Ως γνωστόν, το χρηματιστήριο σπάνια κάνει λάθος, ενώ… προηγείται των εξελίξεων, «μαρτυρά» πρωτύτερα τις ειδήσεις, δείχνει το δρόμο πριν αυτός φανεί… Το αυτό συμβαίνει και στη μετοχή της Ελλάκτωρ, η οποία έχει αλλάξει εντελώς συμπεριφορά συγκριτικά με τα προ τριμήνου δεδομένα, όταν είχε κατρακυλήσει σε χαμηλά ενάμιση έτους.
Όχι μόνο κέρδισε 34,70% το 8μηνο, λαμβάνοντας τη 2η θέση των αποδόσεων (μετά την Motor Oil) σε όλο τον FTSE 25, όχι μόνο ενισχύθηκε κατά 9,80% τον Αύγουστο υπεραποδίδοντας έναντι της υπόλοιπης αγοράς, αλλά ακόμα και χθες, σε μια έντονα πτωτική πρεμιέρα Σεπτεμβρίου, όπου ο Γ.Δ. υποχώρησε κατά 1,54%, η μετοχή έκλεισε θετικά.
Θυμίζουμε ότι η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε εντελώς διαφορετικό… φεγγάρι έναντι με τα προ τριών μηνών δεδομένα, καθώς έχει ξεκαθαρίσει το μετοχικό τοπίο, κάτι που απελευθερώνει το management να προχωρήσει σε ουσιαστικές και ρηξικέλευθες κινήσεις βελτίωσης της χρηματοοικονομικής εικόνας του ομίλου. Η εταιρεία έχει βάλει μπροστά τις διαδικασίες για την αποπληρωμή του ακριβού ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ που εκδόθηκε το Δεκέμβριο του ’19, βελτιώνει τα μεγέθη της, διεκδικεί εκ νέου έργα με αξιώσεις, με αιχμή τις κατασκευές.
Στο… φουλ οι μηχανές με αιχμή την ΑΚΤΩΡ
Πλέον η Ελλάκτωρ με φουλ τις μηχανές στις κατασκευές αλλά και στις παραχωρήσεις, βγαίνει δυναμικά μπροστά ώστε να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις σημαντικούς διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί με τον γαλλικό όμιλο Ardian και την AVAX. Το επόμενο διάστημα με την ωρίμανση των σχεδόν είκοσι έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων που είναι σε διαγωνισμό θα χρειαστούν πολύ μεγάλα κεφάλαια για τους συμμετέχοντες.
Τα… βαριά projects είναι φυσικά η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ, τα μεγάλα εργοστάσια απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα που έχει η Reds όπως οι Γούρνες στην Κρήτη, η Μαρίνα Αλίμου, το Cambas Park κ.α.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, απέκτησε ένα ακόμη έργο στη Ρουμανία όπου εδώ και χρόνια έχει πολύ σημαντική παρουσία, κυρίως σε οδικές – σιδηροδρομικές υποδομές. Πιο συγκεκριμένα, επικράτησε σε έναν από τους οκτώ διαγωνισμούς για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας, αναλαμβάνοντας κομμάτι έργου προϋπολογισμού περίπου 230 εκατ. ευρώ.
Πως το ανεκτέλεστο των κατασκευών οδεύει προς τα 2,8 δισ. ευρώ
Η τεράστια τεχνογνωσία που έχει ο όμιλος ΑΚΤΩΡ στις πολύ απαιτητικές κατασκευές, είναι και το κυρίαρχο ατού του ομίλου στη διεκδίκηση έργων. Ο ΑΚΤΩΡ έχει συνδεθεί με τα σημαντικότερα έργα κατασκευής, υποδομών και οδικών αρτηριών που έχουν γίνει στην ιστορία της χώρας. Πλέον το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανήλθε στο τέλος του 1ου εξαμήνου 2022 σε 1,8 δισ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2022 υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικής αξίας 321 εκατ. ευρώ, ενώ μετά την 30.06.2022 υπεγράφησαν συμβάσεις αξίας 24 εκατ. ευρώ. Επίσης έχουν εξασφαλισθεί νέα έργα ύψους 950 εκατ. ευρώ, οι συμβάσεις των οποίων αναμένεται να υπογραφούν, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της στα 2,8 δισ. ευρώ.
Οι συμβάσεις
Οι σημαντικότερες συμβάσεις που υπεγράφησαν εντός του 2022 και αφορούν τον όμιλο ΑΚΤΩΡ και τις θυγατρικές του είναι οι εξής:
- Κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος συνολικού μήκους 74,8 χλμ., αξίας 105 εκατ. ευρώ.
- Παροχή Υπηρεσιών για τη Λειτουργία και Συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) αξίας 67,5 εκατ. ευρώ.
- Αποκατάσταση του Ισθμού της Κορίνθου αξίας 24,7 εκατ.
- Μελέτη, Προμήθεια, Εγκατάσταση και Θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων & ελέγχου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαµαριά αξίας 17,4 εκατ. ευρώ.
- Κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης αξίας 15,3 εκατ. ευρώ.
- Αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά αξίας 15 εκατ.
- Μελέτη, Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση Φωτοβολταϊκού Πάρκου 16 MWp στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αξίας 11,4 εκατ. ευρώ.
- Κατασκευή Καταστημάτων Δικτύου Πώλησης της ΔΕΗ αξίας 9,6 εκατ. ευρώ.
- Λειτουργία και Συντήρηση της Υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας αξίας 6,5 εκατ.
- Η θυγατρική εταιρεία ΤΟΜΗ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 υπέγραψε συμβάσεις, αξίας 36 εκατ.
Επιπρόσθετα η ΑΚΤΩΡ και οι θυγατρικές της έχουν ανακηρυχθεί μειοδότες σε έργα συνολικής αξίας 950 εκατ. (αναλογία Ομίλου).
Τα κυριότερα είναι τα εξής:
- Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου αξίας 153,1 εκατ. ευρώ.
- Κατασκευή του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη αξίας 151,1 εκατ.
- Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο Τμήμα «Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Εθνική Οδός Α/Κ Καλυφτάκη» αξίας 103,3 εκατ.
- Αποκατάσταση και Συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-ClujBrasov-Iasi-Galati-Constata LOT 2 στη Ρουμανία αξίας 94 εκατ. ευρώ.
- Αποκατάσταση και Συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-ClujBrasov-Iasi-Galati-Constata LOT 1 στη Ρουμανία αξίας 93 εκατ.
- Κατασκευή επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας με σήραγγα στην Κλεισούρα αξίας 48 εκατ. ευρώ.