Σε γενικευμένο ανασκούμπωμα σε όλα τα επίπεδα βρίσκεται ο όμιλος Ελλάκτωρ το τελευταίο διάστημα, καθώς, έχοντας «καθαρίσει» το τοπίο μετοχικά, το management είναι απαλλαγμένο από επιβαρύνσεις με αποτέλεσμα να βγαίνει μπροστά σε όλους τους διαγωνισμούς, σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου έχει παρουσία ο όμιλος.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ, διευρύνει περαιτέρω το αποτύπωμά του στη χώρα της Ρουμανίας όπου εδώ και χρόνια έχει πολύ σημαντική παρουσία κυρίως σε οδικές – σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς απέκτησε ένα ακόμη έργο. Πιο συγκεκριμένα, επικράτησε σε έναν από τους οκτώ διαγωνισμούς για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας, αναλαμβάνοντας κομμάτι έργου προϋπολογισμού περίπου 230 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια ακόμη επιβεβαίωση ότι πλέον το management της Ελλάκτωρ και του Άκτωρα βγαίνει πολύ δυναμικά σε όλους τους διαγωνισμούς, διεκδικώντας έργα σε όλο το φάσμα της δραστηριοποίησης του ομίλου όπως είναι οι κατασκευές, οι υποδομές, η κυκλική οικονομία, οι ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ.
Ο όμιλος Ελλάκτωρ μετά το μετοχικό ξεκαθάρισμα που έλαβε χώρα τον περασμένο Μάιο με την πώληση του ποσοστού που είχε η εφοπλιστική ομάδα των κ.κ. Μπάκου και Καϋμενάκη στον όμιλο Motor Oil, έχει αλλάξει την εικόνα του, μέσα από ένα γενικευμένο και ολιστικό πρόγραμμα μετασχηματισμού.
Φυγή προς τα εμπρός
Δεν είναι τυχαίο ότι η αγορά «διαβάζει» θετικά τις εξελίξεις βλέποντας ότι υπάρχει ένας ισχυρός μετοχικός πόλος, που είναι η ολλανδική Reggeborgh η οποία ανέβασε το ποσοστό της στο 61,0814% μετά το πέρας της προαιρετικής δημόσιας πρότασης την οποία υπέβαλε τον Μάιο.
Η μετοχή της Ελλάκτωρ κερδίζει έως τώρα 12,55% το μήνα Αύγουστο έχοντας υπερδιπλάσια απόδοση έναντι του Γ.Δ. αλλά και του FTSE 25, ενώ δεν είναι μακριά από τα 1,93 ευρώ που βρέθηκε το πρώτο 10ήμερο του μήνα, τα οποία αποτελούν υψηλό ενάμιση έτους.
Πλέον η κεφαλαιοποίηση του ομίλου έχει ανέλθει στα 624 εκατ. ευρώ που τον φέρνει στην 20η θέση στον FTSE 25, ενώ τον περασμένο Μάιο, όταν ο τίτλος είχε κατέλθει στα 1,1770 ευρώ η αποτίμηση ήταν στην περιοχή των 409 εκατ. ευρώ, που είχε φέρει τον όμιλο στην τελευταία θέση στον FTSE 25.
Η διοίκηση της Ελλάκτωρ μετά το μετοχικό ξεκαθάρισμα «τρέχει» με στόχο τη φυγή προς τα εμπρός, την κάλυψη του χαμένου εδάφους σε επιχειρησιακό επίπεδο, τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής εικόνας μέσω διαρθρωτικών κινήσεων όπως η επαναγορά του ομολόγου, αλλά και γερό μπάσιμο στη διεκδίκηση έργων, με αιχμή τις κατασκευές, τα έργα ΣΔΙΤ, τις ΑΠΕ και την κυκλική οικονομία.
Συνάμα, η Ελλάκτωρ προχωρά σε επαναγορά του πολύ ακριβού ομολόγου που είχε εκδώσει η διοίκηση Καλλιτσάντση το 2019, με στόχο να ελαφρύνει τα χρηματοοικονομικά βάρη και να απαλλαγεί από σχεδόν… ληστρικούς τόκους. Πρόκειται για το ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ που είχε εκδοθεί το Δεκέμβριο του 2019 με επιτόκιο 6,375%, πενταετούς διάρκειας και λήξης το Δεκέμβριο του 2024.
Με την αποπληρωμή και του ομολόγου, ο όμιλος Ελλάκτωρ θα έχει πλέον σχεδόν μηδενικό δανεισμό (πέραν των δανείων που σχετίζονται με επιμέρους έργα παραχώρησης, από τα έσοδα των οποίων αποπληρώνονται και οι σχετικές οφειλές).
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να παράσχει στη διοίκηση του ομίλου περισσότερο χρόνο, προκειμένου να προετοιμάσει τις επόμενες κινήσεις της, με άξονα ασφαλώς την ενίσχυση της ρευστότητας, ώστε να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις σημαντικούς διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί με τον γαλλικό όμιλο Ardian και την AVAX.
Το επόμενο διάστημα με την ωρίμανση των σχεδόν είκοσι έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων που είναι σε διαγωνισμό θα χρειαστούν πολύ μεγάλα κεφάλαια για τους συμμετέχοντες. Τα… βαριά projects είναι η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ, τα μεγάλα εργοστάσια απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα που έχει η Reds όπως οι Γούρνες στην Κρήτη, η Μαρίνα Αλίμου, το Cambas Park κ.α.