Αποτελεί την πρώτη και μοναδική στον κόσμο εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο του καφέ και έχει υιοθετήσει πρακτικές συλλογής και επεξεργασίας των υπολειμμάτων, μετατρέποντάς τα – μέσω συνεργασίας με τη startup εταιρεία Coffe-Eco - σε βιώσιμα προϊόντα, όπως καλλυντικά και βιοπλαστικά, υποστηρίζοντας παράλληλα και τη βιομηχανία πλαστικών μέσω της παροχής πρώτης ύλης που επίσης είναι από υπολείμματα καφέ.
Ο λόγος για την ελληνική αλυσίδα Coffee Island που ξεκίνησε από την Πάτρα πριν από 25 χρόνια και πλέον έχει μετατραπεί στη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα διεθνώς, έχοντας πάνω από 500 καταστήματα, με παρουσία σε δεκατρείς χώρες και τέσσερις ηπείρους.
Η Coffee Island, υιοθετώντας καινοτόμες πρακτικές κυκλικής οικονομίας συνεργάζεται με την Coffee Eco, η οποία στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της ολοκλήρωσε την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία της αλυσίδας, που αντιστοιχούν σε 9tn ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Συνάμα, μειώνοντας περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, επιλέγει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών έχοντας καλύψει τις ανάγκες συσκευασίας με 131,66 τόνους από ανακυκλωμένα υλικά, διπλασιάζοντας μέσα στη διετία τη χρήση τους αλλά παράλληλα μειώνοντας και τον όγκο των απορριφθέντων και προς ανακύκλωση ανάλογων υλικών.
Όπως τόνισε χθες σε εκδήλωση της Coffee Island στην Αθήνα ο Αλέξης Πάντζιαρος μιλώντας στο EnergyMag.gr, αυτή τη στιγμή η Coffe-Eco συλλέγει κάθε απόγευμα από σαράντα σημεία στην Αθήνα και αλλού τα υπολείμματα καφέ, ενώ στόχος είναι έως το τέλος του 2024 να φτάσει να συλλέγει από 100 σημεία. Παράλληλα, θα κάνει άνοιγμα και σε άλλες αλυσίδες καφέ ώστε να συλλέγει και από αυτές τα υπολείμματα, τα οποία καταλήγουν στα σκουπίδια επιβαρύνοντας το περιβάλλον, ενώ απώτερος στόχος είναι να φτάσει τα συλλέγει 20 έως 25 τόνους το μήνα, από 10 τόνους που είναι η σημερινή δυναμική.
Ποια είναι η Coffe-Eco
Η Coffe-Eco, μια startup από την Πάτρα που ίδρυσαν το 2016 οι χημικοί μηχανικοί Αλέξης Πάντζιαρος και Μάριος Βλαχογιάννης που είχαν την ιδέα να δώσουν δεύτερη ζωή στα υπολείμματα καφέ εσπρέσσο, ξεκινώντας το πρόγραμμα συλλογής και επεξεργασίας. Μιλώντας στο EnergyMag.gr ο κ. Πατζιαράς, τόνισε πως η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασίες με γνωστές εταιρείες παραγωγής καλλυντικών στην Ελλάδα (Apivita, Korres, Dust & Cream), έχοντας δημιουργήσει τα πρώτα καλλυντικά προϊόντα. Επίσης, έχει συνάψει συνεργασία με την (εισηγμένη) εταιρεία Πλαστικά Κρήτης, στην οποία δίνει πρώτη ύλη για τη δημιουργία βιοπλαστικών, ώστε να μην πετάγεται τίποτα από τα υπολείμματα καφέ.
Σημειώνεται πως στην εταιρεία Coffe-Eco έχει επενδύσει η Nimbus Capital συμφερόντων των Ευάγγελου Λιόλιου, ιδρυτή της Coffee Island και ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας καφέ. Πέραν της διαχείρισης των υπολειμμάτων καφέ, η Coffee Island επενδύει στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών καταφέρνοντας να καλύψει το 50% των αναγκών των κεντρικών γραφείων και το 64% στο εργοστάσιο στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών.
Πάει και στην Ινδία η εταιρεία
Όπως προαναφέρθηκε η Coffee Island πλην της Ελλάδας έχει ακόμη παρουσία σε δώδεκα ακόμη χώρες, με τελευταία την Ινδία όπου θα ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στο Νέο Δελχί τσα μέσα του επόμενου μήνα, καθιστώντας την Coffee Island την πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία καφέ σε μια αγορά που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 526 εκατ. δολάρια το 2024 (Statista).
Όπως τόνισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Coffee Island Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, η Ινδία είναι χώρα που παράγει καφέ, άρα είναι ξεχωριστής σημασίας το άνοιγμα σε αυτή την αγορά, που έχει περιθώρια ανάπτυξης και αναβάθμισης. Το πρώτο κατάστημα θα είναι ο μπούσουλας που θα υπαγορεύσει και τις επόμενες κινήσεις.
Στόχος όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος είναι η Coffee Island να γίνει η κορυφαία ελληνική αλυσίδα διεθνώς, με στρατηγικά ανοίγματα σε νέες αγορές.
Συνάμα, ενισχύει την παρουσία της στην Αίγυπτο όπου ήδη λειτουργούν πέντε καταστήματα, με τη δημιουργία μιας μικρής μονάδας μεταποίησης καφέ. Πρόκειται για μια νέα κοινοπραξία στην οποία η Coffee Island συμμετέχει με 30% και σε πρώτη φάση θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πέντε καταστημάτων της ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
«Η αγορά της Αιγύπτου έχει δυναμικά χαρακτηριστικά με 110 εκατομμύρια κατοίκους με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, ενώ συμπλήρωσε πως το ένα από τα τρία καταστήματα καφέ που λειτουργούν στις Πυραμίδες της Γκίζας είναι Coffee Island και αυτό είναι πολύ τιμητικό.
Η κεντρική παραγωγή και η «καρδιά» της Coffee Island παραμένει στην Πάτρα όπου βρίσκεται η μεγάλη μονάδα διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως.
Το δίκτυο
Το 40% των καταστημάτων της εταιρείας βρίσκονται στην περιφέρεια και σε 50 νομούς και 97 πόλεις, κάτι που δείχνει όπως λέει ο CEO της εταιρείας τη μεγάλη διασπορά και το άπλωμα της εταιρείας. Επίσης, διατηρεί πάνω από 60 καταστήματα στο εξωτερικό (Κύπρος, Λονδίνο, Ελβετία, Ρουμανία, Ισπανία, Καναδάς, Αίγυπτος, Ντουμπάι, Βουλγαρία, Χονγκ-Κονγκ, Γαλλία και Ινδιά).
Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 220 εργαζόμενους, ενώ τα 390 καταστήματα είναι μέσω δικαιόχρησης (Franchise). Συνεργάζεται με 1.200 ελληνικές προμηθευτικές εταιρείες και στο δίκτυό της απασχολούνται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς, στηρίζοντας περισσότερες από 4.000 οικογένειες.
Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις φέτος η αλυσίδα τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης περίπου 8%, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 36,9 εκατ. ευρώ. Οι ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία υπολογίζονται περίπου στα 20 λεπτά στη λιανική ανά ρόφημα και σε κάτι λιγότερο από 10 λεπτά στη χονδρική όπως σημείωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Αναφερόμενος δε γενικότερα στην αγορά του καφέ σημείωσε ότι μετά την πανδημία η τιμή του καφέ αυξήθηκε κατά 60% και σε κάποιες περιπτώσεις κατά 100% προσθέτοντας ότι «ο κλάδος βάλλεται σε τεράστιο βαθμό. Προσπαθούμε πάντα να δημιουργήσουμε ένα οχυρό για το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στα καταστήματά μας, ώστε να μην περνάμε ανατιμήσεις σε καταστήματα και κοινό».
Συνεργασία με 26 φάρμες καφέ
Η Coffee Island συνεργάζεται με 26 φάρμες που καλλιεργούν καφέ σε δώδεκα χώρες, ενισχύοντας έτσι το εισόδημα των τοπικών παραγωγών και προωθώντας υπεύθυνες πρακτικές. Συνδέοντας την προμήθεια καφέ από συγκεκριμένες φάρμες με δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης συνεργάζεται με την οργάνωση Water to Thrive για την κατασκευή πηγαδιού στην Αιθιοπία, στην επαρχία Σιντάμα, παρέχοντας πόσιμο νερό σε 500 ανθρώπους. Παράλληλα, μέσα από τη συνεργασία της με τη φάρμα Gisanga στη Ρουάντα, στηρίζει τις γυναίκες καλλιεργήτριες της φάρμας, εξασφαλίζει περισσότερες ευκαιρίες για τις ίδιες και τις οικογένειές τους και μια καλύτερη ποιότητα ζωής.