Μενού Ροή
avax metro grammi 4
Οι μεγάλες προκλήσεις της AVAX στη Γραμμή 4 του Μετρό και τα χρονοδιαγράμματα

Μολονότι δεν έχει αναθεωρηθεί ο στόχος για την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 του Μετρό η οποία θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, που έχει οριστεί για το 2029, εντούτοις, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο να παραδοθεί τότε, καθώς ήδη καθυστέρησε ένα χρόνο μετά την υπογραφή των συμβάσεων.

Στελέχη του AVAΧ που μαζί με τις Ghella και Αlstom έχουν αναλάβει από κοινού το μεγαλύτερο, πιο σύνθετο και πιο απαιτητικό δημόσιο έργο της χώρας, τονίζουν πως η κοινοπραξία θα κάνει το παν να είναι μέσα στις προθεσμίες, στοχεύοντας να καλύψει το χαμένο έδαφος.

Βεβαίως, οι σκόπελοι είναι πολλοί, καθώς έως σήμερα από τους 15 σταθμούς που θα έχει η νέα γραμμή, έχουν παραδοθεί εργοταξιακά μόνον οι πέντε και εξ αυτών οι δύο μερικώς. Πιο συγκεκριμένα, πλήρως έχουν παραδοθεί οι σταθμοί Κολωνάκι, Δικαστήρια και Γαλάτσι και μερικώς οι σταθμοί Ακαδημία και Άλσος Βεΐκου.

Το κόστος της νέας γραμμής αγγίζει (με τον ΦΠΑ) τα 1,8 δισ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή είναι η Αττικό Μετρό.  Η σύμβαση υπεγράφη τον Ιούνιο του 2021 με αρχικό χρονοδιάγραμμα τα οκτώ χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2029. Θεωρείται η σημαντικότερη συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική παρέμβαση για την Αθήνα με μεγάλη συνεισφορά στη μείωση της έκλυσης αέριων ρύπων. Περιλαμβάνει 12,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής, ξεκινώντας από το Άλσος Βεΐκου και διαμέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Γκύζη, κέντρου, Καισαριανής, Ζωγράφου θα τερματίζει στο Γουδή.

Ο πρώτος μετροπόντικας που ονομάζεται «Αθηνά» έχει ήδη διανύσει μια διαδρομή 680 μέτρων, έχοντας ξεκινήσει από την Κατεχάκη, σήμερα βρίσκεται στο πάρκο της Χωροφυλακής και αναμένεται να φτάσει στο Γουδή πριν το Πάσχα, ενώ, όπως τόνισαν χθες τα στελέχη του ομίλου κατά τη διάρκεια ξενάγησης δημοσιογράφων, στις 15 Φεβρουαρίου μπαίνει μπρος ο δεύτερος μετροπόντικας «Νίκη» από το Άλσος Βεϊκου, στο Γαλάτσι, και να καταλήξει στον «Ευαγγελισμό» τον Απρίλιο του 2026.

Η ξενάγηση στα… άδυτα των σηράγγων

Χθες εκπρόσωποι του Τύπου ξεναγήθηκαν μέσα στη σήραγγα των 680 μέτρων που έχει ήδη ολοκληρώσει η «Αθηνά», και ενημερώθηκαν από κοντά για τον τρόπο υλοποίησης, τις ταχύτητες με τις οποίες προχωρά η διάνοιξη των σηράγγων και η κατασκευή των τούνελ.

Στην ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο «Κατεχάκη», οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ περιηγήθηκαν σε τούνελ βάθους 40 μέτρων και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τον τρόπο που λειτουργούν τα τελευταίας τεχνολογίας TBM (Μετροπόντικες) που χρησιμοποιούνται για τη διάνοιξη των σηράγγων της Γραμμής 4.

Οι δημοσιογράφοι ήρθαν σε επαφή με το λεγόμενο «πιλοτήριο» που φιλοξενεί τα σύγχρονα συστήματα που χειρίζονται οι εξειδικευμένοι οδηγοί-«πιλότοι», οι οποίοι εξήγησαν στους επισκέπτες, τους τρόπους που επιβλέπουν, συντονίζουν τις εργασίες και καθημερινά διαχειρίζονται τις δυσκολίες που συναντούν λόγω της ιδιαιτερότητας του υπεδάφους, από τον θάλαμο της κεφαλής του TBM.

Ορισμένοι αριθμοί

-Το TBM προχωρά 15 μέτρα ημερησίως, κατά μέσο όρο, επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με «δαχτυλίδι» επτά κομματιών, πλάτους 1,5 μέτρου.

-Σε δυόμισι χρόνια έχουν δημιουργηθεί 610 θέσεις εργασίας και έχουν συμπληρωθεί 1,7 εκ. Εργατοώρες.

-Δεν έχει συμβεί κανένα ατύχημα.

-Έχουν εκπονηθεί 550 μελέτες.

-Έχουν εγκατασταθεί τέσσερις οικοδομικοί γερανοί και μία γερανογέφυρα.

 -Χρησιμοποιούνται 70 μηχανήματα.

-Έχουν εκσκαφτεί 249.000 κυβικά μέτρα χώματος.

 -Χρησιμοποιείται οπλισμός σιδήρου τριών χιλιάδων τόνων.

grammi 4 metro

 

Χρ. Ιωάννου: Μαραθώνιος και όχι σπριντ οι κατασκευές

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ομίλου AVAX κ. Χρήστος Ιωάννου τόνισε πως «είδατε από κοντά την εξέλιξη ενός έργου που δεν είναι εμβληματικό μόνο για εμάς, αλλά και για την Ελλάδα: τη Γραμμή 4 και την τεχνική αρτιότητα - απαράμιλλη σε διεθνές επίπεδο - με την οποία τα δύο υπερσύγχρονα ΤΒΜ θα ολοκληρώσουν τη σήραγγα. Αυτό το έργο, όπως όμως και πολλά άλλα, αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά είναι - και θέλει να παραμείνει - η ΑVAX: συνέπεια, γνώση, καινοτομία, αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά.

Οι κατασκευές και η επιχειρηματικότητα στο σύνολό της, δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος. Και σε αυτό τον μαραθώνιο δρόμο έχουμε μάθει να συμμετέχουμε από την πρώτη γραμμή, είτε ο δρόμος είναι ανηφορικός, είτε ευνοϊκός. Με αυτήν τη νοοτροπία, και τις αξίες που χαρακτηρίζουν την επιχειρηματική μας πορεία σχεδιάζουμε το μέλλον, υλοποιώντας τις υποδομές που θα αλλάξουν τη χώρα».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της AVAX κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης υπογράμμισε πως «ο όμιλος AVAX αντιμετωπίζει με διαχρονική συνέπεια αυτό που ονομάζεται δημόσιο έργο υποδομής στη χώρα μας. Συνδεόμαστε με τα έργα που άλλαξαν την Ελλάδα. Όπως συνέβη με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3, εν μέσω πανδημίας, έτσι και τώρα με την πρόοδο των εργασιών μας στη Γραμμή 4, ο όμιλός μας αποδεικνύει ότι κρίνεται από τη δουλειά του και μόνο, ακόμη και στα πιο απαιτητικά έργα». 

Στην ενημέρωση των εκπροσώπων του τύπου συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Κουβαράς, ο Αντώνης Μιτζάλης, Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, καθώς και τα στελέχη της εταιρίας Νίκος Μιτζάλης, Δήμος Κατσιγιάννης, Γιώργος Παπαγεωργίου και Κωνσταντίνος Χασάπης.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται από την κοινοπραξία των εταιρειών AVAΧ - Ghella - Αlstom και στην πρώτη φάση ανάπτυξής της, το Μετρό θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή. Με 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων, θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το Άλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.

H πορεία

Το ΤΒΜ δουλεύει όλο το 24ωρο με δύο βάρδιες 12 ωρών, ενώ η διάνοιξη σταματά συχνά για συντήρηση και αλλαγή εξαρτημάτων στο βαρύ μηχάνημα. Αν διατηρηθούν οι χρόνοι και δεν υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα του υπεδάφους, τότε πριν από το Πάσχα ο μετροπόντικας θα περάσει κάτω από τον πρώτο σταθμό «Γουδή».

Ο μετροπόντικας «Αθηνά» έχει μήκος 105 μέτρων. Διαθέτει πιλοτήριο που φιλοξενεί τα σύγχρονα συστήματα που χειρίζονται οι εξειδικευμένοι οδηγοί-«πιλότοι» και επιβλέπουν και συντονίζουν τις εργασίες, ενώ καθημερινά διαχειρίζονται τις δυσκολίες που συναντούν λόγω της ιδιαιτερότητας του υπεδάφους, από τον θάλαμο της κεφαλής του TBM.

Ο μετροπόντικας έχει και ένα καταφύγιο το οποίο διαθέτει ρεύμα, τηλέφωνο, αισθητήρες για αέρια και όλα τα απαραίτητα, σφραγίζεται και μπορεί να φιλοξενήσει 40 εργαζομένους σε περιπτώσεις ανάγκης έως και για 48 ώρες. Επίσης διαθέτει ιατρείο και χώρο εστίασης, ενώ ξεπερνά τον ορισμό του μηχανήματος λειτουργώντας πρακτικά ως ένα μικρό εργοστάσιο.

METRO GRAMMI 4
METRO GRAMMI 4
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας