη μετάβαση γιατί θα γεφυρώσει τα αστικά κέντρα της χώρας με Δ. Μακεδονία της απολιγντιοποίησης! Αυτό τόνισα και στη Βεστάγκερ! Είναι έργο που θα συμβάλει και στην ανάπτυξη Δ. Μακεδονίας επιβραβεύοντας η ΕΕ την απόφαση της Ελλάδας για γρήγορη απολιγνιτοποίηση".
Η ομιλία
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε: «Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της χώρας».
«Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων, αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0
Το τέλος της εκκρεμότητας
Η ψήφιση από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθώ προσεκτικά την πορεία εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 75% έργου Ξινιάδα – Τρίκαλα. Απέμενε ωστόσο ο πιο δύσκολος και σύνθετος βόρειος κλάδος που είχε ιδιαίτερες γεωμορφολογικές απαιτήσεις και μήκος 70 χλμ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης και σε αυτό το έργο. Όμως όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι κρίσιμο. Ετσι το 2020 παρά τα μεγάλα εμπόδια που παραλάβαμε είπα ότι το έργο θα προχωρήσει πάση θυσία. Επιβεβαιώνεται η δέσμευσή μας και το σύνθημα «το είπαμε το κάναμε».
Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην επιτροπή ανταγωνισμού τηε ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληρώσαμε τους όρους χρηματοδότησης. Ετσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επι 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη. Η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου διαθέτει στοιχεία για ολοκλήρωση του. 450 εκατ. ευρώ για υλοποίηση και σχεδιασμό για υλοποίηση εντός 3 ετών».
«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία»
«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία» τόνισε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε ότι «οικονομικά οφέλη θα υπάρξουν για 3 περιφέρειες», ενώ πρόσθεσε: «Η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι κόμβο Εγνατίας θα γίνει συντομότερη κατά 1,5 ώρα με μέγιστη ασφάλεια αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και επικίνδυνη χάραξη. Η νέα αρτηρία θα συνδέει το Βόλο με Ηγουμενίτσα δηλαδή δύο σημαντικότερα διακομιστικά λιμάνια κεντρικής Ελλάδας».