Μενού Ροή
Ισχυρό «άδειασμα» έως 3,52% στις μετοχές που ελέγχουν την Αττική Οδό

Άμεση ήταν η αντίδραση της αγοράς στις δυσμενείς εξελίξεις με τους κακούς χειρισμούς που έγιναν στην Αττική Οδό στις ημέρες του μεγάλου χιονιά, καθώς χθες οι δύο μετοχές των ομίλων που ελέγχουν την κοινοπραξία του καλύτερου δρόμου της Αττικής, «βυθίστηκαν».

Η μετοχή της Ελλάκτωρ υποχώρησε κατά 2,85% σε μια ημέρα που η υπόλοιπη αγορά έκανε ράλι αντίδρασης, επηρεασμένη εμφανώς από τις δυσμενείς εξελίξεις και το πρωτοφανές φιάσκο, το οποίο βλάπτει ακόμη περισσότερο το brand του ομίλου, μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες για διεκδίκηση εκ νέου του διαγωνισμού.

Συνάμα, στο χώρο του Mid Cap η μετοχή της AVAX έκλεισε με απώλειες 3,52% ακριβώς για τον ίδιο λόγο που πιέστηκε και η Ελλάκτωρ, καθώς οι επενδυτές κρίνουν ότι οι πιθανότητες διεκδίκησης εκ νέου της χρυσοφόρου σύμβασης περιορίζονται σημαντικά. Μάλιστα, η AVAX αποτέλεσε τη μοναδική μετοχή της μεσαίας κεφαλαιοποίησης που χθες έκλεισε αρνητικά!

Σημειώνεται πως η Ελλάκτωρ συμμετέχει – μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις - με ποσοστό 65,75% στις Αττικές Διαδρομές που ελέγχουν την Αττική Οδό, η πλευρά της AVAX ελέγχει το 34,21% ενώ η γαλλική Egis Projects έχει το 0,04%.

Βεβαίως, οι λόγοι της υποχώρησης των δύο μετοχών δεν είναι μόνο οι πολύ μειωμένες πιθανότητες επαναδιεκδίκησης του «χρυσοφόρου» διαγωνισμού, αλλά συνδέονται και με τις άμεσες εξελίξεις όπως είναι η καταβολή της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο που εγκλωβίστηκε. Ποσό που σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς ανέρχεται σε κάποια εκατομμύρια.

Συνάμα, ακόμη μεγαλύτερος είναι ο προβληματισμός για τις διαφαινόμενες δικαστικές περιπέτειες που πιθανότατα θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κοινοπραξία, καθώς εκατοντάδες εκ των εγκλωβισμένων οδηγών φαίνεται πως είναι αποφασισμένοι να κινηθούν νομικά, διεκδικώντας ιδιαίτερα μεγάλες αποζημιώσεις, που καμιά σχέση δεν έχουν με τα 2.000 ευρώ.

Μένει να δούμε πως θα αντιδράσουν σήμερα και προσεχώς οι μετοχές των δύο ομίλων που ελέγχουν την Αττική Οδό. Που, για να πούμε την αλήθεια, από το 2003 που τέθηκε σε λειτουργία, κατά κοινή ομολογία των εκατομμυρίων οδηγών που την έχουν διασχίσει, είναι ένας δρόμος απολύτως ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Βοήθησε στο «άπλωμα» της Αττικής, ξεμπλόκαρε από τη μιζέρια ολόκληρες περιοχές, ένωσε την Αττική. Φυσικά με το αζημίωτο, όμως αυτός είναι και ο στόχος μιας επένδυσης.

Με λίγα λόγια, αυτή ήταν η πρώτη και μάλιστα εξαιρετικά δυσμενής αποτυχία της διαχειριστικής κοινοπραξίας της Αττικής Οδού. Που, πιθανότατα, «αδικεί» ως ένα σημείο την πρότερη 18χρονη σχεδόν άψογη λειτουργία του πιο δημοφιλούς δρόμους της Αττικής.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας