Προσαρμόζει τις εκτιμήσεις της για την Motor Oil η Goldman Sachs ενόψει των αποτελεσμάτων του Α' τριμήνου του 2025, ενσωματώνοντας τις νέες της προβλέψεις για τα περιθώρια διύλισης, τους όγκους πωλήσεων και τις κεφαλαιακές δαπάνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα περίπου +6/<1/<1% αλλαγές στην εκτίμηση για τα EBITDA του 2025/2026/2027, αντίστοιχα. Όπως σημειώνει, τα κέρδη και οι ταμειακές ροές του 2025 συνολικά θα επηρεαστούν από τη μειωμένη παραγωγική ικανότητα, τις πληρωμές ασφαλιστικών αποζημιώσεων και τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες. Σε αυτό το πλαίσιο, η Goldman μειώνει την τιμή-στόχο που δίνει για την Motor Oil στα 25 ευρώ από 27 ευρώ πριν βάσει του υψηλότερου από το αναμενόμενο guidance για τις κεφαλαιακές δαπάνες του 2025, υποδηλώνοντας αύξηση περίπου 20% στην τρέχουσα τιμή της μετοχής, με ουδέτερη σύσταση.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει η αμερικάνικη τράπεζα, τα περιθώρια κέρδους διύλισης στην περιοχή της Μεσογείου αυξήθηκαν περίπου 10% σε τριμηνιαία βάση το Α' τρίμηνο του 2025 λόγω της αύξησης των τιμών ντίζελ και βενζίνης. Οι τιμές ντίζελ στην Ευρώπη διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 17,2 δολάρια/βαρέλι το Α' τρίμηνο του 2025 έναντι 16 δολαρίων/βαρέλι το Δ' τρίμηνο του 2024, λόγω της μείωσης των όγκων από βασικούς προμηθευτές όπως η Ινδία, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την αυξημένη ζήτηση για θέρμανση πετρελαίου.
Συνολικά, η Goldman αναμένει το προσαρμοσμένο περιθώριο διύλισης της Motor Oil στα 60 δολάρια/τόνο το Α' τρίμηνο του 2025, περίπου σταθερό έναντι 63 δολαρίων/τόνο το Δ' τρίμηνο του 2024. Επίσης, στις εκτιμήσεις της υποθέτει 75% βαθμό διαθεσιμότητας (utilisation rate) των μονάδων διύλισης στο Α'-Γ' τρίμηνο του 2025, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη επεξεργασία άλλων πρώτων υλών (νάφθα, μαζούτ, πετρέλαιο εσωτερικής καύσης κενού) και συμπεριλαμβάνει τη δεύτερη δόση ασφαλιστικής αποζημίωσης ύψους 70 εκατ. δολαρίων.

Σε συνδυασμό με τα εποχικά χαμηλότερα πάγια έξοδα σε τριμηνιαία βάση, προβλέπει ότι τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Motor Oil για το α' τρίμηνο του 2025 θα ανέλθουν σε 207 εκατ. ευρώ, από 173 εκατ. ευρώ το δ' τρίμηνο του 2024.
Η αμερικάνικη τράπεζα επισημαίνει ότι στα αποτελέσματα του Δ’ τριμήνου του 2024, η Motor Oil παρείχε guidance για τις κεφαλαιακές δαπάνες για το 2025 στα 560 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά περίπου 80% σε ετήσια βάση, με το 50% να δαπανάται στον τομέα της ενέργειας και του φυσικού αερίου. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού στοχεύει στην επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κυρίως σε ηλιακά έργα, τα οποία αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία στα τέλη του 2026 και του 2027, στοχεύοντας στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας των ΑΠΕ από 0,8 GW που είναι σήμερα σε 1,6 GW στα τέλη του 2027. Ως εκ τούτου, η G.S αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για τις κεφαλαιακές δαπάνες για το 2025 και το 2026 σε 560 εκατ. ευρώ (από 455 εκατ. ευρώ πριν) και 530 εκατ. ευρώ (από 455 εκατ. ευρώ πριν), αντίστοιχα.
Σε συνδυασμό με την πληρωμή εισφοράς αλληλεγγύης ύψους 199 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2025, εκτιμά ότι οι ελεύθερες ταμειακές ροές πριν τις αλλαγές στο κεφάλαιο κίνησης στα -150 εκατ. ευρώ (-7% απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών), κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο της εταιρείας καθώς και κάτω του μέσου όρο του κλάδου στην Ευρώπη.
Επίσης, αναμένει ότι ο δείκτης καθαρού χρέους/EBITDA θα αυξηθεί σε 2,5x στο τέλος του 2025 από 1,7x στο τέλος του 2024, επηρεασμένος από τις αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές. Ταυτόχρονα, παρατηρεί ισχυρή παράδοση όγκου μετά το περιστατικό πυρκαγιάς τον Σεπτέμβριο του 2024, με τον βαθμό διαθεσιμότητας του Δ’ τριμήνου του 2024 να ανέρχεται στο 75%, υποστηριζόμενος από την αύξηση του όγκου επεξεργασίας άλλων πρώτων υλών.
Συνεπώς, η Goldman αυξάνει ελαφρώς το μέσο βαθμό διαθεσιμότητας για το 2025 στο 80% από 78% πριν, υποθέτοντας επιστροφή στην πλήρη διαθεσιμότητα το Δ’ τρίμηνο του 2025, και συμπεριλαμβάνει περίπου 180 εκατ. ευρώ ασφαλιστικής αποζημίωσης που θα ληφθεί το 9μηνο του 2025 στις εκτιμήσεις της (συμπεριλαμβανομένης μιας δίμηνης εξαίρεσης για όλη τη διάρκεια των εργασιών επισκευής).