Μενού Ροή
Γ. Περιστέρης: Δεν φεύγουμε από την ενέργεια, άθλος η (πρόωρη) μετάβαση της Αττικής Οδού

Η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση ενός από τα μεγαλύτερα deals που έχουν γίνει στην ιστορία της εγχώριας επιχειρηματικότητας ξεκίνησε χθες, μετά την έγκριση από τη γενική συνέλευση της ΓΕΚ Τέρνα της πώλησης της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό σχήμα Masdar.

Πρόκειται για ένα deal με άριστο σχεδιασμό και πολύ καλή «αρχιτεκτονική», καθώς για το 37% των μετοχών που ελέγχει η ΓΕΚ Τέρνα στην «πράσινη» θυγατρική, θα φέρει ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ στη μητρική, βελτιώνοντας παράλληλα το χρηματοδοτικό προφίλ του ομίλου, καθώς θα αφαιρεθεί και σχετικός δανεισμός ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

Για έναν όμιλο όπως η ΓΕΚ Τέρνα που είναι πλέον ο πιο πολυσχιδής στην Ελλάδα στο χώρο του, έχοντας σε εξέλιξη μερικά από τα πλέον κομβικά έργα υποδομών στη χώρα που περιλαμβάνει παραχωρήσεις, αεροδρόμια, κατασκευές, υποδομές, απορρίμματα, λιμάνια κ.α., υλοποιώντας ή συμμετέχοντας σε έργα αξίας 6,5 δισ. ευρώ, αυτή η κεφαλαιακή ενίσχυση, είναι καταλυτική.

Μέχρι το τέλος του έτους, ήτοι μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να τρέξουν όλες οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της Τέρνα Ενεργειακή. To σύνολο του deal πώλησης της εταιρείας θα ανέλθει στα 3,2 δισ. ευρώ, καθιστώντας το ως τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στην ιστορία της εγχώριας επιχειρηματικότητας.

«Μένουμε (και) στην Ενέργεια»

Όπως τόνισε χθες στην ομιλία του ο ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα όχι μόνο δεν θα αποχωρήσει από το χώρο της ενέργειας, αλλά θα συμμετάσχει πολύ δυναμικά και σε νέα projects. Ο όμιλος στοχεύει να παραμείνει κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές και τις παραχωρήσεις, όπου έχει ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη στον εν λόγω τομέα μετά και την απόκτηση της Αττικής Οδού, όμως θα  παραμείνει στον κλάδο της ενέργειας καθώς προβλέπεται το δικαίωμα συμμετοχής κατά 50% στα έργα αποθήκευσης καθώς και στα υπεράκτια αιολικά.

«Δεν φεύγουμε από την ενέργεια. Η συμφωνία προβλέπει ότι η ΓΕΚ Τέρνα θα είναι συνεπενδυτής της Masdar κατά 50% σε όλα τα νέα έργα αντλησιοταμίευσης αλλά και στα υπεράκτια αιολικά. Η συμμετοχή αυτή θα διατηρήσει την επενδυτική μας παρουσία σε πολλά υποσχόμενους νέους τομείς ενεργειακών υποδομών, ενώ λειτουργεί προς όφελος και της θυγατρικής μας ΤΕΡΝΑ (σ.σ. κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου) που διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή καίριας σημασίας ενεργειακών έργων», τόνισε χθες ο κ. Περιστέρης, ενώ εξαίρεσε το έργο Αμφιλοχίας, το οποίο διέπεται από ειδικούς όρους.

«Το deal υπηρετεί ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό»

Συνεχίζοντας την ομιλία του ο κ. Περιστέρης τόνισε πως «η συναλλαγή αυτή δεν είναι μία μεμονωμένη κίνηση. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού, που εκτυλίσσεται εδώ και χρόνια και που στόχο έχει να καταστήσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στον τομέα των υποδομών κάθε είδους σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πράγματι κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, έχοντας πλέον στο χαρτοφυλάκιό της έργα και υποδομές πολύ μεγάλης αξίας, που διασφαλίζουν ένα ακόμα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και φυσικά τους μετόχους μας, όλους εσάς.

Στον τομέα των μεταφορικών υποδομών, εξασφαλίσαμε πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του ΒΟΑΚ, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου αυτή την περίοδο στην Ευρώπη.

Επίσης, εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 450 εκατ. ευρώ και δυναμικότητας άνω τον 300.000 τόνων, που καθιστούν τον Όμιλο πρωταγωνιστή και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς σε συνδυασμό με τα έργα της Ηπείρου και της Πελοποννήσου, που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία.

Κι επιπλέον, όπως σε ανύποπτο χρόνο σάς είχαμε ενημερώσει, επεκτεινόμαστε και στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, στα οποία έχουμε στρέψει δυναμικά το ενδιαφέρον μας, καταγράφοντας τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα».

«Άθλος η πρόωρη μετάβαση της Αττικής Οδού»

Μιλώντας για τον κλάδο των Παραχωρήσεων ο επικεφαλής της ΓΕΚ Τέρνα τόνισε ότι η συνεισφορά του τομέα στις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων νέων έργων. Αυτό έχει ξεκινήσει ήδη με τη νωρίτερα του αναμενόμενου έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι αυτό που επετεύχθη, δηλαδή η απολύτως ομαλή μετάβαση του αυτοκινητοδρόμου από τον προηγούμενο παραχωρησιούχο στον Όμιλό μας ήταν ένα πολύ δύσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα που ολοκληρώθηκε σε λίγες μόλις ημέρες, ενώ αρχικά προγραμματιζόταν να γίνει εντός πέντε μηνών. Δεν πιστεύω ότι άλλος όμιλος πέρα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να το πετύχει αυτό. Και για αυτό αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στα στελέχη μας που πέτυχαν αυτόν τον άθλο.

Ποια είναι η κατασκευαστική Τέρνα

Ωφελημένη από τη συμφωνία βγαίνει και η ΤΕΡΝΑ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, καθώς στη συμφωνία με τη Masdar προβλέπεται πως η κατασκευή συγκεκριμένων ενεργειακών έργων θα γίνονται από αυτήν.

Η ΤΕΡΝΑ ιδρύθηκε το 1972 και από τότε δραστηριοποιείται στην εκτέλεση ενός ευρύτατου φάσματος δημόσιων και ιδιωτικών έργων, μεγάλου προϋπολογισμού και σύνθετης τεχνογνωσίας, όπως οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, λιμάνια, κτίρια, νοσοκομεία, μουσεία, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, υδροηλεκτρικά έργα, φράγματα, κ.λ.π.

Η συνένωση της, το 1999 με την ΓΕΚ Α.Ε. - εταιρεία με ήδη κυρίαρχη παρουσία στον κλάδο των κατασκευών - και η δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου, αποτέλεσε σημαντικό αναπτυξιακό παράγοντα για την περαιτέρω εξέλιξη της ΤΕΡΝΑ. Σήμερα, η εταιρεία υλοποιεί μεγάλα και σύνθετα έργα υποδομής, καθώς και σημαντικά κτιριακά projects, ενώ πλέον έχει εδραιώσει επιχειρηματικές δραστηριότητες και σε πολλές άλλες χώρες από τις 16 που ήδη βρίσκεται ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας