Μενού Ροή
plaza
Πως το ξενοδοχείο NJV Athens Plaza δείχνει το δρόμο προς την αειφορία

Ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν από 43 χρόνια, το 1980 με την ονομασία "Le NJV Meridien" λόγω της τότε συνεργασίας με τη γαλλική ξενοδοχειακή εταιρεία Meridien, αργότερα συνεργάστηκε με τον όμιλο της Grecotel, ενώ από το 2009 ξεκίνησε την πλήρως ανεξάρτητη λειτουργία, αποτελώντας ένα από τα πέντε κορυφαία ξενοδοχειακά καταλύματα του κέντρου των Αθηνών. 

Ο λόγος για το πέντε αστέρων ξενοδοχείο NJV Athens Plaza, το οποίο από την έναρξη λειτουργίας του το 1980 μέχρι και σήμερα, παραμένει στο ιδιοκτησιακό περιβάλλον του ομίλου Βαρδινογιάννη, ενώ χθες, σε συνέντευξη Τύπου παρουσίασε όλο το πλάνο αειφορίας που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια, καθώς και τα σχέδια για το 2030, αλλά και τους μακροπρόθεσμους στόχους του 2050. 

Το NJV Athens Plaza είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά ξενοδοχεία της Αθήνας, καθώς διαθέτει πλούσια ιστορία, είναι τοποθετημένο σε απολύτως στρατηγική τοποθεσία στο Σύνταγμα, ενώ έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην τουριστική ιστορία της Αθήνας και στην πολιτιστική σκηνή της πόλης, αφού έχει αποτελέσει σημείο συνάντησης και διαμονής κορυφαίων προσωπικοτήτων και τόπος φιλοξενίας σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων μέσα στα χρόνια.

Οι κεντρικοί άξονες της Στρατηγικής Αειφορίας για το 2030 

Παρουσιάζοντας χθες τα έως τώρα επιτεύγματα του ξενοδοχείου αλλά και τη στρατηγική που θα εφαρμοστεί στο δρόμο για την αειφορία και την επίτευξη των απαιτήσεων του Νέου Κλιματικού Νόμου «NET-ZERO Strategy” για το 2030 και το 2050, αντίστοιχα, η γενική διευθύντρια το NJV Athens Plaza κα Βάνα Λαζαράκου, τόνισε ότι οι όροι αειφορίας και βιωσιμότητας, διέπουν το σύνολο της λειτουργίας του ξενοδοχείου, εδώ και χρόνια. 

Πλέον, αποτελούν DNA και διέπουν το σύνολο της λειτουργίας του ξενοδοχείου, καθώς εφαρμόζονται με πλήρως «καθετοποιημένο» τρόπο με εστιασμό στην πράξη και την ουσία και όχι στους τύπους. 

Οι στόχοι λοιπόν για το 2030, σύμφωνα με την κα Λαζαράκου είναι η μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% σε σχέση με το 2019, η συνειδητή διαχείριση των περιβαλλοντικών πόρων ως συλλογικών πόρων, η αποτελεσματική προσαρμογή στην κλιματική κρίση, η εφαρμογή δράσεων και αρχών κυκλικής οικονομίας, τα έργα εξοικονόμησης ενέργειας και βελτίωση ενεργειακής αποδοτικότητας, αλλά και η δημιουργία συστημάτων διαχείρισης ενέργειας σε όλους τους χώρους εργασίας. 

Πρόκειται για ένα πλούσιο «πλέγμα» που θα λειτουργεί ολιστικά και θα διέπει όλη τη διάρθρωση και λειτουργία, καθώς και όλη την αλυσίδα προμηθειών του ξενοδοχείου. 

Η αειφορία ως αποστολή 

Όπως επισήμανε η κα Λαζαράκου, το NJV Athens Plaza, έχει κάνει την αειφορία πραγματική αποστολή, ενώ το ξενοδοχείο έχει ξεκινήσει την αειφόρα πορεία του από το 2016, με στόχο το μηδενικό αποτύπωμα. 

Χαρακτηριστικά, επισήμανε:

«Η αποτελεσματική εταιρική διακυβέρνηση και η ηθική συμπεριφορά σε όλες τις πτυχές διαχείρισης, η κοινωνικά υπεύθυνη λειτουργία, η αξιοπιστία, οι ίσες ευκαιρίες για όλους, η ποιοτική και άψογη εξυπηρέτηση σαν ανταπόδοση προς τους επισκέπτες για την εμπιστοσύνη τους, το ενδιαφέρον για την οικονομική, κοινωνική και ανθρώπινη ανάπτυξη της κοινότητας, καθώς και η δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος, καθορίζουν την εικόνα, αλλά κυρίως την εμπειρία που προσφέρει το NJV Athens Plaza».

Τόνισε πως το ξενοδοχείο υποστηρίζει την Ατζέντα του 2030 και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, ενώ έχει βασίσει τον Κώδικα Δεοντολογίας στις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου του ΟΗΕ που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην καταπολέμηση της διαφθοράς, στους εργαζόμενους και στο περιβάλλον.

Το ξενοδοχείο συμβάλει στην προώθηση της βιωσιμότητας στον ξενοδοχειακό κλάδο συμμετέχοντας σε φορείς όπως στο UN Global Compact και στο UN Global Compact Network Hellas, στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (το 1ο Ξενοδοχείο πόλης στην Ευρώπη), στο Δίκτυο CSR HELLAS, στην Ελληνική Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων

Διαθέτει κορυφαίες πιστοποιήσεις όπως ISO 14001 - Περιβαλλοντική Διαχείριση (TÜV AUSTRIA Hellas), ISO 45001 - Υγιεινή και Ασφάλεια στην Εργασία (TÜV AUSTRIA Hellas), ISO 50001 - Διαχείριση Ενέργειας (TÜV AUSTRIA Hellas), 

ISO 22000 - Διαχείριση Ασφάλειας Τροφίμων (Lloyd’s Register), ISO 26000 – Εταιρική Υπευθυνότητα (TÜV AUSTRIA Hellas), Ελληνικό Πρωινό (Ελληνικό Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο), CO2eq Neutral Seal (Green Evolution A.E.).

Αναφορικά με το περιβάλλον, οι δράσεις για την προστασία του βρίσκονται σε κεντρικό άξονα, γι’ αυτό τον λόγο έχει δημιουργηθεί Ομάδα Αειφορίας (Green Team) στο Ξενοδοχείο. Στοχεύοντας στη συνειδητή διαχείριση των περιβαλλοντικών πόρων ως συλλογικών πόρων εφαρμόζονται και αποτιμώνται δράσεις που αφορούν τους φυσικούς πόρους (νερό), την ενέργεια και την ενεργειακή αποδοτικότητα, τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, την χρήση χημικών ουσιών και την διαχείριση αποβλήτων.

Οι δράσεις της συγκεκριμένης ομάδας είναι για την εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση αποβλήτων, ανακύκλωση, μηδενισμός απωλειών ψυκτικών μέσων στο περιβάλλον, ελαχιστοποίηση χημικών στο σύστημα υγρών αποβλήτων, μεγάλη μείωση κατανάλωσης νερού, ενημέρωση των επισκεπτών σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, εφαρμογές κυκλικής οικονομίας και δενδροφυτεύσεις.

Την τριετία 2020 έως 2022, τα σημαντικότερα αποτελέσματα στον τομέα του περιβάλλοντος είναι η μείωση της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας κατά 11,35% το 2022 σε σχέση με το 2019, η μείωση της συνολικής κατανάλωσης νερού κατά 11% το 2022 σε σχέση με το 2021 και 5,8% σε σχέση με το 2020, η μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 22,6% το 2020 και κατά 3,07% το έτος 2021 σε σχέση με το 2019, καθώς και η βελτίωση της διαχείρισης αποβλήτων και αύξηση των υλικών που στέλνονται προς ανακύκλωση.

Πως κινήθηκαν οι επιδόσεις του ξενοδοχείου το 2023 

Αναφορικά με το πως κινήθηκαν οι επιδόσεις του ξενοδοχείου το 2023, τονίστηκε πως καταγράφηκε μεγάλη αύξηση Αμερικανών τουριστών, καθώς το φέτος υπήρξε αύξηση κατά 27% σε αφίξεις τουριστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής που θεωρείται η σημαντικότερη αγορά Luxury τουρισμού για το ξενοδοχείο και παραδοσιακά είναι η πρώτη αγορά.

Καταλυτικά συνέδραμε σε αυτή την εξέλιξη η αύξηση των απευθείας πτήσεων προς την Αθήνα, που τη συνδέουν με πολλές πόλεις του εξωτερικού, και ιδίως των ΗΠΑ, βοηθώντας η Αθήνα να γίνει προορισμός για 12 μήνες το χρόνο. Επίσης, σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις για το 2023 από τις αφίξεις από την Κίνα (+130%), από την Αυστραλία (+63%) και από την Βραζιλία (+31%), ενώ σημαντικές αγορές παραμένουν ο Καναδάς, το  Ισραήλ, η Κύπρος, η Ελλάδα.

Οικονομικά αποτελέσματα δωματίων

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2023 το ξενοδοχείο κατέγραψε αύξηση της μέσης τιμής δωματίου κατά 17%, σε σχέση με το 2022 παραμένοντας σχεδόν στα ίδια ποσοστά πληρότητας εκτοξεύοντας τα έσοδα δωματίων 21%. Σημειώνεται ότι το 2023 σε σχέση  με το 2019 που θεωρείται από τις καλύτερες χρονιές πριν τον κορονοϊό, υπήρξε αύξηση ρεκόρ της μέσης τιμής δωματίου κατά 37,58% παραμένοντας σχεδόν στα ίδια ποσοστά πληρότητας με αύξηση ρεκόρ εσόδων δωματίων 32,85%.
 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας