της Μαρίας Αδαμίδου,
Γνωρίζουμε ότι όλο και περισσότερο, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να υιοθετήσουν τη φιλοσοφία ESG, καθώς οι επενδυτές, οι συνεργάτες διανομής και οι φορείς μετρούν θετικά τις πρωτοβουλίες για την αειφορία. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν, σε μία στιγμή της ιστορίας που το κόστος και η ακρίβεια φιγουράρουν στην πρώτη θέση στη λίστα με τις ανησυχίες των καταναλωτών, το ESG αποτελεί κριτήριο και για τους πολίτες.
Σε πρόσφατη έρευνα της McKinsey σε συνεργασία με την NielsenIQ που εξέτασε σχεδόν μισό τρισεκατομμύριο δολάρια καταναλωτικών δαπανών σε περισσότερες από 30 κατηγορίες προϊόντων, αναδεικνύεται ένας ενδιαφέρον συσχετισμός μεταξύ των αξιών ESG και της αύξησης των πωλήσεων.
Αύξηση 6,4%
Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα που περιλαμβάνουν αναφορές στα κριτήρια ESG σημείωσαν μια ετήσια αύξηση κατά 6,4%, σε σύγκριση με το 4,7% αύξηση που είχαν τα προϊόντα που δεν εστίαζαν σε αυτές τις αξίες.
Αυτό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές προτιμούν εταιρείες που εκφράζουν ανοικτά τη δέσμευσή τους για την αειφορία και την κοινωνική ευθύνη.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης δεν ήταν ομοιόμορφοι σε όλες τις κατηγορίες, και δεν υπήρχε μια καθολικά επιτυχημένη υπόσχεση ESG. Μια δέσμευση που είχε επιτυχία σε μία κατηγορία μπορεί να μην έχει τα ίδια αποτελέσματα σε άλλες. Ωστόσο, η συνολική ανάλυση υποδηλώνει ότι το όφελος είναι σημαντικό για τις ίδιες και σαφώς, ότι οι καταναλωτές δίνουν σημασία στις δεσμεύσεις των εταιρειών για την επιλογή των προϊόντων που αγοράζουν.
Δεν μπορεί να αγνοηθεί
Η εξελισσόμενη συνείδηση των καταναλωτών δεν είναι μόνο μια τάση. Είναι ένα μήνυμα που οι εταιρείες δεν μπορούν να αγνοήσουν αν επιθυμούν να παραμείνουν σε επιτυχημένες και ανταγωνιστικές. Δεν πρόκειται για μια κοινότοπη διατύπωση αλλά για μια πραγματική διαπίστωση, που ίσως αποτυπώνεται πιο εύγλωττα στα αποτελέσματα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία οι καταναλωτές προτιμούν συνήθως λόγω της χαμηλότερης τιμής τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που περιλάμβαναν στοιχεία που ανταποκρίνονται στη φιλοσοφία ESG κατέγραψαν συνεπή αύξηση στις πωλήσεις τους σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Ανταμείβεται η δέσμευση
Το 80% αυτών των προϊόντων υπερτερούσαν σε ανάπτυξη και πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές ανταμείβουν τις εταιρείες που επιδεικνύουν δέσμευση για την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική ευθύνη, ακόμη κι όταν το βασικό τους κριτήριο είναι η τιμή. Ακόμη, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η προσθήκη περισσότερων από μίας δηλώσεων ESG στην ετικέτα του προϊόντος συσχετίζεται με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Αυτό υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές εκτιμούν τις πολυδιάστατες δεσμεύσεις των εταιρειών για την προστασία του περιβάλλοντος, την προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ενδιαφέρονται, δηλαδή, για όλες τις πλευρές του τρίπτυχου που απαρτίζει το ESG.
Οι εταιρείες που ενσωματώνουν το ESG στη στρατηγική τους μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν την τάση, καθώς δημιουργούν εμπιστοσύνη και ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτό αποδεικνύει ότι η υιοθέτηση του ESG δεν είναι μόνο μια μόδα, ένα επικοινωνιακό τρικ ή μια δεοντολογική υποχρέωση, αλλά και επιχειρηματική αναγκαιότητα.