Μενού Ροή
Η τροπολογία για τα χιλιάδες αυθαίρετα της Λάρκο! - Πως θα αποζημιωθούν οι εργαζόμενοι

Να διευθετήσει μια από τις πιο σοβαρές εκκρεμότητες για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των δύο διαγωνισμών που είναι σε εξέλιξη για την αξιοποίηση  των εγκαταστάσεων της ΛΑΡΚΟ, επιχειρεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τροπολογία που κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών.

Η νομοθετική ρύθμιση αφορά στην τακτοποίηση των περίπου 3.000 κτισμάτων της εταιρείας, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων αποτελούν αυθαίρετες κατασκευές.

Πρόκειται για ζήτημα που ανακύπτει με μεγάλη συχνότητα στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων και όχι μόνο.

Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν τα 900 κτίρια στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, τα οποία δεν είχαν νόμιμες άδειες και ως εκ τούτου δεν μπορούσαν να κατεδαφιστούν, ενώ αυθαίρετη κατασκευή ήταν για περισσότερο από μία δεκαετία μέχρι και το στέγαστρο Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο.

Η διάταξη

Η διάταξη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβλέπει ότι οι εγκαταστάσεις και τα κτίσματα της ΛΑΡΚΟ μπορούν να τακτοποιηθούν με υπαγωγή στον νόμο 4495/2017 περί προστασίας και ελέγχου του δομημένου περιβάλλοντος.

Η τακτοποίησή τους είναι επιβεβλημένη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα είναι αδύνατη η μεταβίβασή τους στους επενδυτές που θα πλειοδοτήσουν στους δύο διαγωνισμούς που διεξάγονται παράλληλα από το ΤΑΙΠΕΔ και τον ειδικό εκκαθαριστή.

Η υπαγωγή πραγματοποιείται μέσα σε χρονικό διάστημα έξι μηνών από την εγκατάσταση του πλειοδότη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του χρονικό διάστημα πέντε ετών προκειμένου να τακτοποιήσει τις αυθαίρετες κατασκευές ή να προχωρήσει στην αλλαγή χρήσεων.

Χωρίς πρόστιμο

Η υποχρέωση σύνταξης και υποβολής ηλεκτρονικής ταυτότητας για το σύνολο των εγκαταστάσεων βαραίνει τον μισθωτή, ενώ η τροπολογία προβλέπει ότι για τις αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις δεν καταβάλλονται παράβολο και ειδικό πρόστιμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διαδικασία τακτοποίησης υπάγονται και τα περίπου 650 κτίρια στους οικισμούς της Λάρυμνας και του Αγίου Ιωάννη Βοιωτίας, στους οποίους κατοικούν πολλοί από τους 1.080 εργαζόμενους της εταιρείας.

Οι εργαζόμενοι

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η διαδικασία καταγγελίας των συμβάσεων των εργαζομένων είναι θέμα λίγων ημερών, ενώ η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τους δύο διαγωνισμούς αναμένεται στις αρχές του επόμενου μήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις αποζημιώσεις των περίπου 1100 εργαζομένων έχει προβλεφθεί ένα κονδύλι κοντά στα 20 εκατ. ευρώ. Περίπου 200 που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης θεωρείται ότι ανέμεναν την αποζημίωση για να αποσυρθούν, ενώ άλλοι 200 ηλικίας άνω των 55 ετών, θα ενταχθούν σε ειδικό προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.

Ο επενδυτής που θα αναλάβει τις τύχες της επιχείρησης θα αποφασίσει για το εάν θα προσλάβει ξανά τους εργαζόμενους που θα απολυθούν και πόσους από αυτούς θα χρειαστεί.

Οι διαγωνισμοί

Η ΛΑΡΚΟ αποτελεί πηγή προβληματισμού για την κυβέρνηση, δεδομένων των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει διαχρονικά. Μάλιστα, πίσω από κλειστές πόρτες ανώτατα κυβερνητικά στελέχη εκφράζουν την ανησυχία τους για την έκβαση των διαγωνισμών.

Στους δύο διαγωνισμούς για τη μίσθωση των δημόσιων μεταλλείων στη Λάρυμνα και το Λούτσι και την πώληση των μεταλλείων στην Εύβοια και την Καστοριά, που διεξάγονται από το ΤΑΙΠΕΔ και τον ειδικό διαχειριστή αντίστοιχα, συμμετέχουν τρία σχήματα. Πρόκειται για το consortium ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings AG, τον όμιλο Mytilineos και την Commodity and Mining Insight.

Στο ερώτημα γιατί να επενδύσει κάποιος στη ΛΑΡΚΟ, πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης ενδέχεται να προσφέρει ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη διάσωση της εταιρείας. Και αυτό, διότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευάζονται από νικέλιο που αποτελεί το βασικό προϊόν που παράγεται στις εγκαταστάσεις της ΛΑΡΚΟ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας