Μενού Ροή
Πετρόπουλος: Έρχεται το ηλεκτρικό scooter-Ιστορικό ρεκόρ μεγεθών

Διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει στο πρώτο φετινό εξάμηνο η Π. Πετρόπουλος, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και στο δεύτερο μισό της χρονιάς, με αποτέλεσμα ο  όμιλος να βαδίζει προς ένα νέο ιστορικό υψηλό στις οικονομικές του επιδόσεις.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Μ. Οικονομάκης κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων, όλες οι επιχειρηματικές μονάδες (επιβατικά οχήματα, βαριά οχήματα, ηλεκτρικές γεννήτριες, γεωργικά μηχανήματα κ.α.) κινούνται ανοδικά, καθώς έχουν περιοριστεί τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εμφανίστηκαν το 2022.

Υπενθυμίζεται πως πέρσι οι πωλήσεις του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ανήλθαν σε 156,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 6,5 εκατ. ευρώ. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 22% στα 38,8 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA κατά 82% στα 2,9 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 88% στα 1,7 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός (δάνεια-διαθέσιμα), σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκε στα 4,2 εκατ. ευρώ.

Ηλεκτρικό scooter από την εταιρεία

Η διοίκηση αναφέρθηκε στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift ύψους 10 εκατ. ευρώ, ενταγμένο στο ταμείο ανάπτυξης που προβλέπει μεταξύ άλλων και την παραγωγή ηλεκτρικού scooter από την Π. Πετρόπουλος.

Σύμφωνα με τον κ. Οικονομάκη, το ηλεκτρικό μοντέλο που έχει δημιουργήσει η εισηγμένη (λογισμικό και συναρμολόγηση) θα λανσαριστεί στις αρχές του 2024. «Απευθυνόμαστε όχι στο retail αλλά σε επιχειρήσεις. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με υποψήφιους πελάτες και σύντομα θα έχουμε επίσημες ανακοινώσεις», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η διοίκηση στην πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών είχε εκτιμήσει πως σε βάθος τετραετίας οι πωλήσεις του scooter θα μπορούσαν να φέρουν τζίρο περί τα 15 εκατ. ευρώ.

Συνεργασία με BYD

Την ικανοποίησή της για την πορεία της συνεργασίας της με τον κινεζικό Όμιλο BYD εξέφρασε η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος, σημειώνοντας μεταξύ άλλων, ότι:

  • Στα επαγγελματικά οχήματα η μέχρι τώρα πορεία είναι σαφώς ικανοποιητική, με το brand της BYD να έχει ήδη κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς (γύρω στο 6,5%)
  • Σε ότι αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα, έχουν ήδη γίνει κάποιες πρώτες επαφές, πλην όμως ο κινεζικός όμιλος αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στο 2024 τον τρόπο δραστηριοποίησής του σε ευρωπαϊκές αγορές που έχουν το μέγεθος της Ελλάδας.
  • Σε φάση αναμονής βρίσκεται η εισηγμένη εταιρεία σχετικά με το διαγωνισμό των ηλεκτρικών λεωφορείων, σε ότι αφορά το τέταρτο σκέλος του (εκατό οχήματα) στο οποίο η BYD έχει μείνει μόνη στη λίστα των διεκδικητών (θεωρητικά τουλάχιστον, απομένει το θέμα της τεχνικής αξιολόγησης).

Πρόσφατα ωστόσο, το Ελεγκτικό Συμβούλιο δεν ενέκρινε τη σύμβαση του πέμπτου σκέλους του ίδιου διαγωνισμού που αφορούσε την κινεζική Yutong, με τη διοίκηση της Π. Πετρόπουλος να θεωρεί ότι το όλο θέμα δεν συνδέεται με την πορεία του τέταρτου σκέλους, καθώς -εκτός των άλλων- η BYD (σύμβουλος της οποίας είναι η Π. Πετρόπουλος) δεν έχει κατεβεί στο διαγωνισμό ως κινεζική, αλλά ως ευρωπαϊκή εταιρεία, διαθέτουσα παραγωγική μονάδα εντός της Γηραιάς Ηπείρου.

Μέρισμα 0,24 ευρώ- Ίδιες μετοχές

Η συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,24 ευρώ για τη χρήση του 2022, πληρωτέο από 10 Ιουλίου, το οποίο θα αυξηθεί περαιτέρω καθώς οι ίδιες μετοχές που αντιστοιχούν στο 7,45% του μετοχικού κεφαλαίου δεν δικαιούνται μέρισμα. Αντιθέτως δεν ελήφθη η απόφαση για ακύρωση των 527.321 ιδίων μετοχών που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η εταιρεία και οι οποίες αντιστοιχούν στο 7,45% του συνόλου της εταιρείας. Όπως αποφασίστηκε, θα εξεταστούν όλα τα σενάρια, όπως η διαγραφή τους ώστε να αυξηθούν τα κέρδη ανά μετοχή και οι χρηματικές διανομές, ή και η πώλησή τους για άντληση ρευστότητας. Η μέση τιμή κτήσης είναι χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή και σε ενδεχόμενη πώληση η εισηγμένη θα καταγράψει υπεραξίες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας