Οι κυβερνήσεις της Γερμανίας και της Αλβανίας υπέγραψαν συμφωνία για τη χρηματοδότηση του έργου που ονομάζεται πράσινη μετάβαση των Τιράνων. Το δάνειο ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ θα παρασχεθεί από την Γερμανική Τράπεζα Ανάπτυξης KfW, ανέφερε η Deutsche Welle.
Οι δημόσιες αστικές μεταφορές θεωρούνται ως μία από τις κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πρωτεύουσα της Αλβανίας. Το έργο Green Transport in Tirana βασίζεται σε μια εις βάθος μελέτη σκοπιμότητας για ένα σύστημα ταχείων λεωφορείων στα Τίρανα. Πριν από λίγες εβδομάδες, η πρωτεύουσα της Βόρειας Μακεδονίας, τα Σκόπια, επίσης μία από τις πιο μολυσμένες πόλεις στην Ευρώπη, υπέγραψε συμφωνία δανείου 70 εκατομμυρίων ευρώ για ένα σύστημα λεωφορείων ταχείας διέλευσης (BRT).
Ο κύριος στόχος του έργου είναι η καθιέρωση ενός συστήματος αστικών μεταφορών φιλικών προς το περιβάλλον και το κλίμα.
Ο κύριος στόχος του έργου Green Transport in Tirana είναι η προώθηση ενός συστήματος αστικών μεταφορών στα Τίρανα που είναι φιλικό προς το περιβάλλον και το κλίμα, και αξιόπιστο και προσιτό για τους πολίτες της πρωτεύουσας, δήλωσε η γερμανική πρεσβεία στα Τίρανα σε δελτίο τύπου.
Το νέο σύστημα θα επικεντρωθεί σε τρεις κύριους διαδρόμους της πόλης
Το σύστημα θα επικεντρωθεί στην επίλυση προβλημάτων στους τρεις κύριους διαδρόμους της πρωτεύουσας - την ανατολική-δυτική γραμμή από το Kinostudio έως το Kombinat, το Unaza και τα Tirana e Re (κεντρικό και δυτικό τμήμα της πόλης).
Η εις βάθος μελέτη σκοπιμότητας επικεντρώθηκε στα τεχνικά, οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν στους τρεις κύριους διαδρόμους της πόλης. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με επιχορήγηση 1,7 εκατομμυρίων ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση, που παραδόθηκε το 2019.
Οι αστικές δημόσιες συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα εκτελούνται από το 2013 από περίπου 300 λεωφορεία που ανήκουν σε 11 ιδιωτικούς φορείς σε 16 διαφορετικές γραμμές. Μόνο 271 λεωφορεία διαθέτουν πλατφόρμα για άτομα με ειδικές ανάγκες και μόνο 62 είναι εξοπλισμένα με κάμερες ασφαλείας. Κάθε μέρα περίπου 200.000 άτομα χρησιμοποιούν γραμμές δημόσιας συγκοινωνίας.
Τα Τίρανα ήταν μια από τις πόλεις της περιοχής που εκπόνησε Σχέδια Αειφόρου Αστικής Κινητικότητας (SUMPs) στο πλαίσιο του προγράμματος SUMSEEC II του Ανοικτού Περιφερειακού Ταμείου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη - Ενεργειακή Απόδοση (ORF-EE).
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα πιλοτικό έργο στα Τίρανα, το οποίο ξεκίνησε τον Ιανουάριο, μικρές συσκευές ηλιακής και αιολικής ενέργειας θα χρησιμοποιηθούν για την παροχή ενέργειας για δημόσιο φωτισμό και φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα.