Μενού Ροή
steel
Λύση για τις εξαγωγές χάλυβα αναζητά η Ουκρανία

Τρόπους για να αυξήσει τις εξαγωγές χάλυβα αναζητά η Ουκρανία, προκειμένου να δει περισσότερα έσοδα στα ταμεία της χώρας. Σύμφωνα με αξιωματούχο της Metinvest «Οι χαλυβουργίες στη χώρα θα χρειαστούν χρηματοδότηση για μικρομεσαίους καταναλωτές χάλυβα, απλοποιημένες τελωνειακές διαδικασίες καθώς και διεύρυνση της γκάμας προϊόντων προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές»

Πέρα από την βοήθεια που χρειάζονται για την πιστοποίηση των προϊόντων τους στις παγκόσμιες αγορές, είναι αναγκαίο να εξασφαλίσουν και ασφαλείς διαδρόμους για την αποστολή προϊόντων μέσω της Μαύρης Θάλασσας. «Πρέπει να έχουμε συνεχή προσφορά πλοίων, ασφάλιση για αυτά και δυνατότητα συνεργασίας με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα», σημείωσε. «Πρέπει να μπορούμε να λαμβάνουμε κεφάλαια όχι αφού περάσουμε το Βόσπορο ή τη Διώρυγα του Σουέζ, αλλά όπως πριν, αφού φορτώσουμε προϊόντα στα πλοία», τονίζουν οι αξιωματούχοι. Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 , τo αποκλείστηκαν κομβικά λιμάνια στη Μαύρη θάλασσα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να φτάσουν σε Τουρκία , Μέση Ανατολή και Ασία. Στο στόχαστρο βρέθηκε και το λιμάνι της Μαριούπολης, το οποίο βομβαρδίστηκε στις πρώτες μέρες της σύγκρουσης , ενώ τα εργοστάσια του Ilyich και του Azovstal υπέστησαν σοβαρές ζημιές.

Περίπου το 70% της παραγωγής χάλυβα της Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένων ετοίμων και ημικατεργασμένων προϊόντων, κατευθυνόταν στο εξωτερικό. Από τον Φεβρουάριο του 2022 έχει αποστείλει ορισμένους όγκους σιδηροδρομικώς στην Πολωνία και τη Ρουμανία με τελικό προορισμό τις παραπάνω περιοχές. Τον Αύγουστο, η Ουκρανία δημιούργησε έναν θαλάσσιο διάδρομο από τα λιμάνια της Οδησσού, του Pivdennyi και του Chornomorsk, που βρίσκονται στο δυτικό τμήμα της χώρας. Κατάφεραν να αποστείλουν περίπου 140.000 τόνους προϊόντων χάλυβα από τα δύο πρώτα μόνο τον Νοέμβριο. Αριθμός πολύ μικρότερος από τις κανονικές παραδόσεις. Η δημιουργία του διαδρόμου επέτρεψε επίσης στις αποστολές σιτηρών μετά την κατάρρευση της προηγούμενης συμφωνίας με τη Ρωσία τον Ιούλιο. Διευκόλυνε επίσης την απελευθέρωση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν κολλήσει στην Ουκρανία από την έναρξη της σύγκρουσης, κάτι που δεν κάλυπτε η προηγούμενη συμφωνία για τα σιτηρά. Ωστόσο, οι έμποροι συνεχίζουν να εκφράζουν απροθυμία να αγοράσουν ουκρανικά προϊόντα. Αυτό οφείλεται κυρίως στον κίνδυνο ζημιών και διαταραχών στα logistics, που φοβούνται ότι είτε θα προκαλούσαν σοβαρές καθυστερήσεις στις παραδόσεις είτε θα αποτρέψουν την άφιξη των αποστολών. «Η διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας είναι ακόμα δύσκολη», είπε ένας έμπορος στο MetalMiner. Οι αναφορές αναφέρουν επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος επιθέσεων από ρωσικά σκάφη καθώς και ναρκών εντός του θαλάσσιου διαδρόμου.

Σε πτώση η παραγωγή χάλυβα


Η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα τους πρώτους 11 μήνες του 2023 μειώθηκε πάνω από 5,7 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Μια ανακοίνωση της 6ης Δεκεμβρίου από την ουκρανική ένωση χαλυβουργίας Ukrmetallurgprom ανέφερε ότι αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 7,3% σε ετήσια βάση από σχεδόν 6,16 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Εν τω μεταξύ, η τελική παραγωγή μειώθηκε κατά παρόμοιο ποσοστό σε 4,86 εκατομμύρια μετρικούς τόνους από 5,24 εκατομμύρια μετρικούς τόνους.
 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας