Μενού Ροή
Meloni-and-Li-Qiang
Ηλεκτροκίνηση και ΑΠΕ, στην «επανεκκίνηση» της συνεργασίας Ιταλίας – Κίνας

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι δεσμεύτηκε την Κυριακή (28 Ιουλίου) να «επανεκκινήσει» τη συνεργασία με την Κίνα με την υπογραφή ενός τριετούς σχεδίου δράσης κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης επίσκεψής της στο Πεκίνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της.

Η Μελόνι ανακοίνωσε τη δέσμευσή της κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Κινέζο πρωθυπουργό Λι Τσιανγκ, στην προσπάθειά της να βελτιώσει η Ρώμη τις εμπορικές σχέσεις με το Πεκίνο ύστερα από την έξοδό της από το εμβληματικό επενδυτικό κινεζικό πρόγραμμα Belt and Road του προέδρου Σι Τζινπίνγκ πέρυσι.

Η Ιταλίδα ηγέτης δήλωσε ότι το πενθήμερο ταξίδι της ήταν μια «επίδειξη της βούλησης να ξεκινήσουμε μια νέα φάση, να επανεκκινήσουμε τη διμερή μας συνεργασία». Το σχέδιο δράσης αποσκοπεί στο να πειραματιστεί με νέες μορφές συνεργασίας, πρόσθεσε.

Την ίδια ημέρα, η Μελόνι δήλωσε ότι ένα μνημόνιο βιομηχανικής συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο χώρες περιλαμβάνει στρατηγικούς βιομηχανικούς τομείς, όπως η ηλεκτρική κινητικότητα και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ο Λι Τσιανγκ επεσήμανε την «αμοιβαία επωφελή συνεργασία μεταξύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στους τομείς της ναυπηγικής, της αεροδιαστημικής, της νέας ενέργειας, της τεχνητής νοημοσύνης», σε δήλωση που εξέδωσε το γραφείο του.

Η Μελόνι, η οποία βλέπει τις κινεζικές επενδύσεις ως έναν τρόπο να τονωθεί η ισχνή οικονομική ανάπτυξη της Ιταλίας, αναμένεται να συναντηθεί και με τον Κινέζο πρόεδρο και τον πρόεδρο της Λαϊκής Εθνοσυνέλευσης, Τζάο Λέτζι, τον τρίτο στην ιεραρχία της κινεζικής ηγεσίας.

Την Κυριακή, η Μελόνι συμμετείχε επίσης σε επιχειρηματικό φόρουμ Ιταλίας-Κίνας, στο οποίο είχαν προσκληθεί κορυφαίες ιταλικές εταιρείες όπως η ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών Pirelli, ο ενεργειακός όμιλος ENI, ο αμυντικός όμιλος Leonardo, οινοπαραγωγοί και αρκετοί ιταλικοί επώνυμοι όμιλοι μόδας, όπως η Dolce & Gabbana.

Το φόρουμ δίνει «ένα ακόμη μήνυμα του αμοιβαίου ενδιαφέροντος … (για) να εξισορροπήσουμε περισσότερο τα συμφέροντά μας, τις εμπορικές μας ανταλλαγές», δήλωσε η Ιταλίδα πρωθυπουργός. Η ίδια αναμένεται να θέσει στους Κινέζους αξιωματούχους το θέμα της κινεζικής πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, καθώς και την κινεζική οικονομική στήριξη προς τη Ρωσία στον πόλεμο με την Ουκρανία.

«Η Κίνα και η Ιταλία θα πρέπει να υιοθετήσουν μια νοοτροπία win-win και να αυξήσουν την εμπορική και επενδυτική συνεργασία, καθιστώντας τη συνεργασία ακόμη πιο δυναμική και βιώσιμη», δήλωσε ο Λι κατά την έναρξη του φόρουμ, σύμφωνα με βίντεο που έδωσε στον τύπο το γραφείο της Μελόνι.

Διευκρινίζοντας παρεξηγήσεις

Το 2019, η Ιταλία έγινε η μόνη χώρα της Ομάδας των Επτά που προσχώρησε στη μαζική πρωτοβουλία Belt and Road, αλλά τελικά αποσύρθηκε πέρυσι υπό την πίεση των ΗΠΑ λόγω ανησυχιών για την οικονομική εμβέλεια του Πεκίνου.

Η κυβέρνηση Μελόνι ανέφερε τότε ότι η συμφωνία δεν απέφερε κανένα όφελος στην Ιταλία, της οποίας το εμπόριο με την Κίνα – αξίας 66,8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023 – κλίνει σε μεγάλο βαθμό υπέρ του Πεκίνου. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιταλίας εκτός ΕΕ μετά τις ΗΠΑ.

Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το ταξίδι αποσκοπούσε στην «επίλυση ορισμένων παρεξηγήσεων» σχετικά με την απόσυρση της Ιταλίας από τη πρωτοβουλία Belt and Road, και στην τόνωση της σημασίας των οικονομικών δεσμών.

Η ιταλική κυβέρνηση διεξάγει συνομιλίες με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο πλαίσιο των προσπαθειών για την προσέλκυση ενός ακόμη μεγάλου κατασκευαστή στη χώρα εκτός από τη Stellantis.

Μιλώντας στο Επιχειρηματικό Φόρουμ, η Μελόνι δήλωσε ότι το μνημόνιο βιομηχανικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Ιταλία και η Κίνα «περιλαμβάνει στρατηγικούς βιομηχανικούς τομείς όπως η ηλεκτρική κινητικότητα και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» και κάλεσε το Πεκίνο να μοιραστεί «τα νέα σύνορα της γνώσης με τους εταίρους του».

Η προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων, η ασφάλεια των τροφίμων, το περιβάλλον και η εκπαίδευση βρέθηκαν στο επίκεντρο άλλων συμφωνιών-πλαισίων.

Οι ιταλικές άμεσες ξένες επενδύσεις στην Κίνα ανέρχονται σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ και περισσότερες από 1.600 ιταλικές εταιρείες δραστηριοποιούνται, ιδίως στους τομείς της κλωστοϋφαντουργίας, της μηχανολογίας, των φαρμάκων, της ενέργειας και της βαριάς βιομηχανίας.

Ωστόσο, η Ιταλία υποστήριξε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει προσωρινούς δασμούς έως 37,6% στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα. Το Πεκίνο αντέδρασε οργισμένα και ξεκίνησε έρευνες αντιποίνων για το ευρωπαϊκό κονιάκ και το χοιρινό κρέας.

Τα μέλη της G7, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας, δεσμεύτηκαν τον περασμένο μήνα να συνεχίσουν να προστατεύουν τις επιχειρήσεις τους από αυτό που θεωρούν αθέμιτες κινεζικές εμπορικές πρακτικές.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας