Σε μια από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες του κλάδου των κατασκευών και της ενέργειας εξελίσσεται η Intrakat, έχοντας ανέβει επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ έχει ολοκληρώσει και δύο αυξήσεις κεφαλαίου. Δεν είναι πολλές οι επιχειρήσεις – ειδικά του κλάδου των κατασκευών – που να έχουν αντίστοιχο παλμαρέ έργων σε τομείς όπως αεροδρόμια, έργα υποδομών, οδικά έργα, γέφυρες, έργα οπτικών ινών, αλλά και αντιπλημμυρικά έργα.
Η Intrakat αποτελεί την κατασκευαστική εταιρεία που έχει κάνει τα μεγαλύτερα άλματα τα τελευταία χρόνια, τόσο από πλευράς εκτοπίσματος έργων και μεγέθους, όσο και από πλευράς εξειδίκευσης. Από μια μικρή, με περιορισμένου βεληνεκούς δουλειές έως πριν έξι – εφτά χρόνια, σειρά ζημιογόνων χρήσεων και μικρού ανεκτέλεστου, έχει φτάσει να υλοποιεί εξαιρετικά σύνθετα και απαιτητικά έργα, «παίζοντας» στην πρώτη κατηγορία του κλάδου, διεκδικώντας πολυσύνθετα projects, ενώ το ανεκτέλεστό της πλέον ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ.
Μετά τα ιδιαίτερα εξειδικευμένα έργα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, τα οποία διεκπεραίωσε με απόλυτη επιτυχία, έργα που της άλλαξαν επίπεδο, μετά τα μεγάλα οδικά έργα και τα έργα υποδομών, τις γέφυρες και τις άλλες πολύπλοκες κατασκευές, η Intrakat έχει αρχίσει να εξειδικεύεται και στα αντιπλημμυρικά έργα.
Έργα που απαιτούν υψηλή εξειδίκευση, ενώ ακόμη και η ίδια η εταιρεία δίνει και θα δίνει εξετάσεις, καθώς στην Ελλάδα αυτός ο τομέας έργων είναι σε… νηπιακό επίπεδο, διότι ουδέποτε έγιναν ολοκληρωμένα, αποτελεσματικά και πλήρως λειτουργικά αντιπλημμυρικά έργα μεγάλης έκτασης. Άλλωστε, τα αντιπλημμυρικά έργα είναι έργα μεγάλων προκλήσεων καθώς οι κατασκευές, οι υποδομές και οι υποστυλώσεις γίνονται κατά μήκος των ρεμάτων, σε εντελώς «αφιλόξενα» εδάφη, καθιστώντας τέτοια projects εξαιρετικά δύσκολα.
Οι τομείς δραστηριοποίησης της Intrakat
Η Intrakat δραστηριοποιείται στους τομείς των δημοσίων έργων υποδομών, των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και της ανάπτυξης ακινήτων στον κλάδο του τουρισμού. Εκτός από τεχνογνωσία σε μεγάλα και σύνθετα κατασκευαστικά έργα, η Intrakat διαθέτει πολύχρονη εμπειρία και σε έργα ψηφιακών υποδομών. Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε την ανάληψη πιλοτικού έργου κάλυψης σήματος κινητής τηλεφωνίας στη Γραμμή 2 του Μετρό για όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, καθώς και την κατασκευή υπερσύγχρονου δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) σε τρεις Δήμους της Αττικής για λογαριασμό της ΔΕΗ.
Το νέο έργο με τις οπτικές ίνες στα αεροδρόμια
Προ ημερών η Intrakat ανέλαβε την υλοποίηση έργου κάλυψης σήματος κινητής τηλεφωνίας για λογαριασμό των μεγάλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων της χώρας, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Χανίων, Άκτιου, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σκιάθου, Σάμου και Ζακύνθου.
Με στόχο να εξασφαλιστεί η συνεχής και αδιάλειπτη κάλυψη σήματος έως 5G, θα χρησιμοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες ζώνες συχνοτήτων (800 MHz ως 3500 MHz) σε όλες τις τεχνολογίες (GSM, DCS, UMTS, LTE & 5G). Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχεται στους επιβάτες, Έλληνες και ξένους, που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Με αυτό το έργο, το επιβατικό κοινό θα έχει πλέον τη δυνατότητα να απολαμβάνει αξιόπιστες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως τηλεφωνικές κλήσεις υψηλής ποιότητας αλλά και γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τις αγαπημένες του εφαρμογές κατά τη διάρκεια της παραμονής του στους εν λόγω αερολιμένες.
Τα αντιπλημμυρικά έργα
Η Intrakat τελευταία έχει αρχίσει και εξειδικεύεται και στα αντιπλημμυρικά έργα. Τον περασμένο Νοέμβριο εξασφάλισε το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο του Νομού Αττικής, που είναι η «Διευθέτηση Οριοθέτησης Ρέματος Ραφήνας», το οποίο θα θωρακίσει τη Ραφήνα και τις παρακείμενες περιοχές από τον κίνδυνο μελλοντικών αιφνίδιων πλημμυρών. Η σύμβαση ανέρχεται στα 60,7 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ ενώ με το φόρο το κόστος ανεβαίνει στα 85,69 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, η Intrakat ανέλαβε τη διευθέτηση του ρέματος της Ραφήνας, που διασχίζει τους Δήμους Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδος, με σκοπό τη διαχείριση των πλημμυρικών απορροών και τη διασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας των γύρω αστικών, περιαστικών και αγροτικών περιοχών.
Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε μήκος περίπου 15 χλμ., και θα ακολουθούν κατά το δυνατόν τη φυσική κοίτη του ρέματος, με γνώμονα τον σεβασμό στο φυσικό οικοσύστημα. Περιλαμβάνει κατασκευή Λεκάνης συγκράτησης φερτών, έργο και ειδική διατομή κτήματος Νάσιουτζικ - συμβολή υφιστάμενου ρέματος Παλλήνης, έργο συναρμογής υφιστάμενου τεχνικού Λεωφόρου Σπάτων, διευθέτηση ρέματος Καλλιτεχνούπολης και Διασταύρωσης 1, διευθέτηση ρέματος Βαλανάρη και συμβάλλοντα σε αυτό (Μύλου και Αγ. Παρασκευής), φυτεύσεις και ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου κατάντη τμήματος ρέματος Ραφήνας.
Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για έργο τεράστιων προκλήσεων, που εκτός των άλλων περιλαμβάνει πρόβλεψη για απαλλοτριώσεις εκτάσεων 728.002,98 τ.μ., ενώ προβλέπει επίσης τη μετατόπιση δικτύων τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ), υδροδότησης (Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου), ηλεκτροδότησης (ΔΕΔΔΗΕ), αρχαιολογικές έρευνες κ.α.
To έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.